Minkä ikäinen lapsi voi mielestänne päättää haluavansa korvareiät?

  • Viestiketjun aloittaja "a.p"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Meillä alkoi 2-vuotiaana jankkaamaan, että tahtoo. 2 vuotta jankkasi, sitten käytiin ottamassa. Hyvin meni, tyttö oli tyytyväinen ja on ollut viimeiset 10 vuotta.
 
Meillä on sellainen sääntö, että kun täyttää 7v tai menee kouluun, saa halutessaan korvikset. Tähän olen päätynyt siksi, että koska korvisten laitto sattuu, haluan lapsen ns. tietävän mihin hän ryhtyy. Eli että hän osaa vähän varautua siihen kipuun.

Ei se ikä nyt kiveen kirjoitettu ole, mutta tämä tuntuu hyvältä. Saattaa olla, että kun tuo keskimmäinen täyttää 7 ja nuorempi on 6, haluaa pienempikin. Ja luultavasti tuolloin tähän suostun, koska lapsi on näkemässä isosiskonsa korvisten laiton ja näkee siis samalla sen, ettei se toimenpide ole kivuton.
 
  • Tykkää
Reactions: aletheia
"Jeps"
Mä voisin tossa eskarivuoden/kouluun menon tienoilla laitattaa, jos on jo hetken pyytänyt (eikä heti ekasta kerrasta kun asiasta mainitsee). Ja ehdottomasti veisin lävistysliikkeeseen!
 
Meillä on sellainen sääntö, että kun täyttää 7v tai menee kouluun, saa halutessaan korvikset. Tähän olen päätynyt siksi, että koska korvisten laitto sattuu, haluan lapsen ns. tietävän mihin hän ryhtyy. Eli että hän osaa vähän varautua siihen kipuun.

Ei se ikä nyt kiveen kirjoitettu ole, mutta tämä tuntuu hyvältä. Saattaa olla, että kun tuo keskimmäinen täyttää 7 ja nuorempi on 6, haluaa pienempikin. Ja luultavasti tuolloin tähän suostun, koska lapsi on näkemässä isosiskonsa korvisten laiton ja näkee siis samalla sen, ettei se toimenpide ole kivuton.
Mulla on sama periaate. Esikoinen oli 6v kun sai korvikset. Ymmärsi, että se sattuu ja silti halusi. Ekan korviksen jälkeen ilmeestä näki, että sattui niin pirusti, mutta ei inahtanutkaan tyttö :D
 
"vieras"
Mulla on tyttö nyt 10v eikä vielä saanut. Mutta ehkä kohtapuoliin. Sisko on vasta tokalla ja tiedän että sekin haluaa sitten, jos sisko saa, joten ehkä parempi odottaa vielä.
 
yh
Meidän 3v halusi ja sai korvikset pariviikkoa sitten. Asiasta juteltiin moneen otteeseen ennen ottamista ja ku ne lopulta laitettiin niin ei ilmekään värähtänyt kummankaan korvan kohdalla. Ei vaan kuulemma sattunut yhtään hänen mielestään!
 
yh
[QUOTE="vieras";25541616]Mulla on tyttö nyt 10v eikä vielä saanut. Mutta ehkä kohtapuoliin. Sisko on vasta tokalla ja tiedän että sekin haluaa sitten, jos sisko saa, joten ehkä parempi odottaa vielä.[/QUOTE]

Mikä siinä sitten on ettet voi antaa lapsien ottaa korviksia? Mitä pahaa siinä on??
 
"vieras"
Kyllä tästä tehdään vähän liian iso asia, korvien rei'itys. Mun mielestä sen ikäinen lapsi, joka oikeasti haluaa korvikset ja jaksaa hoitaa niitä, saa luvan ottaa. Ei siinä sen kummempaa. Kai se vähän nipistää mutta sattuuhan rokotuksetkin.
 

Yhteistyössä