Minkä ikäiselle et enää ostaisi haalaria?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kuulin sivusta kun eräs äiti paasasi että kyllä kolme vuotias on jo liian vanha haalariin. Siis kyllä heidän neidille ostetaan toppapuku eikä haalaria, on paljon paremman näköinen. Että kehtaanko tuota viisivuotiasta enään puistoon haalarissaan viedä, heh?

Just eilen ostettiin 3vuotiaalle haalari.

Mielestäni haalari on käytännöllisempi ja helpompi pukea päälle. Eikä tarvi miettiä onko selkä paljaana ja pääseekö lunta vaatteiden alle.

Että ihan reilusti vaan sille 5vuotiaalle haalari vielä päälle :)

Ekaluokkalaisella oli viime talvena toppahaalari käytössä koulussakin tosin oli myös takki ja housut .Ei se ulkonäkö ole tärkein vaan käytännöllisyys, mukavat päällä (ei kiristä/purista) ja että lapsen on helppo pukea vaatteet päälle .

Meidän eskarilaisella on talveksi 2 haalaria. Mulle on aivan sama, mitä muut ajattelevat. Sitten taas vajaa 2veellä on takki ja housut. Eli ostan sen mikä vaikuttaa hyvältä ja miellyttää silmää, oli se sitten haalari tai takki ja housut. Kouluun mennessä ensi vuonna poika saa itse valita, ottaako enää haalaria.

Sitten, kun ei enää suostu pitämään..nyt 6v. ja ilolla laittaa haalarin ulos, kun se on mukava (eikä mene lunta/vettä takin sisään) Uskon, että joskus ala-asteella se sitten loppuu..kolmannella/neljännellä ehkä. Riippuu vähän, mitä koulussa tehdään..?

Meidän kohta 5-vuotiaalla on täksi talveksi haalri, ensi talvene kuulemma haluaa sitten takin ja housut kun menee eskariin...Minä olen kyllä sitä mieltä, että haalari olisi helpompi laittaa itse päälle....Mutta katsotaan mitä neiti sanoo kun ensi talvi koittaa...

meillä on tänä vuonna takki ja housut 6v pojalla, mutta toki haalarinkin olisi vielä laittanut päälleen, joten siitä ei ole kyse. Kouluun ehkä en enää haalaria laittaisi, mutta me asummekin suuressa kaupungissa, maalla tilanne voisi olla toinen, poika jo nyt tarkka mitä päällensa laittaa eskariin.
Nuorempi meillä 3v ja haalaria saa pitää vielä monet talvet. Välikausipuku on vielä haalari myös, muttta siinä taidan seuraavaksi valita takin ja housut myös pienemmälle.

Meillä 1v3kk joutuu pistämään jo nyt housut ja takin, koska ylä ja alaosa sen verran eri paria ettei haalarit oikein sovi. Yhdet haalarit aion itse tuunata kotikäyttöön, lyhennän lahkeet.

10v. aion ostaa 14cm haalrin ensi kuussa 9v täyttävälle tytrölle, mutta sitten sen ehkä pärjää pihaleikeissäkin jo takissa ja housussa.. vaikka onkin sellainen malli että tyyliin ryömii koulusta kotiin...

Just täytti 4v ja haalarit olemassa ainakin ensi kesään asti, joten ainakin sinne niitä myös käyttää. Sitten voidaan pohtia uudemman kerran. Pukemiseen keskittyminen sen verran vaikeaakin, että mieluummin yksinkertaisempi haalari ulkoilukäyttöön. Lisäksi toki on kaksiosainen "hienosteluun" ja varapuvuksi.

kyllä aikuiset on aikuisten oikeesti aikuisten typeryksiä:)
miettiikö joku mammuli että voiko lapsi pukee haalariaan ylleen jos on jo vaikka kuus vee!!!
Paras talvi-asu on kyllä toppahaalari, no mieti ny, ei mene lumetkaan eikä kylmyys takin alle.

Meillä oli haalari vielä eskassa, kuten kavereillaankin :( Yhtään ei ollut vauvamainen, sairauhassa pyöriä lumessa ja touhuta lasten juttuja.

Kouluun sitten halusi toppahousut ja takin :)

Lopetin haalarien oston, kun lapsi kieltäytyi niistä. Kuuli jonkun äidin puistossa selittävän, että ne haalarit on vauvapukuja... Siitä sitten alkoi kieltäytyä :-( No, pysyy sitä lämpöisenä kaksiosaisessakin, kun ostaa korkeamallisella vyötäröllä olevat housut ei lumikaan haittaa... 4-vuotias taisi olla aikanaan siis.

Ei kai siihen mitään ikärajaa ole, meidän 16V.poikakin käyttää vielä kokohaalareita ja vanhempi poika 18V. opiskelee toisella paikkakunnalla käyttää toisinaan villahaalareita kylmällä säällä, tytöt käyttää myös kun pihalla telmivät hangessa 12, 14V. Kyllä niitä voi kaikki käyttää jos haluaa.

Se on aikuisten päässä se, ettei muka kouluaisella voisi enää laittaa haalaria. :) Aivan hyvin voi laittaa. Ei ne muut lapset silloinkaan vielä ihan oikeasti välitä, että onko toisella haalari, vai onko sillä 2-osainen puku. Me ollaan vielä ihan ydin Helsingistä, eikä täällä todellakaan välitetä, että onko sillä kaverilla nyt 1- vai 2-osainen puku, vaikka luulisi, että nämä hienostelijat ovat todella tarkkoja. :) Ehkäpä jossain muualla kuvitellaan olevan muotitietoisempia. ;)

Yhteistyössä