Minkä ikäisenä?

• Viestiketjun aloittaja viihdyttäjä
  • Ensimmäinen viesti
viihdyttäjä
Minkä ikäisenä teillä vauva -joka on aikasemmin vaatinut lähes jatkuvaa seuran pitoa- on alkanut touhuilla ja viihtyä itsekseen?

Meillä tuo poika tahtois kokoajan minut heiluttamaan jotain lelua, niin etten välttämättä saa äkkiä edes heitettyä pyykkejä koneeseen ja konetta päälle pojan ollessa hereillä. Ja asumme sentään vain pienessä kaksiossa että joka tapauksessa olen lähellä, mitä vaan äkkiä tekiksinkin..

Olen myöskin ihan tietoisesti koittanut välttää tuota "viihdyttäjän" roolia, niin että en ihan kokoajan olis siinä lattialla.

Meillä alkoi viihtyä itsekseen n. 5 kk iässä ja puolivuotiaana jaksoi touhuta itsekseen hyvinkin paljon. Silloin ei oieastaan enää edes välittänyt vaikka oisin vieressä maannu :D Minkäs ikäinen sulla on? Meidän lapsi ollut siis aikaisemmin samanlainen, että jatkuvasti piti viihdyttää :whistle:

Esikoinen vaati tosi pitkään, lähemmäs vuotiaaksi, on aina ollut sellainen läheisriippuvainen tapaus. Siis tottakai jaksoi pätkiä olla yksinkin, mutta tosi lyhyitä. Kuopus taas on ihan eri maata. Kolmekuisena jaksoi potkutella pitkiäkin aikoja leikkimatolla ja hihkua riippuville öttiäisille joita saa kivasti jalasta kiinni ja kiskottua suuhun. Huvittuneena olen katsellut vieressä miten erilaisia nuo ovatkin :)

vieras
Mä otin pojan mukaan kodinhoitohuoneeseen ja yhdessä puuhattiin pyykkien kanssa. Samoin keittiössä ollessani selitin tekemisiäni ja poika heilui kauhan kanssa. Osallistuva lapsi on siitä kiva, että siitä saa apuja pöydän kattamiseen ja pyykkien viikkaamiseen :D Pitää vaan käyttää hyödyksi. Ei ehkä tunnu avulta 5kk iässä, mutta 1v on jo aika näppärä. Nyt 4v poika viikkaa vaatteita nopeammin kuin äiti :D Isoveljeään ei ole mun kanssa puuhastelu ihan niin hirveästi koskaan kiinnostanutkaan. Viihtyi vauvanakin paljon itsekseen lelujensa kanssa.

Yhteistyössä