Minkä ikäinen olet ollut kunkin lapsen syntyessä?

• Viestiketjun aloittaja kyskkvv
  • Ensimmäinen viesti
27v, 29v ja 34v. Nuorempana palauduin helposti synnytyksistä, mutta hermo meni helpommin. Mutta olisinko ollut hulluhöperö kaikesta hysterisoiva äiti, jos esikoinen olis tullut 34v:na? Todennäköisesti kyllä, joten oikein hyvä just näin :)

"muumimamma"
20,26,30,35 ja tää viides syntyy kohta ja oon 41v. Kaikki hyviä ikiä, ehkä nyt oon tasapainoisimmillani ja onnellinen muutenkin, elämä parempaa ja turvallisempaa, osaan varmasti nauttia tästä viimisestä vauvastani ilman turhaa hössötystä :)

"meh"
25v, 26v ja reilu viikko vajaa 30v :)

En ihan kerennyt siihen, että ennen 25v synttäreitä olisi eka lapsi ollut jo olemassa, mutta kaikki sain tehtyksi kuitenkin ennen 30v synttäreitäni ;) Kaikki olivat helppoja, keskimmäiset synnytys oli nopein (vaivakin oli kyllä kaikkein pienin)

20v., 23v., 24v. ja 26v.

Kaikki on olleet hyviä ikiä. Elämäntilanteesta tuo enemmän lienee kiinni, ja mulla on mun mielestä joka kierrokella ollut asiat siinä määrin kunnossa, että lapset on kuvioon sopineet.

Jos tällä kierroksella menee kaikki hyvin, olen 31v. kun viides syntyy.
Elämäntilanne on epävarmempi ja enemmän "auki" kuin noiden edellisten kohdalla.

Lisäksi koen olevani aika vanha olemaan tiineenä. Raskaus oli nuorempana paljon helpompaa, vähemmän väsyttävää, kroppa ei ottanut niin paljon itteensä jne. Vauva-ajasta on vielä vaikea sanoa...
Toisaalta nyt on ehkä jo aavistuksen kärsivällisyyttä, sietokykyä ja tieto siitä, ettei mikään normitilanne, raskaus, vauva-aika, tai edes välttämättä se koliikki tai korvatulehduskierre kestä ikuisesti.

Nyt ehkä huomaan konkreettisesti sen, että nuorempana ei osannut lähellekään samalla lailla olla huolissaan ja pelätä jossitella... Koskee montaa muutakin asiaa, mutta tässä sen nyt jotenkin tajuaa selkeimmin.

Mutta eiköhän tääkin tässä rutiinilla mene. Omalle kohdalle väittäisin silti, että ehkä se 20-24 oli se ihanneikä tähän hommaan.

Olen mys sitä mieltä, että varsinkaan tässä asiassa ei ole olemassa niiden hedelmällisten vuosien sisällä sellaista aikaa, jonka voisi yksiselitteisesti ja yleispätevästi sanoa olevan kaikille paras. Se on jokaisen oma henk.koht. kokemus.

26 ja 28. Niin lähellä toisiaan nuo, etten osaa sanoa paremmuudesta mitään.
Kolmatta en usko, että koskaan tulee, mutta uskon että kolmas raskaus olisi fyysisesti väsyttävämpi, vaikka ei nuo raskaudet olleet helppoja viimeksikään.

Yhteistyössä