Minkä saamanne opetuksen muistatte aina? Ehkä vähän huonosti muotoiltu,

10.04.2008
667
0
16
mut koittakaa ymmärtää kysymys!

Oma vastaukseni:

Varastin parhaalta ystävältäni kiven! Hänen äitinsä kysyi, olenko ottanut ja keksin oikein megastoorin mistä sen olen saanut. Oli lopulta soittanut omalle äidilleni, hän löysi kiven.

Sitten se repi mut käsivarresta rutistaen koko kerrostaloalueen läpi kaverin oven taakse pyytämään anteeksi ja palattamaan kiven. Muistan vieläkin sen häpeän tunteen.

Häpesin niin, etten ole ikinä sen jälkeen hävennyt. Olin monta viikkoa sisällä, kun en kehdannut mennä pihalle, kun pelkäsin, että kaikki kaverit ovat kuulleet asiasta eikä kukaan haluaisi kanssani leikkiä. Sitten tämä ystävä soitti ja pyysi mukaan uimaan.
Pyysin häneltä vielä kerran anteeksi ja sen jälkeen oltiin kuten ennenkin.

Mutta opin: ÄLÄ IKINÄ MISSÄÄN TILANTEESSA KOSKAAN VARASTA!!

Jälkeenpäin olen ajatellut, että mikä ihme siinä kivessä oli?!? Kivi?!? No, ehkä ei ollut järki pienenä vielä niin suuri!

Älä valehtele ikääsi... nalli napsahti teininä omaan nilkkaan kun uudelle ihastukselle selvisi että en ollutkaan ihan niin vanha kuin olin luvannut :ashamed: :whistle: :D täytyy myöntää että vieläkin kärsin siitä että olen syntynyt noin 5 vuotta liian myöhään...

Mä oon ainakin oppinu jo penskana sen että valheella on lyhyet jäljet, ja en oo harrastanu valehtelua kyllä sen jälkeen kun jäin kiinni etten ollu kurahousuja pitäny kun piti :D

Sit oon oppinu sen että jos kerran lyö, lyö toistekin ja jos kerran pettää, niin pettää toistekin. Kerrasta poikki on siis nykyinen linja.

Ja oon oppinu sen että sillä kuinka kohtelee esim. kumppaniaan, on paljon merkitystä millaista kohtelua saa takaisin.

Onhan noita oppeja tullut ja varmasti vielä tulee! =) Hyvä aihe muuten!!!

Mä sain sellaisen opetuksen, että kun ajoin ajo-korttia, mulle kertoi äitini tutusta pojasta jolla tiukka isä ja koti ja lainasi luvalla isän autoa. Isä sanoi, että jos tulee naarmukin, ei kotiin ole asiaa. Auto metsään. Poika hirteen oman käden kautta.

Että KOTIIN saa aina tulla, oli tehnyt mitä hyvänsä. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Mä sain sellaisen opetuksen, että kun ajoin ajo-korttia, mulle kertoi äitini tutusta pojasta jolla tiukka isä ja koti ja lainasi luvalla isän autoa. Isä sanoi, että jos tulee naarmukin, ei kotiin ole asiaa. Auto metsään. Poika hirteen oman käden kautta.

siis oikeesti pelkäs noin paljon että tappo itsensä? :o

mun opetus liittyy kanssa tuohon valehteluun joka tapahtui teininä,,sitten kiinni jäätyäni en ole pystynyt sanomaan pikku valhettakaan,se ei vaan tule..
sen takia mua pidetään suorasukaisena ja ankarana kun sanon aina totuuden :laugh:

Kotona äitini kiroili enemmän kuin isäni, joten opin kiroilemaan jo ennen kouluikää ja sitten koulussa pärskäytin oikein kunnolla. Ala-asteen opettaja (nainen) sanoi hyvin ankarasti, että tuommoista kieltä ei käytetä koulussa !! Ja kyllä uskoin kerralla, että muistin sen, mutta en muista kiroilinko joskus kotona vielä kuitenkin.. Vanhemmillani ei ollut oikein niin kovaa auktoriteettia minuun, kun en muista heidän opetuksiaan ! Kotona piti iltaisin olla klo 9 ainakin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras79:
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:

siis oikeesti pelkäs noin paljon että tappo itsensä? :o

mun opetus liittyy kanssa tuohon valehteluun joka tapahtui teininä,,sitten kiinni jäätyäni en ole pystynyt sanomaan pikku valhettakaan,se ei vaan tule..
sen takia mua pidetään suorasukaisena ja ankarana kun sanon aina totuuden :laugh:

Kyllä. Isä oli hyvin tiukka mies ja tarkka autostaan. :(

Kun ITE ajoin auton päreiksi, uskalsin mennä kotiin, vaikka MINUNKIN isäno oli tarkka pyhästä lehmästään :D

Mummini sanoi kuolinvuoteellaan, että pitää elää. Hän oli elänyt sen toivossa, että eläkkeellä lähtisi ukin kanssa Havaijille reissuun, olisivat enemmän mökillä, kävisivät Lapissa laskettelemassa ja vaeltamassa. Ne eläkepäivät eivät koskaan ehtineet edes alkaa. :(

En "elä kuin viimeistä päivää", mutta yritän pitää mielessä sen, että elämä on rajallinen, ei kannata epäolennaisuuksiin tuhlata kallista aikaa.

Älä vahingoita toisen omaisuutta ja puhu aina totta.. Joskun 6-7-v heiteltiin kovilla mutakokkareilla autoja. Äiti vei niskavilloista pyytämään anteeksi ja puhumaan korvauksista ko. auton omistajan kanssa.. Yritin valehdella etten minä ole tehnyt mitään. sain niin kovat sanktiot vielä tosta valehtelusta, että ei ihan heti unohtunut!

Varastin lapsena kaupasta suklaapatukan ja näin painajaisia sen jälkeen seuraavat pari viikkoa (iäisyys lapselle), enkä ole sen koomin varastanut.

Äitini aina ja iäti hokenut että 'jumala mielessä ja housut jalassa- tai ainakin muista käyttää kumiukkoa'

Muuta ei kyllä tule mieleen... :/

Mie muistan kyllä lopun ikäni, että aina, kun kättelen vanhempaa ihmistä, nousen seisomaan penkiltä.. olin lapsena perheeni kanssa mummolassa jossain juhlissa ja istuin äidin vieressä sohvalla.. siihen tuli sitten joku mummon tuttu eli vanhempi nainen, esittäytymään ja kättelemään.. mie sit en noussut seisomaan, ku kättelin.. kun tämä nainen meni sitten pois siitä, äitini piti minulle kunnon saarnan miten pitää käyttäytyä.. muistan vain kuinka minua hävetti.. nykyään aina, kun aion kätellä vanhempaa ihmistä, nousen ylös kuin vieteri-ukko, jos olen istumassa.. se opetus jäi kyllä mieleeni..

Yhteistyössä