Minkä kokoisia kenkiä ja vaatteita 2,5 vuotiaalle tytölle olette ostaneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tiia ja Ella
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Tiia ja Ella

Vieras
Minkä kokoisia ulkoiluvaatteita teidän 2,5 vuotiaalla käytetään? Ja minkä kokoisia kenkiä 2,5 vuotiaallenne olette ostaneet? Olen nyt ostamassa tyttärelleni ensi talveksi talvivaatteita ja sen takia kiinnostaa, kengissä olen katsellut vigin core-tec ja talvipukuna joko easytec tai reimatec. Tällä hetkellä tyttö on 1,7 vuotias ja vigin core-tec kengät ovat 22 kokoiset ja reimatecin haalari 80. Täällä pohjoisessa talvivaatteiden käyttö alkaa melkein viimeistään marraskuussa ja päättyy jonnekkin huuhtikuulle eli tyttö on 2,1v - 2,7 vuotias ensi talvikautena.Pituudenkavu menee keskikäyrien mukaan.
Lainaa

on käyttänyt nyt talvella 92 cm Reimateciä. Nyt alkaa olla pieni, mutta asutaan e-Suomessa joten vk-haalari tulee käyttöön suht aikaisin. Jos nyt 80 senttinen ok, niin ensi talveksi ostaisin maksimissaan tuon 92 senttisen. Eccon goret oli kokoa 26. Kyseessä on tyttö joka on kasvanut siinä 0 käyrän tuntumassa.

Tyttöseni on syntynyt 06/04, kuten edellisenkin vastaajan tyttö. Nyt meillä on käytössä Rukan 98cm puku, joka on hieman reilu, mutta ei mitenkään häiritsevästi. 92cm Lennen kaksiosainen talvipuku taas on jo melkein pieni, lahkeet ovat jo selkeästi lyhykäiset. Uskon, että tuo 98cm puku menee vielä ensi syksynäkin, mutta ensi kevättä ei enää välttämättä. Tyttöni ei ole mikään erityisen isokokoinen, vaan pituudessa luultavasti nollakäyrällä ja paino aavistuksen miinuksella.

Vikingin goretex-kenkiä meilläkin on ollut käytössä ja niissä nyt koko 27 villasukan kanssa. Ilman villasukkaa menee vielä edelliset 25-kokoisetkin.

Itse olen ostanut jo ensi talveksi tytölleni 104cm haalarin ja nuo 27 kengät ja toivon niiden olevan sopivat ensi talvenakin. Olen ostanut paljon vaatteita alesta etukäteen ja täytyy tunnustaa, että varsinkin kenkien kanssa olen kyllä mennyt metsään lähes joka kerta...

Meidän esikoisella oli 2,5-vuotiaana vaatteet 98-104cm (haalari 104cm sopiva) ja kengät 24-25. Pitkä tyttö.

Hänen jalkansa on aika iso ikäisekseen (nyt 4v), ainakin tuttujen lapsiin verrattuna (serkun tyttö 5,5v=jalka 26 ja veljentyttö 3,5v=jalka 24) Meidän tytön jalka siis nyt 26-27. Mainitsin vaan sen takia kun tuntui vastaajien lapsilla olevan isoja jalkoja =). Kenkiä en osta etukäteen kun ne jalat voi yllättäen kasvaa parillakin numerolla tai sitten eivät kasva ollenkaan.

Meillä on nyt 2-vuotias pitkä tyttö joka käyttää talvihaalaria kokoa 92 (Lassietec ja Reima). Sopivat Kuomat ovat kokoa 25, Vikingin talvisaappaat taitavat olla 24 tai 25.

Teillä ap taitaa olla hieman pienempi tyttö (meillä tyttö oli 80 cm vuoden ikäisenä) eli ostaisin 86 tai korkeintaan 92 cm puvun riippuen siitä onko koot reiluja (yleensä ovat). Kannattaa ostaa puku jossa on resorit lahkeen- ja hihansuissa sekä kuminauha vyötäröllä, niin isossakin puvussa pystyy leikkimään.

Kenkiä en ostaisi vuotta etukäteen, sillä tytölle voi yhtäkkiä tulla kasvuspurtti. Haalareissa se ei ole niin tarkkaa, mutta kenkien on oltava sopivia!

Yhteistyössä