Minkä ikäisenä olette ruvenneet otuttaa nokkamukiin?

Ei missään iässä. Tavalliseen mukiin muistaakseni noin 9 kk iässä, joi siitä vettä ja sitten tietysti 1 vuoden jälkeen maitoa. Nokkamuki oli mielestäni tarpeeton, koska kun lapsi alkaa juoda maitoa 1 vee iässä, motoriikka toimii hyvin tavallisesta mukista juomiseen. Sitä ennen lapsi pärjää rintamaidolla ja satunnaisilla vesihuikilla hyvin kuumina päivinä.

Meillä neiti on nyt 10kk ja on juonut pelkästään nokkiksesta jo yli pari kuukautta. Tuttipullosta juomisen se lopetti ite..ei enää suostunu ottaan suuhun sitä ja sit annoin nokkiksen,siitä veteli onnellisena. Eka kerran tarjosin nokkista varmaan n.7kk ikäsenä.

Alkuperäinen kirjoittaja vinku-iita:

Meillä alotettiin viisi päivää sitten. Alkoi olla tarve iltavellille, muuten poika 5,5kk pelkällä rintamaidolla. Nokkamuki on muistaakseni Ainun. Ei tarvi välttämättä imeä, tulee kaadettaessakin. Ei ole koskaan juonut siis tuttipullosta, enkä halunnut sitä enää aloittaa. Aika söhellystä, mut poika tykkää ja osaa jo itsekin ottaa huikkia.

Alkuperäinen kirjoittaja elina9:
Ei missään iässä. Tavalliseen mukiin muistaakseni noin 9 kk iässä, joi siitä vettä ja sitten tietysti 1 vuoden jälkeen maitoa. Nokkamuki oli mielestäni tarpeeton, koska kun lapsi alkaa juoda maitoa 1 vee iässä, motoriikka toimii hyvin tavallisesta mukista juomiseen. Sitä ennen lapsi pärjää rintamaidolla ja satunnaisilla vesihuikilla hyvin kuumina päivinä.

Minusta veden juomista suositellaan kun aletaan syömään kiinteitä. Meillä on siis 6kk iässä alettu juomaan vettä nokkamukista. Ja 10kk iässä jugurttia nokamukista - jolloin olen vähentänyt myös imetystä jonkin verran. Ja 12 kk iässä sitten maitoa nokkamukista ja samalla harjoiteltu tavallista mukia.

Kun vauva on esim. pidemmän ajan ilman minua (ja ilman rintamaitoa) niin juo sitten enemmän vettä ruuan kanssa ja välipalalla). Ei pärjää pelkällä huikalla.

Minusta nokkamuki on oikein kätevä, koska sen voi rauhassa antaa vauvallekin omaan käteen, ei haittaa jos lentää välillä lattialle.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja elina9:

Minusta veden juomista suositellaan kun aletaan syömään kiinteitä. Meillä on siis 6kk iässä alettu juomaan vettä nokkamukista. Ja 10kk iässä jugurttia nokamukista - jolloin olen vähentänyt myös imetystä jonkin verran. Ja 12 kk iässä sitten maitoa nokkamukista ja samalla harjoiteltu tavallista mukia.

Minusta nokkamuki on oikein kätevä, koska sen voi rauhassa antaa vauvallekin omaan käteen, ei haittaa jos lentää välillä lattialle.

Aivan. Ei tämäkään asia ole sellanen joka menee kaikilla samalla lailla. Mun poika alko opetella nokkamukiin kiinteidenmyötä, pullo jäi 7kk kokonaan. Mutta hän ei osaa lainkaan juoda nokattomasta vaikka harjoittelee ahkeraan. Saa rintamaitoa mutta kaipaa vettä ruoan kanssa ja jäisi saamatta kokonaan ilman nokkamukia. Niin ja tuo että hän haluaa aivan itse juoda, sepä ei sitten millään onnistuisi läikkyvästä mukista.

Yhteistyössä