Minkä ikäisen jättäisitte yksin tai sisarusten kanssa

Vauvasta vaariin, jos se vauva nukkuu.

*Kivittäkää*

No en kyllä tota 3v:ta jättäisi, enkä 4v:takaan yksin, mutta 4v ja 6v voisin jättää keskenään ja 1v:n heidän kanssaan, jos se nukkuisi.

Alkuperäinen kirjoittaja :
6v oli noin15 min yksin, kun lähikaupasta maitoa hain
mun mielestä korkea aika opetella oleen yksin 6 vuotiaana. Vuoden kuluttua pitää kouluun lähteä ja koton selvitä mahdollisesti iltapäivisinkin yksin.
5v asti on meillä oltu hetkittäin itsekseen.

sama
Vauvasta vaariin, jos se vauva nukkuu.

*Kivittäkää*

No en kyllä tota 3v:ta jättäisi, enkä 4v:takaan yksin, mutta 4v ja 6v voisin jättää keskenään ja 1v:n heidän kanssaan, jos se nukkuisi.

Lisään, että jättäisin kyllä 4v:nkin yksin hetkeksi, jos se uskaltaisi, mutta ei uskalla.

mää
kattomassa filmiä. Nyt sitte uudestaa kokeiltii, et oli 5v ja 9v tunnin kotona pelaamassa. Ihan hyvin oli menny, vaik tietysti on aina vähä sellanen olo et ei sais jättää. Ite kuiteskin ollu vauvankin kanssa 9 veenä. Ja 5 veenä yksin ulkoillu. Kärttävät yksinoloa nuo lapset, mut ku ei oo selkeää rajaa et milloin "saa"jättää. Kysyin kerran perheneuvolasta, niin sanoivat että vanhemmat määrittelee lapsen mukaan, tietenkään joku kolme vuotias ei saa jäädä ihan yksin. Riippuu niin lapsesta, että jotkut 12 veet ei uskalla olla yksin.

mää
Alkuperäinen kirjoittaja Efria Magia:
3v. ollut ekan kerran yksin tuon 10min.

Saa kivittää ei ne kuitenkaan minuun osu.
Lapset niin erilaisia.
Ulkoillu on nuo 2-3 veet kahdestaan omakotitalon pihassa, niin että oon tehny kotitöitä sisällä, ei muhunkaan kivitykset osu, kun niillä ei oo ollu mitää hätää.

Sara
Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Alkuperäinen kirjoittaja Efria Magia:
3v. ollut ekan kerran yksin tuon 10min.

Saa kivittää ei ne kuitenkaan minuun osu.
Lapset niin erilaisia.
Ulkoillu on nuo 2-3 veet kahdestaan omakotitalon pihassa, niin että oon tehny kotitöitä sisällä, ei muhunkaan kivitykset osu, kun niillä ei oo ollu mitää hätää.
Meillä on 2,5v asti ulkoillut tyttö 4v ja 6v kanssa ;)

Alkuperäinen kirjoittaja mää:
Lapset niin erilaisia.
Niin ovat.Me asutaan kerrostalossa.Ovesta ei pääse ulos ilman avainta.

Yhteistyössä