Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsesi?

• Viestiketjun aloittaja "kyselijä"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
23 vuotiaana. Periaatteella saa tulla jos on tullakseen. Lukio ja ammatillinen tutkinto käytynä.

Ei meillä sitä kovin suunniteltu etukäteen, itse aina tiesin että haluan tehdä lapset nuorena, koulun jälkeen.

26-vuotiaana, mies on useampia vuosia vanhempi. Asuttiin silloin vuokralla ja etsittiin omaa taloa, kaksi ammattitutkintoa ja työhistoriaa vajaa 7vuotta..

Kovasti lasta tehtiin puoli vuotta, sitten päätettiin että tulee jos on tullakseen.

justjoo
25vuotiaana. Lapsi oli suunniteltu ja "tehtiin" yli puoli vuotta, ennen kun raskaus sai alkuunsa. Koulutukseni oli lukio ja kauppis. Vakkarityöpaikka oli. Itse rakennettuun omakotitaloon kerettiin muuttamaan kuukausi ennen esikoisen syntymää :D

hhhh
29-vuotiaana. Oli suunniteltu, koulutus FM. Ei kannata alkaa odottaa sitä täydellistä hetkeä, koska sitä ei ehkä koskaan tule, kun työt ja muu elämä tuo koko ajan jotain muuta eteen. Tai sitten täydellisenä hetkenä ei ehkä tärppääkään...

Minkä ikäisenä sait ensimmäisen lapsesi?
-Juhlin 20v.-synttärit synnytyssalissa.

Oliko lapsi suunniteltu vai ei? Mikä oli koulutuksesi silloin?
-Ei varsinaisesti suunniteltu, mutta ei mikään yllätyskään. Ylioppilas.

Miten paljon sitä lasten tekoa kannattaa ylipäänsä suunnitella?
-Eiköhän se riipu ihmisistä, tilanteesta... Ei me olla yhtään noista neljästä juuri suunniteltu, mutta oikein onnellinen olen kaikista.

hgfdds
21v ja koulutusta ei ollut vielä, mutta opiskelin heti. :)
Todellakin oli suunniteltu ja olen sitä mieltä että oli elämäni paras aika saada esikoinen!
Suunnittelimme kyllä asian tarkkaan, en ikinä kokenut että opiskelu olisi jokin este, sehän se vasta joustavaa on, etenkin yliopistossa, joten se ei ollut listallani "estävä tekijä". :D

Pidän montaa muuta asiaa ehdottomana ennen lapsen tuloa, kuin koulutus jota myös arvostan, mutta tällä ei ole väliä saako ennen vai jälkeen. Itselläni suurin syy oli se, etten vielä tiennyt miksikä ryhtyä joten lapsihan sopi tuohon väliin mainiosti ja se, että arvostin ja ihaikin kovasti nuorta äitiyttä ja halusin itse nuoreksi äidiksi. :)

"viivi"
Esikoisen sain ollessani 17-vuotias. Ei ollut suunniteltu vaan puhdas vahinko ja raskaus oli jo pitkällä ennekuin huomasin olevani raskaana ja keskeytys ei enää ollut mahdollista. Rakas pikku prinsessani syntyi ja en ole katunut päivääkään. Tyttö menee nyt syksyllä eskariin.

mielenkiinnosta
[QUOTE="viivi";26752208]Esikoisen sain ollessani 17-vuotias. Ei ollut suunniteltu vaan puhdas vahinko ja raskaus oli jo pitkällä ennekuin huomasin olevani raskaana ja keskeytys ei enää ollut mahdollista. Rakas pikku prinsessani syntyi ja en ole katunut päivääkään. Tyttö menee nyt syksyllä eskariin.[/QUOTE]

Millä viikolla olit?

Yhteistyössä