Minkä ikäinen lapsi käyttää 150x200 kokoista peittoa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kunhan mietin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tottakai voi. Se iso peitto vaan tursuaa sitten lastensängyn reunojen yli ja on pikkaisen vaikeampi lapsen hallita. Luuletko että saa itse nostettua pudonneen peiton takaisin sänkyyn yöllä?

Tuossa ei mitenkään erityisesti voita, koska peitto pitää vielä uusia ennenkuin se vanha menee pieneksi. Ne eivät ole ikuisia...

jatkettavaan sänkyyn olisi meillä ollut iso peitto liian iso. Olisi tarvinut laittaa moninkerroin tai sitten reunat lattialle. Nuorisosänky kokoisessa petissä iso peitto on soppeli.

Meillä on junioripeitto 4-vuotiaalla vielä käytössä. Ruttaa sen aina miten sattuu ja onhan se lapsen helpompi tollasta vähän kevyempää käsitellä. Minusta oikein kiva peittokoko.

Alkuperäinen kirjoittaja Tytteli:
Mä hankin nyt 2-vuotiaalle junioripeiton, mutta vähän ehkä nyt kaduttaa, että ois voinu varmaan ihan hyvin laittaa heti tavallisenkin.

Eli kun ajattelin, että kaks vuotiaana laitan tuon varmaan tavalliseen sänkyyn pinniksestä niin samalla vois laittaa jo tavan peitonkin. Meillä on tuo Ikean peitto käytössä. Se on vähän isompi kuin äitiyspakkauksen peitto ja uskon, et menee kyllä sinne asti.

Sillä mietin, kun Jotexin kuvastossa on kahdet aivan yli-ihanat lakanat, jotka meinasin, että tekis mieli, mut mietin, et kauankos menee ennen kuin niitä pääsis edes käyttämään... :laugh:

No tottakai voi lastensänkyyn laittaa tavallisen peiton.

Mä laitoinkin. Vaikka kyllä eka ostin sen junior-kokoisen peiton (vaihdoin siis parin viikon jälkeen).

Meillä sänky ei ole jatkettava, vaan 160cm pitkä ja musta näytti vähän hölmöltä se liian lyhyt peitto siinä (kun olen niin laiska etten aina jaksa sitä päiväpeittoa siihen virittää, kun tiedän että typy käy siellä välillä mönkimässä ).

Sopiva se iso peitto on ainakin meidän typylle, 2,5v.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellonainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Tuossa ei mitenkään erityisesti voita, koska peitto pitää vielä uusia ennenkuin se vanha menee pieneksi. Ne eivät ole ikuisia...

Pussilakanoiden hankinnassa säästää.

Mä luulen, että meidän herra haluaa jo jotain muuta kuin muumia tuossa vaiheessa. Mutta jos oikein taloudellisesti ajattelee, niin olet oikeassa.

Meillä on kohta 2- vuotiaalla edelleen käytössä se äp:n vauvapeitto ja kokonsa puolesta menisi vielä pitkään. Hankitaan kuitenkin junioripeitto kunhan saadaan lapsi pinnasängystä, kun ei tuohon vauvapeittoon saa lakanoita. 150 x 200 on aikuisten peitto j atuskin tarvii ennen kouluikää siihen siirtyä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
No tyhmä kysymys varmasti tämäkin, mutta voiko kaks vuotiasta laittaa tavalliseen sänkyyn? vai onko oltava semmoinen jatkettava? =)

No tottakai voi. Varsinkin jos siinä on jonkunlaiset laidat. Eihän se nyt mitään haittaa, että toiseen päähän jää vähän tyhjää.

Pussilakanoiden hankinnassa säästää.

Mä luulen, että meidän herra haluaa jo jotain muuta kuin muumia tuossa vaiheessa. Mutta jos oikein taloudellisesti ajattelee, niin olet oikeassa.

En tiedä nykynuorisosta, mutta minä nukuin "lastenlakanoissa" siihen asti kun kotoa muutin. Siis lapsellisissa kuoseissa. Minusta ne olivat tosi kivoja.

Meillä 2- ja 4-vuotiailla juniorikoon peitot. Sänkyinä vanhat talonpoikaiset joiden leveys on 90 cm eli hiukan tavallista leveämmät. Ei sillä että pojat niissä nukkuisivat ja omien junioripeittojensa alla viihtyisivät... meidän sängystä ne löytää :D

Meillä hankittiin 150*200 peitot kun ensimmäiset olivat 3 ja 4v.
Tavalliseen sänkyyn voi siirtää pinnasängystä suoraan ihan hyvin, mutta kannattaa laittaa jotain laidaksi tai ainakin pehmustetta lattialle jos sattuu putoamaan.

1,5v siirtyi toiseksi nuorin kerrossängyn alapetiin, lattialla on iso lötkö tyyny, ja kolmesti on tässä puolen vuoden aikana pudonnut tyynylle.

Höh. Ehkä mun pitää malttaa mieleni ja luottaa siihen, että yli-ihania pussilakanoita tulee sittenkin, kun tuon on aika siirtyä käyttämään normaalikokoista peittoa. :D

Ja kun en tiedä vielä, mikä sänky meille tulee ton pinniksen jälkeen..

Meillä 5,5-vuotias nyt siirtynyt aikuisten kokoon. Olisi se juniorikoko vielä vuoden ainakin käynyt, mutta kun pukki toi aikuistenkokoisen ihanan pussilakanan...

Jos on jatkuva rahapula, niin kannattaa varmaan sitten suoraan ostaa se iso peitto. Mutta mielestäni ei nyt ole kovin suurta rahanmenoa ostaa myös se junioripeitto ja pari sopivaa pussilakanaa. Ei ne pussilakanat niin kalliita ole, ja hyviä pyytää vaikka mummolta lahjaksi.
Se juniorikoko on kuitenkin käytössä lapsella paljon mukavampi kuin täysiso peitto.

En tiedä nykynuorisosta, mutta minä nukuin "lastenlakanoissa" siihen asti kun kotoa muutin. Siis lapsellisissa kuoseissa. Minusta ne olivat tosi kivoja.

Minä käytin myös lasten kuvioisia pussilakanoita välillä kunnes lapset kielsivät ja sanoivat että ne on varattu heille. :o

Yhteistyössä