Minkä ikäisellä pikkupojalla pidätte sukkahousuja?

• Viestiketjun aloittaja pojanäiti
  • Ensimmäinen viesti
pojanäiti
Törmäsin hassuun ongelmaan, koska olin ajatellut, että pidän vielä ensi talven poikalapsellani sukkahousuja, ihan jo niiden käytännöllisyyden vuoksi. Mutta missä kaupassa myydään kaksivuotiaalle pojalle väreiltään sopivia sukkahousuja? Vai kasvaako pojastani nyt homppeli kun äiti pukee tyttöjen vaatteisiin vai olenkohan itse kenties tuleva myrkyttäjähoitaja, vaikka en olekaan hoitoalalla?

Kokemuksia?

tinni
pojille on tosi hankala löytää sukkiksia.... mutta tietääkseni h&m:llä on ainakin.... meillä oli vielä viime talvena hoitokassissa varalla sukkikset kyun pitkiä kalsareita ei ollu tarpeeksi.... poika tuolloin 2,5-3,5v.. pääsääntöisesti siis kuitenkin käytössä jo pitkätkalsarit... esim. vendillä on yksivärisiä sukkiksia t.sin, harmaata ja valkoista.... eikä mielestäni kirkkaanpunaisetkaan pojilta kielletty ole...

Nuo viimeiset argumenttisi olivat aika hyytäviä :|

Totuushan on, että kaikki supersankaritkin käyttävät sukkahousuja. Esim Superman, He-man, Teräsmies ja Batman. Kaikilla on sukkahousut. Ja Tarzanilla hame.

Että huoletta vaan.

Pitäisin kyllä... ja tulenkin pitämään jos poika suostuu niitä pitämään... Viime talvena iski vaan se ongelma, että poika koki sukkahousut kauheen ahdistavana kun ne menee jalkoja myöten... mielummin halusi siis pitkät kalsarit ja sukat... Nyt ei oo kaapissa sopivia kumpiakaan :whistle: Saa nähdä kui me nyt pärjätään, jos kylmät iskee ennenku mä saan aikaseks mennä kauppaan :D

vieras
yksi huomio sukkahousuihin tänään tein kun hennesiltä ostin meidän 1veelle...koko 74-80, on vielä pitkät mutta sukkaosat on hirmu pienet!!!! ARGH
onko kaikissa näin vai onko pojalla vaan iso jalka

vieras

no ei minkään ikäisellä! niin tarkkoja ovat mammat värien ja kuosien kanssa, että ovat "tyttöväriä" tai "poikaväriä", mutta sitten tungetaan pojalle sukkahousut.. voi elämän kevät mitä touhua.

Meidän esikko piti yövaipan kanssa aina sukkiksia ja bodya, 2v syntymäpäivänä jäi vaippa pois. Muistaakseni... Oli niin kova poika potkimaan ja riehumaan öisin että muut yökkärit olis ollu rullalla. Ja serkkulikkojen vanhoja sukkiksia oli, eli punaisia ja keltaisia tms. kirjavia. Onhan henkalla valkoisia sukkiksia, värjää niitä pesukoneessa Dylonilla!

Pian 3 vuotta täyttävä käyttää tulevanakin talvena sukkahousuja. Mielestäni ne on tosi kätevät nopean puettavuutensa ansiosta ja siksi, ettei nilkat vilku paljaana pulkkamäessä touhutessa.

On totta, että pojille on onnettoman vähän valinnan varaa niin sukkahousuissa, kuin muissakin vaatteissa, mutta Vendillä on ihan perussukkahousua sinisenä ja vihreänä. Myöskin Euromarketista olen löytänyt jotain "merkitötä" sukkahousua, jossa on ollut tummansinistä ja muistaakseni mustaa värivaihtoehtoa.

Meillä ainakin puetaan vielä ensi talvena, 3v täyttävä poika sukkiksiin! Juurikin käytännön syistä! Ja lindexillä on ainakin formula ja mämähäkkisukkiksia ollut, koska meillä sellaiset, oliskohan 104cm....

Ja onhan niitä yksivärisiäkin!

