Minkä kokoiset alushousut ovat lapselle liian pienet

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Minkä kokoiset alushousut kannattaa poistaa lapsen vaatekaapista? Onko se niin, että heti kun lapsi on kasvanut koon isommaksi niin housujenkin koko kasvaa? Vanhemmat lapset eivät ole koskaan valittaneet, että alushousut ovat liian pienet vaikka ne olisivat monta kokoa pienemmät mitä oma koko. Nuorimmalle pojalle taas oma koko on liian iso joten en tiedä, että uskallanko ottaa kaikki vanhentuneet koot pois.
 
vierailija
Hyvä kysymys. Itse käytin nuorempana myös pienemmän kokoisia pikkuhousuja muihin vaatekokoisin verrattuna, esim, pidin M-koon pikkuhousuja, vaikka muut vaatteet olivat jo L-kokoa.
Ongelmana on ollut lähinnä se, että miehille ja/tai pojille ei ole (vieläkään!) markkinoilla tarjolla "push up"-pikkuhousuja tai boksereita. Jos katsoo miepuolisen mallinuken haarojen väliä, ymmärtää helposti, miksi pikkuhousuja ei ole suunniteltu ergonomisesti miehen muotojen mukaisiksi. (Tasa-arvo-ongelma?)

Nuorukaisten pikkuhousujen koon ohjeeksi sanoisin, että silloin kuin pikkuhousut vielä joustavat hieman ulospäin vyötärön kohtalta jalassa ollessaan, ne eivät ole liian pienet, ellei poika itse sano niin. Jos pikkuhousut kiristävät joka puolelta, niin silloin ne ovat liian pienet.
 
vierailija
Hyvä kysymys. Itse käytin nuorempana myös pienemmän kokoisia pikkuhousuja muihin vaatekokoisin verrattuna, esim, pidin M-koon pikkuhousuja, vaikka muut vaatteet olivat jo L-kokoa.
Ongelmana on ollut lähinnä se, että miehille ja/tai pojille ei ole (vieläkään!) markkinoilla tarjolla "push up"-pikkuhousuja tai boksereita. Jos katsoo miepuolisen mallinuken haarojen väliä, ymmärtää helposti, miksi pikkuhousuja ei ole suunniteltu ergonomisesti miehen muotojen mukaisiksi. (Tasa-arvo-ongelma?)

Nuorukaisten pikkuhousujen koon ohjeeksi sanoisin, että silloin kuin pikkuhousut vielä joustavat hieman ulospäin vyötärön kohtalta jalassa ollessaan, ne eivät ole liian pienet, ellei poika itse sano niin. Jos pikkuhousut kiristävät joka puolelta, niin silloin ne ovat liian pienet.
AP

Tuo "push up" ongelma ei yhtään aukene minulle, mutta ehkä joillekin. Itse en ymmärrä mihin kyseistä ominaisuutta tarvitsee, joku joka ymmärtää voisi vähän valottaa jos viitsii. Meillä tosiaan lapset eivät koskaan sano juuta tai jaata vaatteista joten on hankala tietää vieläkö ne mahtuvat.
 

Yhteistyössä