minkä asian vuoksi maksaisit enemmän veroja?

ssss
en ainakaan suostu maksamaan veroja siitä että lasten hoito olis ilmaista, en iki kuuna päivänä, sitten muutan vaikka Suomesta pois, ja mulla on lapsia ja olen vieläpä päiväkodissa töissä
 
Kannatan korkeampaa veroprosenttia että saatais terveyspalvelut, vanhustenhoito, päivähoito ja koulut toimimaan kunniallisesti. Humpuukia sellaiset poliitikkopösilöt jotka yrittää veronalennuksia lupaamalla multa ääntä kalastella.
 
Poliisi (lisäresurssit), ensihoito, palolaitos, peruskoulu (opetusryhmien pienennys, ja lisää opettajia).

Päivähoidon ja sairaanhoidon (terkan) maksuttomuutta en kannata, koska se laskee huomattavasti arvostusta palvelua kohtaan. Ilmainen kun ei monen mielestä voi olla hyvä. Ja jo nyt lapsille tk on ilmainen, ja aikuisillekin lähes ilmainen.
 
Mistä suostuisin maksamaan veroja EHKÄ lisää jos olisi pakko:
Vanhusten huolto
Lasten huolto
Nuorison/lasten urheiluseurat
Peruskoulun ja lukion liitostaminen pakollisiksi


Mistä EN haluaisi maksaa mm:
Julkinen terveydenhuolto työikäisille ( ottakoot aikuiset vakuutuksia ) paitsi neuvolapalvelut
Jatkuva teiden remppaus. Voisi mieluummin tulla tiekohtainen tulliraha ja kaupunkiruuhkaraha.
Kolmatta ammattia opiskelevat voisivat mun puolesta maksaa itse jo opintojaan
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mistä suostuisin maksamaan veroja EHKÄ lisää jos olisi pakko:
Vanhusten huolto
Lasten huolto
Nuorison/lasten urheiluseurat
Peruskoulun ja lukion liitostaminen pakollisiksi


Mistä EN haluaisi maksaa mm:
Julkinen terveydenhuolto työikäisille ( ottakoot aikuiset vakuutuksia ) paitsi neuvolapalvelut
Jatkuva teiden remppaus. Voisi mieluummin tulla tiekohtainen tulliraha ja kaupunkiruuhkaraha.
Kolmatta ammattia opiskelevat voisivat mun puolesta maksaa itse jo opintojaan
miksi lukio pakolliseksi? mun mielestä se ei aja kaikkien etuja. lukioon ei kannata mennä jos peruskoulun keskiarvo on alle kasin. opiskelu vaikeutuu, ja lukioon jos ei satsaa tai ei vaan oo sellasta lukupäätä tai opiskelutekniikkaa, sieltä saa vaan huonon päättärin jolla ei enää pyritä mihinkään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mistä suostuisin maksamaan veroja EHKÄ lisää jos olisi pakko:
Vanhusten huolto
Lasten huolto
Nuorison/lasten urheiluseurat
Peruskoulun ja lukion liitostaminen pakollisiksi


Mistä EN haluaisi maksaa mm:
Julkinen terveydenhuolto työikäisille ( ottakoot aikuiset vakuutuksia ) paitsi neuvolapalvelut
Jatkuva teiden remppaus. Voisi mieluummin tulla tiekohtainen tulliraha ja kaupunkiruuhkaraha.
Kolmatta ammattia opiskelevat voisivat mun puolesta maksaa itse jo opintojaan
miksi lukio pakolliseksi? mun mielestä se ei aja kaikkien etuja. lukioon ei kannata mennä jos peruskoulun keskiarvo on alle kasin. opiskelu vaikeutuu, ja lukioon jos ei satsaa tai ei vaan oo sellasta lukupäätä tai opiskelutekniikkaa, sieltä saa vaan huonon päättärin jolla ei enää pyritä mihinkään.
Hmm..Mietin sitä itsekin nyt noin. Siinä on huonot puolensa. Olisi silti kiva saada lapset pysymään koulunpenkillä.. Kun tuntuu että vain pakko pitää ne siellä.
Toinen olisi se että olisi "pakko" mennä lukio tai ammattikoulu ja käydä se loppuun. Ellei joku vakava oppimisvaikeus taustalla.
 
mie
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Toinen olisi se että olisi "pakko" mennä lukio tai ammattikoulu ja käydä se loppuun. Ellei joku vakava oppimisvaikeus taustalla.
Sehän on nykyään pakko. Mitään tukia ei mistään saa, ellei ole ammattitutkintoa. Kannatatko siis oppivelvollisuutta 18v asti?
 
Sipi&Tylvesteri
Terveyspalvelut, sairaat ja lapset siis, ne maksettakoon ja kunnolla ja niistä maksan veroja mielelläni.

