Minkä kokoinen asunto 5 hengelle

• Viestiketjun aloittaja "maisa"
  • Ensimmäinen viesti
"maisa"
Meitä on 2 aikuista ja 3 lasta, asutaan tällä hetkellä talossa jossa 119 neliötä ja on käymässä meille liian pieneksi ja etsitään isompaa taloa. Minkä kokoisissa asunnoissa te muut 5 hengen perheet asutte?

Vierras
Meillä on 90 neliötä 4h+k kerrostalossa. Lapset 0-5v ja meinasin etttä vauvakin muuttaa vielä lastenhuoneeseen kunhan tulee vuoden, niin yksi huone säilyy edelleen 'vierashuoneena' kenties sitten kun esikoinen menee kouluun niin haluaa oman huoneen tai ainakin työpöydän vierashuoneeseen vaikka haluaisikin nukkua vielä muiden kanssa.
Tässä on pohja sellainen että kwittiö, vessa ja suihku on pieniä ja huoneet vastaavati suuria, isoin makkari on pwriaatteessa jaettavissa noilla khdelle nuorimmalle, jolloin kaikille olisi tässä oma tila. Luulen silti että viimestään kun kaikki on koulussa muutamme isompaan, kenties aiemminkin.

"Kukka"
Asuimme pitkään viiden hengen voimin vajaassa 100 neliössä. Oikein hyvin riitti, ei mitään ongelmaa! Nyt olemme asuneet muutaman vuoden 85 neliössä seitsemän hengen voimin ja tämä on kyllä jo ahdas :D

täällä...
Meitä 5, 70neliön kolmio, nyt muutetaan 90neliön neliöön. Mietin että jos ei tuolla viihdytäkään Nii kai on takas pienempään muutettava jos haluaa tietylle alueelle. Lapset on 11, 8 ja 10kk

HippuTAR
Meitä 5, minä + 4 lasta (17, 11, 5 ja 2v). Aiemmin asu myös mies tässä. Ihan hyvin mahdutaan, se vähän harmittaa että pohjaratkaisu on huono. Leveä käytävä jossa on ainakin 3m2 hukkatilaa, suurin makkari ja kylppäri on turhan pitkulaisia yms.

Minä tässä juuri mietin että tahtoisin nyt jo lisää tilaa, saati jos (JOS) joskus tulisi vielä kolmas lapsi. Nyt on 4h+k+2x kph jne... ja neliöitä 110. Sellainen 6h+k olisi hyvä jo nyt, meitä 2+2.

Yhteistyössä