20v., 23v., 24v. ja 26v.
Kaikki on olleet hyviä ikiä. Elämäntilanteesta tuo enemmän lienee kiinni, ja mulla on mun mielestä joka kierrokella ollut asiat siinä määrin kunnossa, että lapset on kuvioon sopineet.
Jos tällä kierroksella menee kaikki hyvin, olen 31v. kun viides syntyy.
Elämäntilanne on epävarmempi ja enemmän "auki" kuin noiden edellisten kohdalla.
Lisäksi koen olevani aika vanha olemaan tiineenä. Raskaus oli nuorempana paljon helpompaa, vähemmän väsyttävää, kroppa ei ottanut niin paljon itteensä jne. Vauva-ajasta on vielä vaikea sanoa...
Toisaalta nyt on ehkä jo aavistuksen kärsivällisyyttä, sietokykyä ja tieto siitä, ettei mikään normitilanne, raskaus, vauva-aika, tai edes välttämättä se koliikki tai korvatulehduskierre kestä ikuisesti.
Nyt ehkä huomaan konkreettisesti sen, että nuorempana ei osannut lähellekään samalla lailla olla huolissaan ja pelätä jossitella... Koskee montaa muutakin asiaa, mutta tässä sen nyt jotenkin tajuaa selkeimmin.
Mutta eiköhän tääkin tässä rutiinilla mene. Omalle kohdalle väittäisin silti, että ehkä se 20-24 oli se ihanneikä tähän hommaan.
Olen mys sitä mieltä, että varsinkaan tässä asiassa ei ole olemassa niiden hedelmällisten vuosien sisällä sellaista aikaa, jonka voisi yksiselitteisesti ja yleispätevästi sanoa olevan kaikille paras. Se on jokaisen oma henk.koht. kokemus.