Minkä työpaikan valitsisit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Kysyn nyt teiltä mielipidettä tilanteeseeni. Päätöksen teko tuottaa vaikeuksia. Minulla on perhe ja kaksi alle 5v lasta. Miehelläni on perus palkka ja meillä on aika tuore asuntolaina. Lapset ovat päiväkodissa miehen työajan mukaan, koska hän ei tee vuorotyötä.

Vaihtoehdot ovat:

1) Työpaikka, josta jäin äitiyslomalle. Vakituinen työsuhde. Työmatka on 50km, jonka joudun taittamaan julkisilla. Työmatkan kanssa työpäivät venyvä pitkiksi. Työ on kaksivuoro työtä ja työpäivät kestävät pisimmillään puoleenyöhön (jonka jälkeen vielä matka kotiin). Palkka on ok 1750e+ lisät. Työpaikassa en oikein viihdy. Olen ollut siellä kauan ja päälikön kanssa ei kemiat oikein kohtaa.

2) Uusi työpaikka. Myös kaksivuoro työ. Paikka on lähempänä. Noin 20km päässä. Työajat on hieman paremmat. Päivät loppuu pisimmillään klo 21. Palkka on huono 1550e+lisät. Lisiä on vähemmän ja ne on pienempiä. Viihtyvyydestä en tiedä. Ja ensi kesänä olisi vähemmän lomaa.

Kumpi??

[QUOTE="a.p";24224738]Ainut mikä kakkos vaihtoehdossa tökkii on tuo surkea palkka...[/QUOTE]

Just. Minust se on niin paljon surkeempi että siksi ottaisin ykkösen, ainakin joksikin aikaa.

[QUOTE="a.p";24224738]Ainut mikä kakkos vaihtoehdossa tökkii on tuo surkea palkka...[/QUOTE]

Onko teillä rahan kanssa kamalan tiukkaa? (siis kyllä aloitusviestistä tajuan, että ei varmaan kauheesti ole, millä mällätä, mutta että onko ihan todella tiukkaa?)

Mä pidän isona miinuksena tuolle nykyiselle/entiselle työpaikallesi sitä, että siellä ilmeisesti ette kauhean hyvin tule toimeen.. Mä olen läheltä nähnyt, mitä työpaikan huono ilmapiiri voi tehdä ihmiselle pidemmän päälle.. Työpaikalla kumminki vietetään about puolet hereilläoloajasta arkisin, joten oikeesti voi ruveta piippaamaan päässä, jos siellä joutuu koko ajan olemaan pahalla mielellä/jännittämään/varomaan sanojaan...

Tietenkin, jos palkan huononeminen ajaa teidät älyttömän tiukkaan rahatilanteeseen, ni ei sekään varmaan henkisesti ihan helpoimmasta päästä ole.. Vaikeita valintoja, vaikeita valintoja...:/

Ottaisin itse kakkosen. Lyhyemmät työpäivät, jää aikaa enemmän perheelle. Viihtyvyys mahdollisesti parempi. Jos saan kysyä, mikä tökkii nykyisen esimiehesi kanssa? Itse olen työssä kokenut, että hyvät välit esimieheen ovat erittäin tärkeää työssä. (Hyvät välit esimieheen = hyvä esimies :D) Kun viihtyy työssään, jaksaa myös enemmän kotona. Ainahan sitä voi hakea parempipalkkaisia hommia koko ajan, tai tehdä jotain pientä kivaa sivuduunia tulojen lisäämiseksi :)

Mä ymmärrän kyllä, että tässä yhteiskunnassa raha ratkaisee, mutta itse valitsisin kuitenkin kakkosen, sillä arvostaisin mielummin lyhempiä päiviä ja mahdollisesti viihtyisämpää työympäristöä. Ja eikön tuon matkan lyheneminen kompensoi hieman tuota erotusta matkakustannuksien muodossa...?

Ei ole hirveen tiukkaa.. Et laskut saa maksettua ja ruokaa pöytään.. Mutta ylimääräsiin ei ole varaa.. Jos pysyisin nykyisessä työssäni ni olisi vähän enemmän liikkuma varaa...

[QUOTE="kakkonen";24224878]Ottaisin itse kakkosen. Lyhyemmät työpäivät, jää aikaa enemmän perheelle. Viihtyvyys mahdollisesti parempi. Jos saan kysyä, mikä tökkii nykyisen esimiehesi kanssa? Itse olen työssä kokenut, että hyvät välit esimieheen ovat erittäin tärkeää työssä. (Hyvät välit esimieheen = hyvä esimies :D) Kun viihtyy työssään, jaksaa myös enemmän kotona. Ainahan sitä voi hakea parempipalkkaisia hommia koko ajan, tai tehdä jotain pientä kivaa sivuduunia tulojen lisäämiseksi :)[/QUOTE]

Työvuoro listat ovat epäreiluja. Se on kai suurin ongelma. Ja pomo ei ota kuuleviin korviinkaan muiden mielipiteitä. Pomoa ei vähempää kiinnosta jos joudut yksin juoksemaan koko päivän töissä. Kiitosta jälkikäteen ei taatusti kuulu.

Ehkä kakkosvaihtoehdon. Parempi elämänlaatu korvaa aika paljon menetetyssä rahassa. Toki kakksovaihtoehto voi osoittautua ilmapiiriltään myös kauheaksi, mutta ilmapiirin parantuminen ykkösvaihtoehdossa on vielä epävarmempaa.

Ota huomioon myös lyhyemmän työmatkan tuomat säästöt työmatkakuluissa.

[QUOTE="a.p";24224973]Matka kustannuksissa voittaa 55e.[/QUOTE]

No aika hyvin kompensoi jo palkkaeroa, kun huomioi verotkin pois (vai olitko jo huomioinut?). Mä valitsisin kakkosen.

[QUOTE="a.p";24224789]Raha hieman mietityttää.. Koska äitiyslomalla kun sain vain 1100e käteen ni oli välillä tiukkoja kuukausia jos tuli jotain pientäkin ylimäärästä...[/QUOTE]

Mutta onhan tuo kakkosvaihtoehto kuitenkin aika paljonkin enemmän kuin mitä sait äitiyslomalla ja silloinkin tulitte toimeen.

Yhteistyössä