Minkä ikäiseltä syöttötuoli pois käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuolinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuolinen

Vieras
Minkä ikäiseltä ootte ottaneet syöttötuolin pois käytöstä? Millaseen tuoliin vaihto? Kuinka on sujunut? :)

Meillä reilu 1,5v haluaa jo kovasti itse kiivetä tuoliin (ja alkaa olla raskas nostettavakin pikkuhiljaa) ja kylässä syöminen -pääosin syöttäen siis- onnistuu tavallisesta tuolilta. Mietin vaan että jos vahtais johonki juniori tuoliin ni malttaisko pysyä siellä kun pääsee niin helposti itse pois..

Meillä on tripptrapp ja poika rupesi muistaakseni jotain 1,5-vuotiaana itse kiipeilemään siihen. Silloin otettiin kaari pois. Pari kertaa on pienesti muksahtanut alas, mutta hyvin on sujunut :D

iällä ei ole merkitystä vaan lapsen koolla. Lapsen pää pitää tulla riittävän korkeelle pöydän reunasta jotta ulettuu lautaselle hyvin ja näkee. Useimmiten vasta yli 2v istuu norm tuolilla.

Meillä otettiin se kaari pois kun lapsi oli vähän yli 2v. Meillä meinas mennä pöydälle koko ajan. Meillä on tripptrapp. Vieläkin on istuin käytössä, mutta ilman kaarta. Lapsi kohta 4v.

Meillä on emman syöttötuoli (se tripptrapp-tyylinen) ja kaari on otettu joskus vuodenikäisenä kakkoselta pois kun alkoi kiipeillä siihen ja pois.Isompi on syönyt normituolilta reilu 2vuotiaasta.

1v10kk ja just pistin tuolin myyntiin. Meillä on tuollainen Ikeasta ostettua juniori-tuoli ja on sitä käyttänyt jo pari kuukautta silloin tällöin joten ei tuo pitkään aikaan syöttötuolia ole tarvinnut.

Yhteistyössä