Minkä perusteella tässä tilanteessa oikeasti lasketaan lomapalkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koska en tiedä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koska en tiedä

Vieras
Olen ollut 2014 helmikuun alusta äitiyslomalla ja marras-joulukuun töissä.
Nyt vaihdan työpaikkaa ja saan lopputilin jonka yhteydessä maksetaan kertynyt lomapalkka.
Minkä perusteella se lasketaan? Saanko saman verran kuin viime vuonna(pidin lomat äitiysloman kanssa päällekäin), edellisvuoden lomapalkat, vai lasketaanko se jostain muusta?

Mitä tarkoitat, että tarkoitat "pidin lomat äitiysloman kanssa päällekäin". Oliko kuitenkin kenties niin, että olit ensin äityislomalla n. 4 kuukautta ja sait normipalkan, sitten vanhempainvapaalla, josta sait tietyn korvauksen kuukaudessa ja sen jälkeen pidit edellisenävuonna(2013) ansaitsemasi loman ennen töihin menoa. Jos näin, niin sulle maksetaan vuosilomarakorvausta 1.4.2014 - työsuhteen päättymispäivän väliseltä ajalta niiltä kuukausilta, joilta sitä on kertynyt. Löytyiskö lisätietoa työehtosopimuksesta.

Kiitos vastauksesta. Pidin siis päällekkäin eli tavallaan menetin ne lomapäivät kun meillä niitä ei voi säästää seuraavan vuoteen. Tiedän sen ajan miltä saan mutta en sitä minkä perusteella se lomakorvauksen määrä lasketaan.

Saitko edes korvauksen niistä lomapäivistä? En tiedä millä alalla olet, mutta ainakin yksityisellä äitiys/vanhempainlomalaiset pitävät aikaisemmin kertyneet lomapäivänsä lomiensa jälkeen ennen töihin paluuta. Jos sinulla ei ollut tätä mahdollisuutta niin pahoin pelkään, että työnantajasi on toiminut väärin. Ei niitä ansaittuja lomapäiviä noin vain voi menettää!? Olet ilmeisesti nuori ja työnantaja yrittää k.......! Olen työskennellyt monissa yrityksissä ja tätäkin nähnyt, siksi olenkin kertonut nuorille tulokkaille heidän oikeuksistaan. Sinuna ottaisin yhteyttä luottamusmieheen, jos sellainen on ja ellei niin työsujeluviranomaiseen tai liittoon, mikäli kuulut johonkin, sillä kaikki ei
täsmää.

Olen Piin kanssa samaa mieltä. Ei tuossa nyt kyllä jokin täsmää. Lakihan lomakorvauksista muuttui viime syksynä, joten kannattaa TES tarkistaa, että mitä sanotaan aiheen tiimoilta.

Yhteistyössä