Minkä ikäisenä teillä vauvelit oppi nukahtamaan omaan sänkyyn?

• Viestiketjun aloittaja nana
  • Ensimmäinen viesti
nana
Luulin jo,että nyt lykästi kun pesujen jälkeen tyttö 3kk joi maitonsa sängyssä ja nukahti,mutta ei..kohta krääks ja silmät selällään ja sitten yhtä hymyä.
Jostain syystä hän päivisin nukkuu hyvin, sikeästi ja nukahtaa nopeasti vaikkakin nukkuu vain parin tunnin pätkiä maksimissaan. Illalla ja yöllä ähisee,kitisee ja ei nukaha kun syliin. Nukkuu yöllä levottomasti ja vingahtelee unissaan vaikkakin sitten nukkuu pisimmät pätkät-neljästä kymmeneenkin tuntiin joskus..

Nokun just olen tuttavilt kuullut kuinka heidän lapset nukkuu aina omissa sängyissä. Meillä on onnistunut se muutaman kerran. Luin jostain, että oliko se 3kk eteenpäin kun pitäisi nukuttaa omaan sänkyyn eli siis paikkaan josta myös herää. Että jos nukahtaa syliin niin pitäisi myös sieltä herätä.

Tää viimisin siinä 3kk alkaen - ei aina tosin. Periaatteessa siinä vaiheessa kun ovat jääneet hereille vika imetyksen jälkeen oon aina alkanu viedä sänkyyn heti sen jälkeen. En tarkalleen muista minkä ikäisiä kaks aiempaa on olleet... Ja tässäkin on ollu sellasia vaiheita, että on tarvittu taas enemmän nukuttamista välillä.

Alkuperäinen kirjoittaja mielikuva:
Nokun just olen tuttavilt kuullut kuinka heidän lapset nukkuu aina omissa sängyissä. Meillä on onnistunut se muutaman kerran. Luin jostain, että oliko se 3kk eteenpäin kun pitäisi nukuttaa omaan sänkyyn eli siis paikkaan josta myös herää. Että jos nukahtaa syliin niin pitäisi myös sieltä herätä.
No tosta en ole samaa mieltä. Kaikki vauvat on yksilöllisiä ja toisille sopii toinen tapa, toisille taas toinen.

Mun pikkunen(kohta 2kk) nukahti tänään omaan sänkyynsä. Jouduin tosin yhden kerran sen sieltä vielä nostamaan rinnalle, kun alkoi tuntua siltä, ettei ehkä sittenkään syönyt tarpeeksi. Mutta loppujen lopuksi helpommin nukahti sänkyyn, vähemmällä huudolla eikä joutunut ihmettelemään, että herääköhän poika kun sänkyyn sylistä siirretään.
Mutta en nyt vielä liikoja riemuitse, huomenna voi taas olla ihan toinen juttu...

vieras
Esikoinen oppi vajaa 2-vuotiaana. Kuopukselle ei sitten muuta tapaa opetettukaan, eli joutui alusta asti nukahtamaan yksin, turvallinen unilelu kainalossaan (sen saman lelun haluaa unikaveriksi edelleen kolmevuotiaana).

Emmä muista, muuutaman kk iässä.
Mutta ei sillä oo ollut mitään merkitystä, kun molemmat pojat alko n. 2 vuotiaina tuleen joka yö meidän viereen :D
Jälkikäteen aattelin et oltais samantien voitu ostaa leveempi sänky ja nukkua koko porukka siinä.

Meillä esikoinen joka nyt 1,8 v ei vieläkään nukahda omaan sänkyyn itsekseen, ja se varmasti vaikuttanut kun vauvana nukahti syliin, sitteriin tms josta siirrettiin sänkyyn..Meidän vauva n 6 viikkoa päivisin nukkuu ihan hyvin omassa sängyssä, iltasin ei ihan niin hyvin..ja ehkä toistan nyt virheitäni sillä vauva nukkuu vieressäni jotta yöllä imetykset olisi vaivattomampia..tiedän että jos haluaa lapsen oppivan suht ajoissa nukahtamaan omaan sänkyyn niin pitäisi toimia eri tavalla miten nyt teen :)

Heijaa sylissä melkein uneen ja sit kun silmät melkein kiinni painuneet niin sitten laitat omaan sänkyyn.
Toimi esikoisella... Nukutin näin siihen asti, kun alkoi juomaan maitopullollisen itse.

Toinen tyttö nukahti tissille n. 1-vuotiaaksi asti. Vieressä vielä pidempään :D

En mä usko, että se haittaa, jos pieni vauva tottuu nukkumaan vieressä, kyllä sen ehtii totuttamaan omaan sänkyyn vähän isompana. Vauva nukkui mullakin aluksi vieressä, ja olisin sen muuten mielelläni siinä pitänytkin, mutta peuhas niin mahdottomasti välillä, etten saanut ensimmäisten viikkojen jälkeen enää nukuttua itse siinä. Oli pakko siirtää omaan sänkyyn. Aamukuudelta otan syötön jälkeen välillä viereen nukkumaan, kun sillon ei enää niin haittaa, jos ei kunnolla saa nukuttua ja se on muuten niin mukavaa =)

Yhteistyössä