Minkä ikäisillä pojilla yleensä äänenmurros tulee?

  • Viestiketjun aloittaja Peyote
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mulla alkoi kuulemma ennen kouluikää.

Myös karvoitus alapäähän tuotti häpeää ja pystyin salaamaan sen luokilla 1,2,3 sitten 4-luokalla opettaja pakotti suihkuun ja siitä sitten alkoi koulukiusaaminen joka jatkui 9-luokalle .

Kotona ei puhuttu mitään seksuaalisuudesta (olen jo vanha mies).

Mainitsin äidille noin 20-vuotiaana kiusaamisesta ja hän tunsi kai itsensä jotenkin syylliseksi kertoi että oli yrittänyt saada minua kouluun 6-vuotiaana mutta oli sanottu että vaikka ruumiillinen kehitys olikin edellä niin henkinen kehitys ei edistä.
Jostain hormoni jutuistakin oli ollut puhetta mutta ei kai annettu en ainakaan muista että olisi piikitetty montaa kertaa vaan tavalliset rokotukset sain .
 
vierailija
Oon kuunnellut, että moni mun pojan ikäinen on vielä ihan kimeä-ääninen ja muutenkin aika lapsen näköisiä ovat usein sen ikäiset. Tää meidän karhunpoika on jotenkin jos ison rotjakkeen näköinen ja kasvotkin sellaiset jykevät minun mielestäni.

Ennen olen aina voittanut hänet, mutta nykyisin en saa häntä oikeasti enää kaadettua ja hänellä on kasvanut itsestään lihaksia, ilman että on tehnyt niillä mitään.

Mun omalla isällä alkoi kuulemma aikaisin murrosikä ja kaverit kiusasi apinaksi, kun oli niin paljon karvoja kehossa.
MIksi olet kaatanut poikasi?
 
vierailija1234
Tiedän että täällä ei oo ketää ketä vastaisi. Mutta olen 14v ääni on kyl vuosien aikana menny vähän matalaks niiku kaikilla nytkin on pikku madallus äänessä todella pieni madallus. Ajattelen vaan voiko mulla tulla äänenmurros 14vuotiaana.
 
vierailija
Tiedän että täällä ei oo ketää ketä vastaisi. Mutta olen 14v ääni on kyl vuosien aikana menny vähän matalaks niiku kaikilla nytkin on pikku madallus äänessä todella pieni madallus. Ajattelen vaan voiko mulla tulla äänenmurros 14vuotiaana.
Voi kuule, ite olen 15 ja äänenmurrosksesta ei ole tietoakaan, sulla ei ole vielä hätää koska äänenmurroshan tulee yleensä siinä 14 vuoden iässä.
 

Yhteistyössä