Minkä kokoinen vauvasi on 3kk ikäisenä?

Hei!

Meillä oli 7 vkon kohdilla neuvola ja lääkäri taivasteli mittoja 6kg ja 58cm... Toki paino oli noussut pituuteen nähden hurjasti, mutta kasvaa ihan rintamaidolla. Pullosta annetaan iltaisin (omaa maitoa) se noin 50ml että nukkuu paremmin. Jos poika on jo täynnä, niin ei hän tuota määrää edes suostu juomaan. Haluaisin vaan tietää, että minkä kokoisia vauvat yleensä ovat 3kk neuvolassa, kun ihmettelin tuota lääkärin kommenttia viimeksi :/
 
hei, meillä poika myös rintamaidolla kasvatettu oli 3kk neuvolassa 6730g ja 64,5cm pitkä. Isoveljensä oli 7250g ja 64cm, että ihan normaalilta mun mielestä kuulostaa. Jättäsin kyllä sen lääkärin kommentin ihan omaan arvoonsa.:)
 
Meidän nyt 4 kk ikäinen tyttö oli 3kk iässä 5850g ja 60.5 cm. Isommat lapset ovat olleet 3kk iässä, poika 6690g ja 62.5cm, tyttö 5980g ja 59cm. Rintamaidolla kaikki kasvaneet.

Mulle on neuvolassa sanottu, että alkuun varsinkin imetetyt vauvat kasvavat usein niin, että yhtenä kuukautena tulee enempi painoa ja vähempi pituutta ja sitten taas toisena toisin päin. Ei kannata välittää lääkärin kommenteista. Ole vaan tyytyväinen, että kasvaa hyvin pelkällä tissillä. Tärkeetä tietysti, että sitä pittutta tulisi myös tasaisesti.
 
Kiitos vastauksista!

Jännityksellä jään odottamaan, että mitä tuleman pitää kun kotimittauksilla saatiin nyt 2kk ja vajaa 2vkoa iässä pojalle pituudeksi noin 62 cm ja sairaalassa kun jouduttiin käymään, niin painokin oli jo yli 7kg... En tiedä pitäiskö tässä jo huolestua :D No, ainakin oma maito riittää, jos jotai positiivista haluaa hakea ;)
 
Ei todellakaan tarvitse huolestua:) meillä neiti oli 3kk iässä jo 8kg..tosin oli syntyessäänkin jo 4.2kg mutta silti:) kukaan ei ole neuvolassa eikä lääkärissä ihmetellyt neidin kokoa..jokainen kasvaa tavallaan..kyllä se siitä tasaantuu, kun liikkeelle lähtee :) rintamaitoa kun lapsi ei syö liikaa tai jos syö niin pulauttaa ylimääräiset pois!eri asia sit kun syödään muuta ruokaa,siinä vaiheessa vanhemmat voi vaikuttaa ruoan terveellisyyteen:)
 
Tänään se 3kk neuvola... Saa nähdä mitä sanoo, kun poika on jatkanut kasvamistaan koko ajan ja mun arvio on, että on reilusti päälle 8kg jo painava... Saa nytsitten nähdä, mitä sanovat siellä. Tuun sitten laittelemaan mitat tänne varmaan, ellen järkyty neuvolatädin kommenteista liikaa : /
 

Yhteistyössä