Minkä kokoinen nainen käyttää kokoa M eli 40/42?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Niina"

Vieras
Hassu kysymys, mutta olen aina ajatellut, että tuo M koko olisi suurimmalla osalla naisista käytössä. Miellän myös itseni samankokoiseksi kuin suurin osa ympärilläni olijoista. Siksi aina yllätyn, ettei tuo olekaan kokoni. Kotiin päästyä aina epäilen tuliko otettua kuitenkin väärä koko, vaikka kaupassa olisin sovittamalla paidan tms valinnut.

Uteliaisuuttani kysyn minkä mittainen ja painoinen ihminen tuota kokoa käyttää? Kuinka 'vääristynyt' siis kehonkuvani on. Toki ruumiinrakenne vaikuttaa jonkin verran vaatteiden istuvuuteen.

M koko on minunkin mielestäni 38. Mihinkäs toi 38 sit luokitellaan kun 32 - 34 on S jota itse käytän. L on sit 40 - 42 tai jotain sinnepäin, ainakin mulle ihan hehtaarikokoa. Ja joo, olen vähän alamittainen kaikin puolin :).

[QUOTE="tiina";22988262]mun mielestä 40/42 on enemmänkin L kun M koko...

M koko vastais 38/40?[/QUOTE]

riippuu ihan vaatemerkistä, joillakin firmoilla kaksoiskootkin ovat 38/40 ja 42/44 eikä esim kokoa 40/42 löydy ollenkaan. silloin usein koko 38/40 tai sitten 40/42 on se M-koko.
tosin vaikka vaatekokoja on yritetty standardisoida, eri merkkejen vaatteet ovat silti eri kokoisia ja toisilla on esimerkiksi housujen lahkeet kapeampia kuin toisilla joten housut kokoa 38 tai 42 saattavat olla täysin samankokoisen ihan merkistä riippuen.

paidat kokoa M tai S (joskus harvoin saattaa olla L) ja mulla pituutta 172 cm ja painoa n. 67 kg. Housut on kokoa 40/42 yleensä eli onko se sitten L, mutta tuokin riippuu mallista. joskus menee housuista koko 38/40. Housuissa/hameissa ei kuitenkaan koskaan mene koko S, kun taas yläosissa menee useinkin.

[QUOTE="typy";22988253]Mulla on vaatekoko m mutta 38, ei 40-42.. Paidat ovat aina m kokoa ja housut tuo 38.. mitat 172/70[/QUOTE]

Sama juttu mulla. M-kokoiset sopivat, mutta yhtään 40-42 vaatetta en omista, vaan pelkästään kokoa 38.

Ja mitat on 166/59.

noi, s,m, l etc koot eivàt kerro paljoakaan, etenkààn jos kyseessà on housut, tiukat vaatteet yms-
riippuu usein myòs valmistajamaasta ja vaatetyylistà: mulle menee suomessa usein koko m, mutta tààllà joskus l_kin on liian pieni . mun paitakoko on 44, housu 40. pituutta 176

Kappahl ilmoittaa, että M on 40/42 siitä tuohon otsikkoon nuo.

Itse olen 170cm/ 53kg ja usein S tai 36-38 on se sopivin koko.
Eli minulta puuttuu n.10kg, jotta olisin M :D

Lisäisin vielä että kokoon vaikuttaa myös onko malli normaalikokoinen eli C vai väljempi eli D...

Eli koko voi olla C 38 tai D38 jolloin toinen on huomattavasti isompi.

Riippuu vaatteesta ja merkistä, mutta aika usein mäkin käytän ämmää, pituus 170cm ja paino ilman tänhetkistä raskautta n.58kg. Menisin ehkä muuten ässään, mutta raajat on pitkät...

[QUOTE="a.p";22988381]Kappahl ilmoittaa, että M on 40/42 siitä tuohon otsikkoon nuo.

Eli minulta puuttuu n.10kg, jotta olisin M :D[/QUOTE]

jep, mutta kappAhlin koko 40/42 paidoissa sopii mun päälle oikein hyvin kun taas Lindexissä kokoa 42 oleva paitakin on useimmiten hartioista liian pieni. kokoa 38 olevat housut sopivat kyllä jalkaan jos ne on kappAhlista mutta H&M:n koko taas on 42 ja sekin usein reisistä aivan liian tiukka :D haloselta ostettu takkini on kokoa 38, H&M:n takista koko 42 ei yleensä mahdu kiinni .

[QUOTE="a.p";22988381]Kappahl ilmoittaa, että M on 40/42 siitä tuohon otsikkoon nuo.

Eli minulta puuttuu n.10kg, jotta olisin M :D[/QUOTE]

Näköjään riippuu aika paljon kropan mallistakin. Minulla useimmat vaatteet kokoa S ja viimeisimmät housut ostin kokoa 36. Painan saman verran mutta olen 7cm lyhyempi.

[QUOTE="Anne";22988431]Näköjään riippuu aika paljon kropan mallistakin. Minulla useimmat vaatteet kokoa S ja viimeisimmät housut ostin kokoa 36. Painan saman verran mutta olen 7cm lyhyempi.[/QUOTE]

Tuo S on se joka istuu parhaiten. Tosin usein ovat liian lyhyitä... Joten joudun sovittamaan senkin vuoksi aina. Kun tunikat tuli muotiin, minun vaatehankinnat helpottuivat hieman ;)

Luultavasti M olisi pituuteni vuoksi sopivin, mutta sen koon vaatteet ovat muuten liian isoja ja näyttävät roikkuvan päällä. Ehkäpä tuo on se syy miksi miellän itseni enempi M- kokoiseksi. S-koon vaatteissa kun loppuu usein hihat ja puntit kesken, vaikka hartiat ja takamus olisivat just sopivat.

Ongelmat minullakin :D

[QUOTE="a.p";22988499]
- - - S-koon vaatteissa kun loppuu usein hihat ja puntit kesken, vaikka hartiat ja takamus olisivat just sopivat. - - -

[/QUOTE]

Ootko pitkäraajainen? Vai lienenkö mä lyhytraajainen kun olen 169cm eikä lopu ikinä puntit kesken. :p

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä