Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Esikoinen on kotikissa, luonteltaan lempeä, empaattinen, sosiaalinen, hyväksyntää hakeva, huolehtiva, rakastava, tunnollinen ja tottelevainen. Sellainen, josta äitinä saa olla sydän sykkyrällään, ettei maailma liikaa runnoisi. Kun toinen uskoo kaiken, ei kenestäkään pahaa luule. Kaikki kehuvat niin kiltiksi, kerran eräässä hoitopaikassa epäiltiin jotain syndroomaakin tai kotiväkivaltaa, kun niin "luonnottoman" kiltti on.
Kuopus on raisu. Mutta hän tarvitsee yinin yanginsa saamiseksi balanssiin. Kuopus on villi, rohkea, aktiivinen. Kaikkea sitä, mitä esikoinen ei. MUTTA vain esikoisen ollessa paikalla. Yksin kuopus menettää suuntansa, hänestä tulee ripustautuvainen, ujo ja mielikuvitukseton. En tiedä, kumpi hänen todellinen luonteensa on. Oli syntymästään lähtien raju ja "poikamainen" tyttö. Siltikin tarvitsee sen rohkeuden tuolta toiselta, joka ei koskaan sitä osoita. Tämä kuopus on se, joka murtaa luunsa ja hommaa aivotärähdyksiä, suorastaan palvoo isosiskoaan, joka taas on hieman kade pikkusiskonsa aktiivisuudesta ja energiasta.
Tyttöjä siis, esikoinen 7v2kk ja kuopus 5v4kk.
Toki he ovatkin erossa toisistaan. Pienempi oli puoltoista viikkoa mummin kanssa mökillä, nyt minun kanssani kotona, isompi meni yökylään. Jos on tottunut jonkun seuraan syntymästä alkaen, varmasti sitä on aina vähän hukassa ilman toista. On se tilanne tässä jo hieman parantunutkin, ei enää ihan kiinni minussa, jos toista lasta ei kotona.Alkuperäinen kirjoittaja hups:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Esikoinen on kotikissa, luonteltaan lempeä, empaattinen, sosiaalinen, hyväksyntää hakeva, huolehtiva, rakastava, tunnollinen ja tottelevainen. Sellainen, josta äitinä saa olla sydän sykkyrällään, ettei maailma liikaa runnoisi. Kun toinen uskoo kaiken, ei kenestäkään pahaa luule. Kaikki kehuvat niin kiltiksi, kerran eräässä hoitopaikassa epäiltiin jotain syndroomaakin tai kotiväkivaltaa, kun niin "luonnottoman" kiltti on.
Kuopus on raisu. Mutta hän tarvitsee yinin yanginsa saamiseksi balanssiin. Kuopus on villi, rohkea, aktiivinen. Kaikkea sitä, mitä esikoinen ei. MUTTA vain esikoisen ollessa paikalla. Yksin kuopus menettää suuntansa, hänestä tulee ripustautuvainen, ujo ja mielikuvitukseton. En tiedä, kumpi hänen todellinen luonteensa on. Oli syntymästään lähtien raju ja "poikamainen" tyttö. Siltikin tarvitsee sen rohkeuden tuolta toiselta, joka ei koskaan sitä osoita. Tämä kuopus on se, joka murtaa luunsa ja hommaa aivotärähdyksiä, suorastaan palvoo isosiskoaan, joka taas on hieman kade pikkusiskonsa aktiivisuudesta ja energiasta.
No minä olisin huolissani jos omat lapseni olisi tollaisia. En ihmettele jos päiväkodissa on alettu epäilemään.
ja se, ettyä kuopus on "hukassa" jos isosisko ei ole paikalla.. hälyyttävää. alkaisin vahvasti pitämään heitä erossa, jotta nuorempi pikkuhiljaa alkaisi löytämään itsensä, myös kotioloissa, sillä hänen on jatkossakin selviydyttävä ilman isosiskoa.