Urheilun tukeminen ja kulttuuri ei ole ykkösenä, kun vanhukset ei saa kunnollista hoitoa. Tää uusin, pankkituki, on ihan utopiaa, mm herrojen optiot maksetaan vaikka niillä, jos pankit alkaa mennä konkkaan. Ei ymmärrä.
 
mie
Minä maksaisi veroja lisää:

1) Koulujen ryhmäkoot pienemmiksi ja koulujen yhteyteen iltapäiväharrastuksia.
2) Päivähoitoon hyvät tilat ja pienet ryhmät.
3) Poliiseja lisää, kortteli ja kyläpoliisit kaikkialle
4) Nuorille tiloja, harrastuksia ja kouluihin tukitoimia (psykologit, kuraattorit pakollisiksi kaikkiin kouluihin)
5) Kodinhoitajia perhetyöhön
6) Sairaanhoidon saatavuus ja laatu paremmaksi. Ei tarvitse olla ilmaista, mutta edullista.
 
Uusioäiti
Lasten kanssa työskenteleville palkankorotus, mielenterveys ongelmien hoitoon tarkoitettua rahaa, vanhusten huoltoon tarkoitettua rahaa. Maksaisin enempi veroja jos verot menisi tähän.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Alkuperäinen kirjoittaja tähtihedelmä:
Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mistä suostuisin maksamaan veroja EHKÄ lisää jos olisi pakko:
Vanhusten huolto
Lasten huolto
Nuorison/lasten urheiluseurat
Peruskoulun ja lukion liitostaminen pakollisiksi


Mistä EN haluaisi maksaa mm:
Julkinen terveydenhuolto työikäisille ( ottakoot aikuiset vakuutuksia ) paitsi neuvolapalvelut
Jatkuva teiden remppaus. Voisi mieluummin tulla tiekohtainen tulliraha ja kaupunkiruuhkaraha.
Kolmatta ammattia opiskelevat voisivat mun puolesta maksaa itse jo opintojaan
miksi lukio pakolliseksi? mun mielestä se ei aja kaikkien etuja. lukioon ei kannata mennä jos peruskoulun keskiarvo on alle kasin. opiskelu vaikeutuu, ja lukioon jos ei satsaa tai ei vaan oo sellasta lukupäätä tai opiskelutekniikkaa, sieltä saa vaan huonon päättärin jolla ei enää pyritä mihinkään.
Hmm..Mietin sitä itsekin nyt noin. Siinä on huonot puolensa. Olisi silti kiva saada lapset pysymään koulunpenkillä.. Kun tuntuu että vain pakko pitää ne siellä.
Toinen olisi se että olisi "pakko" mennä lukio tai ammattikoulu ja käydä se loppuun. Ellei joku vakava oppimisvaikeus taustalla.
mä en pakottais, mut puuttuisin syrjäytymisee jollain muulla tavalla. koska syrjäytymisen riskihän koulun lopettamisessa kasvaa. esim ysiluokan jälkeen jos ei keksi mitä haluaa tehdä tai lukioon ei rahkeet riitä ni pakollinen vois olla kymppiluokka tai erilaiset vuoden kestävät nuorten työpajat. vuodessa ehtii miettiä paljon. myös ns. suojatyöpaikat olis kohdallaan.
mä itse oon jättäny amiksen kesken puolen vuoden jälkeen, käyny töissä 1½ vuotta ja tehny lapset sen jälkeen. se, että koulut on kesken ei harmita, enkä oo syrjäytynytkään. itseasiassa, näin aikuisempana ja reilun tauon koulunkäynnistä ottaneena opiskelumotvaatio on varmaan korkeemmalla ku koskaan. jouduin miettimää ennen kolmannen lapsen hankintaa haluanko lapsia enää ollenkaa ku oli niin kiire takasin kouluun :D no, lapsi meni koulun edelle. mut ens syksynä....
 
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Minä maksaisi veroja lisää:

1) Koulujen ryhmäkoot pienemmiksi ja koulujen yhteyteen iltapäiväharrastuksia.
2) Päivähoitoon hyvät tilat ja pienet ryhmät.
3) Poliiseja lisää, kortteli ja kyläpoliisit kaikkialle
4) Nuorille tiloja, harrastuksia ja kouluihin tukitoimia (psykologit, kuraattorit pakollisiksi kaikkiin kouluihin)
5) Kodinhoitajia perhetyöhön
6) Sairaanhoidon saatavuus ja laatu paremmaksi. Ei tarvitse olla ilmaista, mutta edullista.
ja koulupoliisit!! että valistettais laista ja yhteiskunnasta enemmän.
 

Yhteistyössä