Minkä kokosia vaatteita teidän 2v käyttää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äitiliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äitiliini

Vieras
Siinähän toi kysymys jo tulikin. Itellä on kuukauden päästä 2v poika, jolle ostan 92 kokosia vaatteita, osa just sopivia, osa vielä isoja. Tuli vaan mieleen onko meidän pikkunen kovin lyhyt, kun huomasin H&M vaatteissa 92 olevan 1.5v-2v ja meillä nyt vasta sopiva.

Meillä tyttö täytti viime viikolla 2v ja 92cm vaatteita käytämme.
2v neuvolassa oli 90cm pitkä ja terkkatädin mukaan hieman keskivertoa pidempi. Keskipituus 2-vuotiaalle on kuulemma 87cm.

Mun mielestä noi H&M:N vaatteet on pientä mitoitusta..

no mun poika käyttää montaa kokoo. housut on suurimmaks osaks 92 kun on lyhyet jalat. paidat saattaa olla jopa 104 senttisinä sopivia, riippuu merkistä, kuitenkin suurimmaks osaks ne on 98.

taitaa meillä olla aika pieni poika,mut eipä ole äiti eikä isäkään koolla pilattuja! neuvolassa on aina sanottu et poika kasvaa hyvin, 1.5v oli 82cm pitkä tai lyhyt.

meidän huhtikuussa 2v. täyttävä poju käyttää nyt 98/104cm vaatteita, pituutta jo semmonen 90-92cm ja painoo 15kg =)

kun en halua kireitä vaatteita pitää, esim. 104cm housuista käännän vaan puntit =)

Mä kans ihmettelen H&M:n kokoluokitusta, että esim. 80 cm on 9-12 kk. Meillä poika nyt 1,5 v ja nuo vaatteet on sopivia. Pituutta joku 83 cm pikkumiehellä ja hoikkaa sorttia. Jotkut paidat kinnaa kainaloiden kohdalta vähän päälle laitettaessa ja otettaessa pois. 86 cm pikkuhiljaa varmaan siirrytään kuitenkin.

Yhteistyössä