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Toki he ovatkin erossa toisistaan. Pienempi oli puoltoista viikkoa mummin kanssa mökillä, nyt minun kanssani kotona, isompi meni yökylään. Jos on tottunut jonkun seuraan syntymästä alkaen, varmasti sitä on aina vähän hukassa ilman toista. On se tilanne tässä jo hieman parantunutkin, ei enää ihan kiinni minussa, jos toista lasta ei kotona.Alkuperäinen kirjoittaja hups:Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Esikoinen on kotikissa, luonteltaan lempeä, empaattinen, sosiaalinen, hyväksyntää hakeva, huolehtiva, rakastava, tunnollinen ja tottelevainen. Sellainen, josta äitinä saa olla sydän sykkyrällään, ettei maailma liikaa runnoisi. Kun toinen uskoo kaiken, ei kenestäkään pahaa luule. Kaikki kehuvat niin kiltiksi, kerran eräässä hoitopaikassa epäiltiin jotain syndroomaakin tai kotiväkivaltaa, kun niin "luonnottoman" kiltti on.
No minä olisin huolissani jos omat lapseni olisi tollaisia. En ihmettele jos päiväkodissa on alettu epäilemään.
ja se, ettyä kuopus on "hukassa" jos isosisko ei ole paikalla.. hälyyttävää. alkaisin vahvasti pitämään heitä erossa, jotta nuorempi pikkuhiljaa alkaisi löytämään itsensä, myös kotioloissa, sillä hänen on jatkossakin selviydyttävä ilman isosiskoa.
Enkä ole laisinkaan huolissani. :heart: Kumpikin omanlaisensa. Saavat vapaasti ollakin.
Just joo. Mainiota. :heart: Diagnoosi tuntematta minua saati lapsiani. Heillä on luonteensa. Olen elänyt heidän kanssaan kaikki nämä vuodet. Mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan. Jätänkin tämän keskustelun tähän, koska joku sekopää harmaa tuli taas availemaan päätään.Alkuperäinen kirjoittaja hups:Minullakin on sisaruksia ja minullakin on useampi lapsi. Eli olen ja lapseni ovat "tottuneet jonkun seuraan syntymästään alkaen" mutta siitä huolimatta ovat omia persooniaan MYÖS itsekseen ollessaan eivätkä ole "vähän hukassa ilman toista".
Minusta teillä ei kaikki ole kohdallaan. Lapsillasi ei ole luonnetta, vaan oireet, ja ne johtuvat kotioloista, vanhemmista.
Mäkin jo aattelin että onpas jo ehtiny monta vastausta tulla ettei oo yhtään pään aukomista.. Vaan johan se sieltä tuli!!Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:Just joo. Mainiota. :heart: Diagnoosi tuntematta minua saati lapsiani. Heillä on luonteensa. Olen elänyt heidän kanssaan kaikki nämä vuodet. Mitään oireita ei ole mihinkään suuntaan. Jätänkin tämän keskustelun tähän, koska joku sekopää harmaa tuli taas availemaan päätään.Alkuperäinen kirjoittaja hups:Minullakin on sisaruksia ja minullakin on useampi lapsi. Eli olen ja lapseni ovat "tottuneet jonkun seuraan syntymästään alkaen" mutta siitä huolimatta ovat omia persooniaan MYÖS itsekseen ollessaan eivätkä ole "vähän hukassa ilman toista".
Minusta teillä ei kaikki ole kohdallaan. Lapsillasi ei ole luonnetta, vaan oireet, ja ne johtuvat kotioloista, vanhemmista.
No tää on ihan ku mun likka. Jos oisin aiemmin huomannu oisin voinu peesailla ja jättää omat tekstit pois.Alkuperäinen kirjoittaja outolintu:Ykkönen:
energinen, vilkas, voimakastahtoinen, vahva oikeudenmukaisuudentaju, rehellinen, empaattinen, kiltti, auttavainen. Huono keskittymiskyky.
Tyttö.
ihan ku meijän ipana. tyttö ja ikää 3,5vAlkuperäinen kirjoittaja luonne kyssä:älyttömän villi rämäpää, äkkipikanen riiviö. poika 2v9kk.