Minkä kokosia teijän 4-vuotiaat on?

  • Viestiketjun aloittaja Takkutukka1978
  • Ensimmäinen viesti
Takkutukka1978
No tuosaha tuo kysymys jo sitte tuliki.

Meijän neiti oli 4-vuotis neuvolasa 18,9kg ja 102cm. (Syntyessään 2180g ja 45,5cm)

Täti sano, että hyvin on kasvanu ja kehittyny. Pittuutta näyttää ny kasvavan.

Ainoo, mikä on huolestuttanu meitä, on tu puhheen kehitys, sannoista saattaa jäähä kirijaimia pois ja r- ja s on vielä hakusessa.
Neuvolassa kuitenki sanottiin, ettei ois vielä kiirusta puheterapeutille.
Tosin musta tuntuu, ettei se ois pahaksi jos vaikka käytäiski muutaman kerran.

Ku saatais ny ensin nuo korvat uuestaan putkitettua, ku noita korvatulehuksia on taas alakanu tulla peräkkäin, nytki antibiootti kuurilla.
Sitte vois tuota puheterapeutille mennoo ajatella.

Onneksi huomenna onki korvalääkärille aika, joten sittenpä sen kuulee mitä tuleman pittää.
 
piipii
Meidän poika tasan metrin ja 16 kg. Hoikka poika onpi, eipä kyllä pysy senkunttiakaan paikallaan.....
Vähän on hakusessa r-kirjain ja k myös. Ei kiirettä terapeutille, neuvolassa sanoivat vaan, että yritetään nyt ensin itse pojalle sanoa oikein lausumisesta, että yrittäis itse enemmän.
 
Davis
Poika on 108,5 cm ja 15,8 kg. Eli pitkä ja hoikka, pahoista ruoka-allergioista huolimatta siis kasvaa hyvin. Korvaongelmaisella puheen kehitys voi olla hitaampaa, kun ei tukkoisuuden vuoksi saa niin hyvää puheen mallia kuin muut. Mutta jos asia mietityttää, soita ihmeessä puheterapeutille ja kysy onko syytä käydä konsultaatiossa. Ei vie paljoa hänen aikaansa ja saat ammattilaisen neuvon + kaupan päälle mielenrauhan.
 
SonataSelene
esikoinen, tyttö oli 4 vuotiaana 116,5cm ja 24kg. pituuskontrollissa 4,5 vuotiaana oli 118,5cm.

11.4 hän täyttää 5v joten ootamme (tyttö ja minä) innolla uusia mittoja. :heart:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.03.2007 klo 14:53 vieras myös kirjoitti:
Mun poika on tasan 100 cm ja 16 kg.
Kirjaimista puuttuu r ja d mut ei viel kuulemma tarvetta puheterapiaan.
Peesi. Vaikka mein poju onki vasta 2,5v. Täällä näyttää olevan paljon samankokoisia nelivuotiaita. Huh...saas nährä mikä jättiläinen tuosta pojasta viel kasvaa. Syö murkkuiässä varmaan possun päivässä säkillisen kanssa pottuja :D
 

Yhteistyössä