Minkä nimisiä lapsia koulukiusataan??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rilla-marjaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rilla-marjaana

Vieras
Monesti kun vanhemmat ihmiset kuulevat oudon lapsennimen he toteavat että tuota sitten kiusataan nimen takia koulussa. Minkä nimisiä lapsia koulussa kiusataan? Onko kokemuksia aiheuttaako outo nimi sitä?

No jotain Jormaa tai Yrjöä, mutta en ikinö ole kuullut mitään erikoista nimeä kiusattavan. Aikuiset täällä vain kiusaa. Ne teini-ikään jääneet 30vuotiaat. ;)

Jos omia kouluaikojani mietin, niin ei niitä harvinaisemman nimen omistaneita kyllä kiusattu.

Kiusattuja oli mm. Rami, Jussi, Anne...eikä nimen takia, vaan luonteenpiirteidensä vuoksi. Helppoja uhreja kiusaajille.

ei se useinkaan ole nimestä kiinni... jokin muu vaan ärsyttää toista/toisia ja se johtaa kiusaamiseen. mulla ihan normaali "suomalainen" nimi ja kyllä mua kiusattiin koulussa,ei tosin nimen takia.

Mun mielestä tässä nimiasiassa on sekoitettu leikkimielinen kiusoittelu ja kiusaaminen jo aikapäiviä sitten. Itse olen saanut kuulla omasta nimestäni koulussa, mutta mun mielestä se on ollut ihan vaan harmitonta kiusoittelua eikä mitään kiusaamista.

Kun mä itte olin koulussa ei niitä kiusattu joilla oli erikoisempi nimi mutta sit jos etu- ja sukunimiyhdistelmä oli jotenki hassu sai kuulla nälvimistä. Ja minä siitä et satun olemaan Anu (en sentään Saukko eikä ollu ees S:llä sukunimi mut ihan samalla tavalla kiusattiin kuin olis ollu).

tuskin se nimestä on kiinni. ja riippuu kai siitäkin mitä pitää kiusaamisena, mä oon Hanna ja sain aika usein kuulla näitä " hanna, hanna, mikset sä anna mä haluaisin sua panna" yms. juttuja, mutta enpä mä sitä kiusaamisena pitänyt.
kyllä ne kiusatut, oli kiusattuja jostain ihan muista syistä :/ ja tosiaan se vaikuttaa, miten itse asiaan suhtautuu, jos ei anna asian häiritä, niin ei ne muutkaan kauaa jaksa.

Ainoat nimikiusaamiset jotka olen viime vuosina (vuosikymmenenä) kuullut olivat hyvin tavallisiin allakkanimiin kohdistuneita. Ilkeään sävyyn ko tytöiltä kyseltiin että "Eivätkö vanhempanne oikein halunneet teitä, kun eivät viitsineet keksiä teille omaa nimeäkään?"

Asiaan toki puututtiin heti enkä usko ilkeilyn jatkuneen.

Yhteistyössä