Minkä ikäisenä teillä on alkaneet hiukset harmaantua näkyvästi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "harmaahapsi"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"harmaahapsi"

Vieras
Mulla on ikää nyt 34 v. ja nyt kun katson minun juurikasvua, niin siellä on selkeästi ihan valkoisia/harmahtavia hiuksia seassa. Mulla oma väri on joku maantienharmaan vaaleahko vivahde ja olen värjäillyt hiuksiani 15-vuotiaasta asti melkein jatkuvasti. Mulla ei juurikaan ole ollut värjäämättömiä kausia, joten en tiedä, että minkä ikäisenä minun ekat harmaat ovat ilmaantuneet. Veikkaisin, että joitakin vuosia sitten olen alkanut harmaantua, koska tuota värimuutosta on ihan jokapuolella päätä.
Nyt en aio enää värjätä hiuksiani (varmaan se päätös pitääkin :D ) ja annan oman luonnollisen harmauteni näkyä.

Minun veli on minua muutaman vuoden vanhempi ja sillä on ollut tosi tummat hiukset, melkein mustat ja nyt silläkin on aivan harmaat jo. Veli alkoi harmaantua kun täytti 30 vuotta. Ja taas toinen veljeni, joka hänkin on muutaman vuoden vanhempi, mutta sillä on vaalea kuontalo, niin siinä ei näy vielä yhtään harmaata.

mulla on 38 v jonkin verran harmaata. Nuorena oli vaaleat hiukset.

Muista tunteneeni ihmisen (mies), jolla oli 30 v melko kauttaaltaan harmaat hiukset. Hän ehkä poikkeus. Veikkaan, että olisi myös perinnöllistä, miten harmaantuu.

Olin kans 34 v kun ekat löytyi ja nyt 2 v myöhemmin lisäys on ollut huima. Värjään kyllä, mutta sieltä niitä koittaa pilkistää välistä. Omat hiukset on tummanruskeat, joten todella hyvin harmaat näkyy.

Ekat valkoiset hiukset (ei ne oikeastaan harmaita ole vaan vitivalkoisia) tuli 29 vuotiaana.
Kymmenessä vuodessa eivät ole oikeastaan lisääntyneet, eli edessä otsalla ja ohimoilla on valkoisia hiuksia. Tummat hiukset niin hyvin näkyy.

Perinnöllistä on, äiti harmaantui 25 vuotiaana, veli on 40 v eikä harmaita näy, ja isäkin harmaantui vasta 65 vuotiaana...

Mulla kanssa harmaata paistaa tyvikasvussa.
Itse asiassa minun kulmakarvoissakin on ollut jo vuosia näitä ihan vitivalkoisia/läpinäkyviä karvoja. Kai se on sukuvika sitten, koska ainakin minun äidin puolelta tyypit harmaantuvat nuorena. :p
Ja ikää just se 34 v.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä