Minkä ikäisenä lapset pukevat itse?????

Meidän neiti 3v. ei oikein edes suostu harjoittelemaan pukemista, kauhee uhma heti päälle. Joskus harvoin hän laittaa itse housut jalkaan ja puseronkin saa päälle kun vain yrittäis.
Riisumisessa housujen riisuminen onnistuu jos vain haluaa. Puseron saa päältään jos on tarpeeksi löysä ja jos yritän näyttää, miten riisutaan... kauhea meteli.
Mites muilla?
 
Meidän 2v9kk vanha poika pukee jo kaikki vaatteet itse päälle. En mitenkään ole patistanut enkä opettanut. On posannut jo muutaman kuukauden. Yhtäkkiä vaan ei saanut auttaa ja poika puki ja riisui itse.
Eri asia on miten pojan saa sitten pukemaan ja riisumaan. Kun ei saa auttaa ja ei huvittais yhtään...Kauheeta taistelua yleensä on pukemiset ja riisumiset. Enkä haluais alkaa pukemaan poikaa kun osaa jo itsekin..
 
No, se hyvä puoli siinä tosiaan onkin, että meillä pukeminen ei ole taistelua vaan minä saan laittaa kaikki vaatteet suosiolla päälle.
Nuorempi neiti 1v. välillä kiemurtelee pukiessa, oisko se merkki siitä että tulevaisuudessa taistellaan, tiedä häntä.
 
Sarita-80
Meillä 3v tyttö pukee kaikki itse: vain nauhojen solmimisessa ja vetoketjussa (joskus napeissa) joutuu auttamaan.
Jos on kiirettä kun lähdetään niin silloin yleensä uhma voittaa ja kilpajuoksun jälkeen minä puen. :eek:
Ehkä tuon uhman takia ei ole sopiva aika aloittaa pukemaan opettelua, joten siirrä toki vielä parilla kuukaudella, kunnes pahin uhma on ohi. Meillä tyttö aloitti niin itsenäisesti jo alle kahden vanhana niin ei ole tarvinut opettaa.
 
Aurora-
meillä 3v (poika) ei suostunut pukemaan vaatteita.
tarhassa on joutunut pukemaan ku siellä ei pueta ku vauvat.
aikamoista "tappelua" pukeminen on ollut.nytkin vielä välillä heittäytyy "vauvaksi".
esikko puki jo 3v:nä kaikki vaatteet suosiolla.
 
Meillä tyttö 2v5kk on pukenut itse jo hieman alle 2v:stä lähtien. Aikaisemmin meni paidat ja housut 'vinksinvonksin' mutta nyt pukeminen sujuu jo yllättävän mallikkaasti. Aikaisemmin ei saanut auttaa, mutta nyt jos tiukkoja vetskareita tai tiukkoja napinläpiä niin pyytää apua, mutta haluaa ehdottomasti yrittää ensin itse (mikä on joskus hieman(?) raivostuttavaa jos kiire jonnekkin... =) Ei olla pakotettu, mutta on kai katsonut mallia isommilta kun on hoidossa ryhmiksessä.
 
No ensin joskus 2 vuoden tienoilla vissiin oppi pukemaan itse. Ei saanut auttaa. Viimetalvena kolmenvuoden uhmassaan piti pukea, ja sittenkin välillä riipi vaattet pois päältä kun silmä välttii.

Nyt sitten vaihtaa vaatteita 4kertaa päivässä, on päällekäin housua ja hametta ja kumisaappaat jalassa. Pukeutumissilmää ei näytä olevan, intoa siitäkin edestä :D

Että aika aikaansa kutakin!
 
Carambola
Meidän neiti, 2 vuotta 4 kuukautta, on ihan tässä nyt taannoin innostunut tästä pukemisesta. Ja hyvin sujuu, voi sittä onnistumisen iloa, kun saa itse vaatteet päälle! :)
 

Yhteistyössä