Minkä takia tällä palstalla jatkuvasti haetaan enemmistön hyväksyntää vähemmistöön kuuluviin asioihin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Beep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
B

Beep

Vieras
Minkä takia tällä palstalla jatkuvasti haetaan enemmistön hyväksyntää vähemmistöön kuuluviin asioihin? Ihan jatkuvasti. Siltä se ainakin tuntuu...

Eikö se ole selvää, että kuulumalla vähemmistöön, oli asia mikä tahansa, ei vaan voi olettaa saavansa enemmistön hyväksyntää? Mun mielestä sen pitäisi olla itsestäänselvyys.

Vai haetaanko sitä vaan ns. verta nenästä tahallaan? Ollaan vähän kuin masokisteja? :whistle:

En ymmärrä minäkään. Sen lisäksi en ymmärrä sitä, minkä takia ihmiset asettavat niin suuren painoarvon muiden ihmisten mielipiteille, tuntemattomien vielä kaiken lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ymmärrä minäkään. Sen lisäksi en ymmärrä sitä, minkä takia ihmiset asettavat niin suuren painoarvon muiden ihmisten mielipiteille, tuntemattomien vielä kaiken lisäksi.

Niin, onhan noita syitä monen monituisia. Halutaan kuulua ryhmään esim.? On heikko itsetunto? Halutaan löytää hengenheimolaisia, jotka myös kuuluvat samaan vähemmistöön? Eli, kai noita syitä on.

Ehkä halusin vain kysyä, että jos joku tätä harrastava itse kommentoisi.

Annatko esimerkkejä?

Jos yhtään tajusin mistä kyse, ehkä joku vaan hakee vertaistukea, että on edes JOKU samoin tunteva, ajatteleva, muuten vain samassa tilanteessa?

Jos vähemmistö on näkymätön, ei sille voida myöntää oikeuksia, kun ei sen olemassaoloa ole edes huomattu. Ei ehkä paras mahdollinen areena tuoda asioita julki tällaiset foorumit (fora), mutta ei kukaan voi elää piilossa. Esim. jos homot olisivat jääneet salailemaan asioitaan, miten olisi käynyt HIV-aallon aikana? Kenties poltettu homoja noitina tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Beep:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin, onhan noita syitä monen monituisia. Halutaan kuulua ryhmään esim.? On heikko itsetunto? Halutaan löytää hengenheimolaisia, jotka myös kuuluvat samaan vähemmistöön? Eli, kai noita syitä on.

Ehkä halusin vain kysyä, että jos joku tätä harrastava itse kommentoisi.

Anna esimerkki minkälaisia tapauksia ollut palstalla.

Mä en oikein ymmärrä tämän aloituksen pointtia, kaipaisin esimerkkiä tällaisesta tilanteesta, jossa vähemmistöön kuuluva hakee enemmistön hyväksyntää. Minusta tuntuu kuitenkin varsin erikoiselta tilanne, jossa vähemmistö ei mitenkään toisi julki omaa asemaansa ja pyrkisi edistämään omaa asiaansa. Sillä tavoin aikoinaan esim. naiset ovat saaneet oikeuden äänestää. Jos vähemmistö ei pidä eikä saa pitää meteliä itsestään tai itselleen tärkeistä asioista, niin ollaan mun mielestä hyvin lähellä totalitarismia.

Alkuperäinen kirjoittaja Pesky Pixie:
Jos vähemmistö ei pidä eikä saa pitää meteliä itsestään tai itselleen tärkeistä asioista, niin ollaan mun mielestä hyvin lähellä totalitarismia.

Joo, no kapinahenkeä täytyy tietysti aina ollakin, en mä sillä tarkoittanut tätä. Nyt ylipäätään vaan, että tulee usein täällä fiilis että haetaan tuntemattomien mielipiteitä, että haetaanko niitä tosissaan vai kiusaamistarkoituksella?

No onhan noita, koulutusasiat, työpaikat, imetys, lastenhoitojärjestelyt, kotiäitiys, ulkonäköasiat... ettekö te lue tätä palstaa? :o B)
Ilmeisesti mä en lue tätä palstaa, sillä en kyllä ole oikein moista huomannut. Siis että esim rumat palstalaiset hakisivat tavisten hyväksyntää, ei imettäneet imettäneiden ( imetys lienee nykyisinkin aika tavallista??? ) hyväksyntää... toi työpaikat ja koulutusaiat meni multa ihan yli hilseen... *miettii, mikä on enemmistön työpaikka tai koulutus*

Alkuperäinen kirjoittaja She-na THE STRANGER:
Alkuperäinen kirjoittaja BootyPeppi:
Peesi ja sinä :heart:

Sinä kans :heart: ja musta jotenki tuntuu että sie ja mie saatettais jollain asteella ymmärtää toisiamme ja "huumoriamme". :D

e058.gif

Alkuperäinen kirjoittaja endie:
huono itsetunto jos täältä hakee hyväksyntää.

Miten tuntemattomien mahdolliset kehut ja vastaavat voisivat nostaa itsetuntoa? Mulla ei ainakaan moisessa tilanteessa auttais muut kuin oman miehen tai vaikka äitini kehut, ei kenenkään virtuaali-ihmisen.

No onhan noita, koulutusasiat, työpaikat, imetys, lastenhoitojärjestelyt, kotiäitiys, ulkonäköasiat... ettekö te lue tätä palstaa? :o B)

Ilmeisesti ainakin luen sitä kovin erilailla kuin sinä. En ole mistään noista mainitsemistasi asioista huomannut, että hyväksyntää haettaisiin sen kummemmin. Kuka kuuluu ulkonäköasioissa sitten vähemmistöön? Mä en edes tunnista moista enemmistö/vähemmistö-vastakkainasettelua. Tai lastenhoitojärjestelyistä, mikä niissä on enemmistö, mikä vähemmistö? Mä en koe, että täällä kukaan hakee hyväksyntää, täällä vaan keskustellaan erilaisista mielipiteistä. En tiedä mikä on enemmistön suhde koulutusasioihin, työpaikkaan, imetykseen, lastenhoitojärjestelyihin tai kotiäitiyteen. :D

Alkuperäinen kirjoittaja She-na THE STRANGER:
Alkuperäinen kirjoittaja endie:
huono itsetunto jos täältä hakee hyväksyntää.

Miten tuntemattomien mahdolliset kehut ja vastaavat voisivat nostaa itsetuntoa? Mulla ei ainakaan moisessa tilanteessa auttais muut kuin oman miehen tai vaikka äitini kehut, ei kenenkään virtuaali-ihmisen.

epäilen, että on yksinäisiä ihmisiä joille palstan tuntemattomat ovat Hyvin tärkeitä. Jos omassa elämässä ei ole ystäviä tms niin sitten tällanen palsta nousee liiankin tärkeeksi.

Uusimmat

Yhteistyössä