Minkä ikäiselle lapselle olet laittanut isojen peiton?

• Viestiketjun aloittaja santsu
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Siis tarkoitat ns lasten kokoa? Kun on vauvakokoa, se joka mm. äippäpaketissa. Ja sit lasten koko ja sit isoin on aikuisten (ja nuorten) koko. Mä vaihdoin jossain tossa 1½v paikkeilla lasten peittoon.

Riippuu ihan minusta siitä miten itse tykkää.Meillä esikoinen oli 3v kun vaihdettiin sille normi peitto ja kakkonen on nyt 2v ja sillä on jo normipeitto.Meillä se ihan riippui myös sängystä minkälainen peitto siihen sopiva.

Moi
Meillä on pikkuvauva-ajan jälkeen käytetty ihan kunnon peittoa. Tai esikoisella taisi olla pienempi jonkun aikaa, mutta kun isoja lakanoita jo niin paljon ja lasten lakanatkin usein isoon peittoon sopivan kokoisia niin siirryin käyttämään sitä isoa peittoa. Minipeitot oli ihan turhia sen jälkeen ku lapset oppi kääntyilemään, ehkä peitto pysynyt päällä yhtään.

Minä täällä vaan huutelen
Meillä poika oli varmaan jotain reilu vuoden, kun jäi äitiyspakkausken peitto pieneksi. Siirrytiin suoraan isoon peittoon, siis aikuisten peittoon (150*200). Ja pinnasänkyyn minä sen ängin, ihan hyvin sopi :) Koin ihan turhaksi koko juniori koon...

Meidän herra sai jatkettavaan siirryttyään lasten peiton (koko jotain 100x150 tms, pituus kuitenkin ton 150cm) (himpun yli 1-vuotiaana), siihen asti käytti vauvakokoa (ei äp:n, se kun oli mummilassa). Ja edelleen nyt reilu 3-vuotiaana käyttää samaa peittoa, eikä vielä aikoihin (=useampaan vuoteen) tarvi isompaa, kun ei ikinä peiton alla ees nuku :D. Tosin yleensä tulee jossain vaiheessa yötä viereen, ja siellä on iso peitto oottamassa, mutta ei senkään alla nuku.

Yhteistyössä