minkä ikäiselle ekat kaveri synttärit?

meillä esikoinen täyttää nyt kesällä 5v, alkaisko oleen ok ikä kaveri synttäreille? tuossa yks päivä kysyikin, että saako "henkka" tulla kesällä hänen synttäreilleen. Sit mietin, kun keskimmäinen täyttää samaan aikaan 4v, niin varmaan hällekki pitäis pitää? samalla vai erikseen? samassa hoitopaikassa ovat, että lähes samat kaverit niillä on..

"mie"
Meilläkin tulee nyt ensimmäiset kaverisynttärit 5-vuotiaana. Sinun tilanteessa pitäisi kuitenkin molemmille yhteiset kaverisynttärit, jos kerta ne kaveritkin on samat.

"vieras"
Minusta on ok, koska tuossa iässä ei enää tartte vanhempien olla mukana :D Mä en ainakaan aio pitää yksiäkään kaverisynttäreitä ennen sitä. Ellei ne vanhemmat ole mun kavereita :D

"Milja"
Alkuperäinen kirjoittaja äitykkeliini;23433601:
Meidän lapsella on ensi kuussa synttärit. Kaveri synt. pidetään sisäleikkipaikassa. Poika täyttää 1v
:D
taitaa olla esikoinen? Siinä vaiheessa kun on esikoiselle pitänyt synttäreitä sukulaisille ja kavereille monena vuonna niin kuopus saa kyllä odottaa... ei jaksa enää moisia turhuuksia.

Meillä on kaksi lasta, täyttävät kuukauden välein 5v ja 4v. Tänä keväänä saavat ekat kaverisynttärinsä molemmat. Erikseen pidetään, tähän asti synttärit on vietetty yhdessä. Erikseen pidetään siltikin, vaikka suurin osa kavereista on samoja. Vanhemmat tuovat lapsensa ja häipyvät. :D

[QUOTE="Milja";23433623]taitaa olla esikoinen? Siinä vaiheessa kun on esikoiselle pitänyt synttäreitä sukulaisille ja kavereille monena vuonna niin kuopus saa kyllä odottaa... ei jaksa enää moisia turhuuksia.[/QUOTE]

Esikoinen juu :whistle:
Mutta me ei pidetä mitään sen kummempia sukulaissynttäreitä, ainakaan nyt tänä vuonna. Tuonne kaverisynttäreille tulee myös pojan kaksi serkkua. :)

"minä"
Meillä ensimmäiset kaverisynttärit oli esikoisella 5-vuotiaana. Kakkonen aloitti päiväkodin jo 3-vuotiaana ja halusi sitten 4-vuotiaana kaverisynttärit, kun yhdellä muullakin samanikäisellä oli ollut jo päiväkodissa. Meni ihan ok. Paljon alle 4-vuotiaita en lähtisi kaverisynttäreille kutsumaan, koska saattaa jollakulla tulla äitiä ikävä.

Ns. kaverisynttäreitä meillä oli kyllä nuoremmillekin. Niille tuli pihakaverit, mutta vanhemmat olivat mukana. Itse käsitän kaverisynttäreillä juhlat, joihin vanhemmat eivät osallistu.

Yhteistyössä