Minkä ikäisenä tutti pois?

50luvunäitee
puolitoistavuotiaana jäi kaikilta pois vähän eri tarinoin, yksi pisti itse vahingossa roskiin siivouspäivänä, toiselta päivähoitopaikan nalle söi ja kolmannen kanssa sovittiin vaan ettei iso tyttö enää tarvitse. kivuttomasti meni kaikilla, parina yönä vähän kaivattiin mutta siinä auttoi että äiti tai isä piti hetken yöllä kädestä kiinni (helppo homma kun pinnasänky oli meidän sängyssä kiinni).
mutta tutti olikin pelkkä unitutti eikä päivällä leikkiessä tai ulkona koskaan ollut sen jälkeen kun alkoivat jonkinverran liikkua. ehkä jonnekin puoleen vuoteen saattoi olla "joka paikan" "joka hetken" tutti mutta sen jälkeen ei enää tyrkytettykään joka hetki.
en tiedä mutta yksillä tuttavilla yhden lapsemme ikäinen lapsi joka puhui aika lailla epäselvästi tutti suussa, niinpä meidän tenavat sanoi "ota tutti pois suusta niin puhut selvemmin" (ja ihan ilman kenenkään vihjausta/kehotusta). kai se tutti vaikeuttaa puhumista jos jatkuvasti suussa on...
 
mun tytöllä oli tutti käytössä runsaan kahteen ikävuoteen. päiväkodissa ei pitänyt tuttia kuin nukkuessa, mutta kotiin tullessa
pyysi tutin ja se oli koko illan jä yön. nyt tossa vasta runsas kuukausi sitten jäi tutti vallan pois, yks kerta vaan kun meni kaapilta hakemaan tuttia ei niitä ollutkaan siellä koska olin siirtänyt ne pois, pieni kiukku kohtaus tuli mutta sen jälkeen ei kaapilla enää käynyt. ihmettelen että se kävi näinkin kivuttomasti, mutta hyvä näin. eli tutti lähti vallan pois noin 2,2vee.
 
hoitotäti
Heips! Älkää vain antako tuttia joulupukille, tai tontulle. hoisin kerran lasta jolla tutti annettu tontulle parin vuoden ikäisenä. Jouluna kun puhuimme hoidossa tontuist, lapsi joutui aina panikkiin, koska pelkäsi että tonttu vie taas jotain hänelle tärkeää. Eikö tontun ja joulupukin pitäisi olla kivoja ja kilttejä?!
 

Yhteistyössä