Minkä ikäisenä syö itse?

1 vuotiaana halus lusikan omaan käteen ja sen jälkeen ei ole saanut auttaa. Aluksi sai lopuksi kaapia, mutta n. puolitoistavuotiaana ei antanut tehdä enää sitäkään. Nyt herra on 2v. ja syö huomattavasti sotkuisemmin kuin 1 vuotiaana...mistä lie sekin johtuu?!
 
Hepsula harmaana
Meillä on annettu noin vuoden iässä lusikka omaan käteen.
Kuopus on nyt 1,5v ja syö muut itse paitsi herne- ja kasvisosekeitot kun ne on niin löysiä.
Hienosti sujuu ja aika vähän sotkee :)
 
Meillä 1v2kk:tta tyttö ja syö melkein kaikki jo itse. Loput yleensä ammennan, että saa varmasti mahansa täyteen.
Poika oli jo 2,5v. kun jotenkin alkoi sujumaan. On kylläkin tulossa vasuriksi niin voi siitäkin johtua.
 
Meillä reilun vuoden ikäisestä sai oman lusikan. Muutama kuukausi meni niin että syötin samalla toisella. Sitte alkoi sujua paremmin ja autoin vaan vähän... ja nyt vajaat 2v kun on ikää niin ei enää apua kaipaa ja hyvin syö itse jo jugurtitkin.
 
Meillä noin 10 kk iästä piti saada oma lusikka käteen, muuten ei suostunut syömään mitään. Noin 1 v 2 kk iästä on syönyt pääsääntöisesti itse, nykyisin 1 v 5 kk ja suuttuu jos yrittää syöttää, ehkä antaa lautasen kaapia puhtaaksi jos muistaa sanoa ensin että äiti nyt vähän auttaa tämän lopun kanssa... :LOL:
 
En muista koska lusikan ekan kerran annoin käteen, mutta reilusti alle vuoden ikäisenä tais olla.. nyt 1,5v osaa kyllä syödä itse ja lusikkakin on alusta asti ollut ihan oikein kädessä eikä käänny edes suussa väärin päin, mutta ei kyllä syö lautasta itse tyhjäksi vaan hetken syötyään rupeaa pelleilemään joten äiti siirtyy puikkoihin..
 

Yhteistyössä