Minkä ikäsenä menisit vielä opiskelemaan yliopistoon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvaliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos nyt ihan pilkkua aletaan viilata, niin yliopistosta ei saa ammattia vaan koulutuksen. (Menetin ihan sikana hakupisteitä tämän vuoksi yhdessä haussa, joten tämä väännettiin mulle rautalangasta.)

Mutta jos sen yliopistossa opiskelun motivaationa olisi pelkästään alan vaihtaminen työelämässä, niin silloin mulla täytyis kyllä olla vielä ainakin 10 vuotta aikaa työskennellä sillä uudella alalla, että viitsisin kouluttautua. Itse haaveilen aina vaan uusista opinnoista ihan oppimismielessä, ja jos motivaationa olisi tuo, niin voisin hyvinkin kuvitella tekeväni vielä uuden väitöskirjan tai jotain vaikka eläkkeellä ollessani.

Menen (haen) 23vuotiaana, voisin hakea vielä niin pitkälle ikää, että ennen eläkeikää ehtisin ko työtä tehdä vaikka 10vuotta. Sitten ei tuntuisi turhalta.
Eli varmaan alle 50v tai sinne päin. :)

minä aion mennä n. 25 -vuotiaana =)

Minä menin 25-vuotiaana :).

Ehkä viisikymppisenä viimeistään menisin. Ehtisi viiden vuoden opintojen jälkeen vielä kymmeneksi vuodeksi työelämään. Yli 55-vuotiaan todella vaikea löytää työtä ilman kokemusta (on kyllä viisikymppisenkin). Toisaalta omaksi ilokseni ja vain "sivistymään" voisin mennä vaikka 100- vuotiaana jos kunto kestäisi.

Menin nelikymppisenä suorittamaan toista akateemista tutkintoa. En ole ollenkaan varma, että vanhempana suoritetusta tutkinnosta on hyötyä työmarkkinoilla mutta muuten opinnoista on paljon iloa. Kannattaa muistaa, että jos menee kovin iäkkäänä opiskelemaan, niin sosiaaliset ympyrät voivat olla aika vaatimattomat yliopistolla. Muut kun ovat pääosin parikymppisiä ja vaikka olisivat kaikin puolin kivoja ja ystävällisiä, ei vanhempi ihan niin vain solahda nuorten joukkoon.

Olen kuullut lääketieteen opiskelijoista, jotka ovat viisikymppisiä. Olen aina kuvitellut, että tuo ala on sellainen, että viimeistään kolmikymppisenä pitäisi mennä opiskelemaan.

minä menen 26 vuotiaana, äitini opiskeli yliopistossa uutta tutkintoa 40 vuotiaana. Varmaan 50 + olisi minulla raja, jos haluaisin kokonaan alaa vaihtaa, opiskelun ilosta voisin hyvinkin eläkkeelläkin opisekella :)

Yhteistyössä