Minkä vuoksi menkat myöhässä, r-testi negaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Todella outoa. Pillerit lopetin puolisen vuotta sitten ja siintä lähin on ollut kp33-35. Nyt mennään kp41, eikä ne vain ala. Kaksi testiä olen mennyt tekemään ja negaa näyttänyt, joten uskosin nyt siihen et raskaana en ole. Mutta mistä voi johtua, että menkat useammankin päivän pois? vai voiko jäädä tulematta koko kuussa?

menkat ei ole myöhässä, vaan ovulaatio. Jos ovulaatio ei tapahdu ajallaan, myöskin kuukautiset siirtyy eteenpäin vastaavasti. Onko oletetun ovulaation aikaan ollut stressiä, sairastelua, juhlimista...jne? mikä saattaisi vaikuttaa siihen, ettet ovuloinutkaan tässä kierrossa. Myöskin vanhemmiten ovuloimattomien kiertojen määrä lisääntyy. Joko ovulaatio jää kokonaan pois ja aikojen perästä tulee tyhjennysvuoto, kun kohdun limakalvo alkaa rappeutua, tai sitten ovulaatio on vain myöhemmin kierrossa ja tästä n. kahden viikon kuluessa alkaa kk vuoto, jos munasolu ei ole hedelmöittynyt.

saakohan tästä nyt mitään tolkkua?

mulla on käynyt pari kertaa noin ja oon päätelly että syy on ollu tuo yllämainittu ovulaation myöhästyminen tai sitten aikaisia keskenmenoja koska näillä kerroilla kuukautiset ovat olleet poikkeuksellisen runsaita ja kivuliaita..

Minulla jäi syksyllä yhdet menkat kokonaan välistä. Ennen sitä ja sen jälkee tullut ihan normaalisti. Soitin lääkäriin, kun menkkoja ei kuulunut. Sanoivat, että joskus voi kuukautiset jäädä välistä, ja jos jää kolmet kuukautiset tulematta, vaikka ei ole raskaana, niin sitten uudelleen yhteyttä, niin tutkitaan asiaa.

Yhteistyössä