Minkä kokoisia teidän nelivuotiaat prinssit??

• Viestiketjun aloittaja miimii
  • Ensimmäinen viesti
miimii
Meillä oli eilen neuvola.. poika nyt neljä vuotta ja kuukauden. Pitutta oli 106,6 cm ja painoa 21,4 kg. Alkoi sitten se täti hirveesti kyselemään meidän ruokailusta ja käytetäänkö rasvattomia ym. ja miten paljon poika syö jne.Ite ollaan molemmat miehen kanssa aika hoikkia.. mitä mulla nyt vielä muutama ylimääränen raskauskilo :) mutta siis ite ollaan aina pidetty poikaa normaalipainoisena ja itse olin tuon ikäisenä just saman kokoinen. Ei se neuvolantäti siis sanonut että ylipainoinen olisi, mutta kuitenkin että paino vähän nousujohteinen.. kiinnostaa vaan siksi tietää muitten samanikäisten mittoja.

MEIDÄN POIKA ON AIKALAILLA SAMAA MALLIA ELI HÄN ON 4,5V, PITUUTTA 113CM JA PAINOA 21KG. HÄN ON AINA OLLUT OMILLA KÄYRILLÄÄN JA NEUVOLASSA EIVÄT OLE SIIHEN JUURIKAAN PUUTTUNEET. LIHAVA KUN EI OLE, MUUTEN VAIN ISOKOKOINEN JA SUVUSSA ON ISOJA MIEHIÄ. ME VANHEMMAT OLLAAN TOSIN IHAN NORMAALIN MITTAISIA JA PAINOSIA. SANOIVAT OLEVAN 6V KOKOINEN. VÄLILLÄ SÄÄLITTÄÄ POIKA, KUN MUUT LUULEVAT HÄNEN OLEVAN VANHEMPI JA SEN MUKAAN MYÖS KÄYTTÄYTYVÄN. MUTTA "PIKKUPOIKAHAN" HÄN VIELÄ ON:)
ÄLÄ SUOTTA STRESSAA ASIASTA. ITSE TIEDÄT MIKÄ ON OIKEIN JA ONKO HÄN LIHAVA. EIHÄN NE NEUVOLASSA TUNNE TEITÄ JA TEIDÄN TAPOJA. JA JOS POIKA ON ONNELLINEN, KAIKKI HYVIN.

äiskä82
Meidän poitsulla oli just eilen 4-v neuvola,painoa on 16,5kg ja pituutta 98,5cm.En katsonut niin tarkkaan että millä käyrällä menee mutta ihan normaali poika on:)

Meidän poika oli 4- vuotis neuvolassa 21,5 kg ja 111.5 senttiä. Ikäisekseen pitkä poika menee +2 käyrillä ja paino on ok. Kylkiluut näkyy, jos se on joku kriteeri. :) Isän suvut miehet on pitkiä ja omakaan suku ei kovin lyhyttä. Ongelma on vain sivullisilla, vissiin kaikkien pitäisi olla täsmälleen samasta muotista tehtyjä. :(

Meillä on todella mahtavan kokoinen poika sama pituus ja paino kuin teillä, mutta ikää on 2 v. 8kk Me olemme kummatkin todella pitkiä. Meidän lastenlääkärimme sanoi, että pitäisi aloittaa ajoissa jokin liikuntaharrastus ja sallia myös kokeilla erimuotoja eli ei haittaa vaikka lapsi jaksaisi vain puolivuotta jotain lajia. Hän sanoi, että lapsen ollessa 5-vuotias voi vasta todella tarkentaa onko kyseessä liikalihavuus ja silloin siihen pitäisi puuttua. Olemme liikunnallinen ja terveesti itsensä ravitseva perhe.

NakuNaku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.06.2006 klo 22:50 ÄIPPÄ77 kirjoitti:
MEIDÄN POIKA ON AIKALAILLA SAMAA MALLIA ELI HÄN ON 4,5V, PITUUTTA 113CM JA PAINOA 21KG. HÄN ON AINA OLLUT OMILLA KÄYRILLÄÄN JA NEUVOLASSA EIVÄT OLE SIIHEN JUURIKAAN PUUTTUNEET. LIHAVA KUN EI OLE, MUUTEN VAIN ISOKOKOINEN JA SUVUSSA ON ISOJA MIEHIÄ. ME VANHEMMAT OLLAAN TOSIN IHAN NORMAALIN MITTAISIA JA PAINOSIA. SANOIVAT OLEVAN 6V KOKOINEN. VÄLILLÄ SÄÄLITTÄÄ POIKA, KUN MUUT LUULEVAT HÄNEN OLEVAN VANHEMPI JA SEN MUKAAN MYÖS KÄYTTÄYTYVÄN. MUTTA "PIKKUPOIKAHAN" HÄN VIELÄ ON:)
ÄLÄ SUOTTA STRESSAA ASIASTA. ITSE TIEDÄT MIKÄ ON OIKEIN JA ONKO HÄN LIHAVA. EIHÄN NE NEUVOLASSA TUNNE TEITÄ JA TEIDÄN TAPOJA. JA JOS POIKA ON ONNELLINEN, KAIKKI HYVIN.

Meillä tismalleen sama juttu. Meille vain sanottiin että ettehän tekään mitään "pieniä ole". Isä n.185cm ja minä 172 :)

Meillä oli poika 3-vuotisneuvolassa samankokoinen kuin ap:n 4-vuotiaana -mielenkiinnolla odotan, mitkä ovat luvut 4-vuotisneuvolassa.
Meillä poika on isokokoinen, muttei lihava. Syö normaalisti ja jaksaa liikkua. En osaisi olla huolissani. Nämä neuolantätien jutut täytyy ottaa varauksella ja luottaa ennenkaikkea omaan maalaisjärkeen.

Yhteistyössä