HeManilla ei kyllä oo sukkiksia...Ja mä ajattelin kyllä käyttää tuolla nyt 2,5vuotiaalla vielä tänä talvena sukkiksia jos löydän oikeen kokosia. Miehen sisko just osti yli 100cm sukkikset hänel,et ainaki yhdet on.Muuten sitte käytetään pitkiä kalsareita. Sukkahousut on kyl äärimmäisen kätevät ku vertaa kalsareihin ko niitten kans pitää pitää sukkia sitte ja ainaki meidän sälli on nopee nappaamaan ne pois.

pojanäiti
siis minä pitäisin vaikka miten vanhaksi, mutta hämmästyin tänään kaupassa, ettei kokoja tai värejäkään ole edes pian kaksivuotiaalle! Eli ongelma ei ole minulla vaan jollakin muulla (kaupat, suunnittelijat) ja tuo homppelikommentti ja myrkytysjuttu olivat tsoukki, jonka jotkut ei-kireäpäiset tuntuivat hokanneetkin!
Tosiaan hm:ltä ostin tänään oranssit kukkasukkiset ja toiset harmaat, mutta ihan pinkkejä en viitsinyt ostaa.

Meillä herra täyttää ens kuussa 2. Ja käyttää kyllä talven sukkiksia. Mä ostin just h&m:ltä, ruskeita ja turkooseja sukkiksia sekä siniset superman-sukkikset kokoa 98/104, että kyllä niitä löytyy pojillekin :). Noissa 1-värisissä vaan sellanen juttu, että niissä ei oo erikseen sitä ns.sukkaosaa vaan ovat ythä putkea, että miten lie pysyvät paikallaan jalassa jos ovat yhtään liian pitkät tai leveet jalkaterästä.

Sitte meillä on jo viime talvena ostettu varastoon vendin (joita ei enää ees viime vuonna valmistettu, mutta kaupat myi varastoja pois) jarrusukkahousuja tummansinisenä.

ap edelleen
siksi kyselin, että en tykkää niistä vendin jarrusukallisista sukkahousuista, koska ne jarrut on huonot kengissä, jalka ei pääse luonnollisesti liikkumaan ja ne on kylmätkin talvella. Mutta meillä päin ei ainakaan ole joka marketissa nimenomaan tuon kokoiselle lapselle sukkahousuja.

Ihmettelijä
Kyllä täytyy ihmetellä sitä miten tuohon sukkahousujen käyttöön pojilla suhtaudutaan. Mielestäni poika voi aivan hyvin käyttää sukkahousuja ainakin kouluikään asti, miksei sen jälkeenkin. Nehän on kuitenkin vain pitkät kalsarit yhdistettynä sukkiin.

Jotenkin vaan sukupuolisuuteen tuntuu liittyvän uskomattomia tabuja, ja pelätään että jos poika käyttää sukkahousuja, tai leikkii nukeilla, niin siitä kasvaa sitten varmaan seksualisesti poikkeava. Käyttäkää vaan pojalla sukkahousuja niin pitkään kuin poika haluaa. Ympäristöstä tulee varmasti jossain vaiheessa paineita lopettaa niiden käyttö.

Meillä poika totesi 5-vuotiaana, että hän ei halua käyttää enään sukkahousuja. Kysyin, miksei, onko ne jotenkin epämukavat. Poika totesi että ne on hänestä mukavammat kuin kalsarit, mutta toiset pojat oli pilkannut häntä sukkahousujen käytöstä. Niin meillä lopetettiin tuolloin sukkahousujen käyttö.

Kumikameli
Ootkos kurkannut Henkan nettiin? Tilasin just sieltä meidän pijalle yksvärisiä sukkiksia vinon pinon, oli tumman ruskeeta, vihreetä jne. eli hyvin pojillekin sopivia värejä. Siellä tais olla myös jotkut superman sukkikset pojille.

minusta sukkahousut on niin paljon paremmat!! pitkikset lähtivät aina sukkuien alta pois ja sitten nilkat paljaana! ajattelin minä tulevana talvenakin pitää sukkiksia! 3v;llä ja jos poika tahtoo saa pitää hiuspantaakin tai vaikka pink´kiä paitaa ei nuo tee hänestä homppelia! johan sen järkikin sanoo

Yhteistyössä