minkä kokoiset rintaliivit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Mulla on ollut aina ongelmaa liivien kanssa, ikinä ei ole oikean kokoisia. :/ Mulla on mitat rinnan alta 109cm ja päältä 123cm. Osaako kukaan sanoa minkäkokoiset liivit olisivat minulle sopivimmat? en löytänyt netistäkään mitään kunnon taulukkoa.

Ympärysmitta 90-100, kuppikoko n C.

Kehottaisin menemään alan liikkeeseen jossa voisit kokeilla ammattilaisen neuvomana erilaisia liivejä. Suurin osa suomalaisnaisista käyttää aivan vääränkokoisia liivejä. Ammattilaiset näkevät kymmeniä asiakkaita päivässä ja tietävät miltä liivien pitää näyttää ja tuntea.

Itse en tiennyt tällä olevan mitään merkitystä ennen kun itse kävin tekemässä tuon tempun synnytyksen jälkeen. Luulin kokoni olevan 80C, oikeaksi kooksi paljastui 65F. Eli hieman metsään oli mennyt omat valintani :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
laskin netanttilan laskurilla ja kooksi olisi tullut A110 :D vaikea uskoa että se tosiaan olisi kokoni.

Miksi se on vaikea uskoa? A tuo ei ole, B vähintään, mutta siis 110B-C sulle tulee kaikista laskureista. Saattaapi ollakin kokosi, kokeilemalla selviää.

Muistathan, että kuppikoko ja ympärysmitta ovat sidoksissa toisiinsa; rinnakkaiskokosi on 100B ja jos laskisi siitä etiäpäin niin samankokoisia rintoja on seuraavilla: 95C, 90D, 85DD, 80E, 75F, 70G, 65H...

Mene liiviliikkeeseen, osaavat auttaa. Kaveri, joka on liiviliikkeessa töissä, sanoi että ihmiset aina ostaa liian isolla ympäryksellä, kun eivät ymmärrä että sen mitan siitä rintojen alta pitää olla todella napakka. Ja sanoi myös että kun mennään isoihin kokoihin, niin noilla kuppitaulukoilla voi vaikka pyyhkiä peppunsa, ne eivät pidä ollenkaan paikkansa.

Alkuperäinen kirjoittaja Raitalankakäärme IV:
Alkuperäinen kirjoittaja maksaakohan:
Maksaako se jos menee liikkeeseen ja ottaa selvää oikeasta koostaan??

Ei maksa, toki ajatuksena se, että asiakas yleensä jotain ostaakin, jos sopiva löytyy.

Niin että olisi vähän noloa mennä ja kuluttaa myyjän aikaa ja sitten olla ostamatta mitään?
Kun haluaisin tietää oikean kokoni, mutta ei ole varaa pistää minkään pikkuliikkeen rintsikoihin rahaa...

Alkuperäinen kirjoittaja niih:

Ei maksa, toki ajatuksena se, että asiakas yleensä jotain ostaakin, jos sopiva löytyy.

Niin että olisi vähän noloa mennä ja kuluttaa myyjän aikaa ja sitten olla ostamatta mitään?
Kun haluaisin tietää oikean kokoni, mutta ei ole varaa pistää minkään pikkuliikkeen rintsikoihin rahaa...

No ensinnäkin tuota kokoa et ihan pilkkahintaan mistään saa jos hyvät meinaat ostaa.

Toiseksi: Esim changesta saa loppuen lopuks aika halvalla, muutamalla kympillä. Onko sellasta asuinaluees lähellä? Hinnaks tulee luultavasti 40-50 ?, eli ihan kohtuu. Tulet huomaamaan niin suuren eron...

Mistä oot tähän mennessä liivit ostanu?

PS. Tarpeen tullen tietenkin livautat pienen valkoisen valheen; sanot, että harkitset vielä asiaa kun niin iso ostos mutta kiität paljon avusta ja toki suosittelet liikettä muille...

Mä en muuten välttämättä suosittele ap:lle Changea. Suurin ympärys siellä on 100, ja mun mielestä vastaa esim. Lindexin ja muiden perusliivikauppujen kokoa 95. Ja tuo 100-ympärys löytyy tasan yhdestä mallista, ja koko on vielä yleensä loppuunmyyty. Muuten Change on kiva.

Ja ap, mene vaan reippaasti kokeilemaan, ei ne liivit välttämättä mahdottomia maksa. Kolmellakympillä olen saanut hyvät liivit liiviliikkeestä, ja minulla koko 95F tai 100E.

Alkuperäinen kirjoittaja fanatus:
Alkuperäinen kirjoittaja niih:

No ensinnäkin tuota kokoa et ihan pilkkahintaan mistään saa jos hyvät meinaat ostaa.

Toiseksi: Esim changesta saa loppuen lopuks aika halvalla, muutamalla kympillä. Onko sellasta asuinaluees lähellä? Hinnaks tulee luultavasti 40-50 ?, eli ihan kohtuu. Tulet huomaamaan niin suuren eron...

Mistä oot tähän mennessä liivit ostanu?

PS. Tarpeen tullen tietenkin livautat pienen valkoisen valheen; sanot, että harkitset vielä asiaa kun niin iso ostos mutta kiität paljon avusta ja toki suosittelet liikettä muille...

Tuo change kuulostaa aika tutulta.. 40-50euroa on mulle tosi iso raha, mutta olisi se kyllä kerrankin kiva ostaa täydellisen istuvat rintaliivit..

Olen ostanut rintaliivit sieltä sun täältä mistä nyt on halvalla saanut... Kalleimmatkin rintaliivini on maksanut 15 euroa.. Olen todella pihi ihminen ja sen takia monesti tyydyn ok-rintsikoihin..

Toi sun ehdottama valkoinen valhe on aika hyvä idea.. Vaikka eiköhän se myyjä tajuaisi että tuskin tulee näkemäään mua uudestaan siellä :D

Alkuperäinen kirjoittaja jeps:
Tuo change kuulostaa aika tutulta.. 40-50euroa on mulle tosi iso raha, mutta olisi se kyllä kerrankin kiva ostaa täydellisen istuvat rintaliivit..

Olen ostanut rintaliivit sieltä sun täältä mistä nyt on halvalla saanut... Kalleimmatkin rintaliivini on maksanut 15 euroa.. Olen todella pihi ihminen ja sen takia monesti tyydyn ok-rintsikoihin..

Toi sun ehdottama valkoinen valhe on aika hyvä idea.. Vaikka eiköhän se myyjä tajuaisi että tuskin tulee näkemäään mua uudestaan siellä :D

Voi kuule :) Sun mieli tulee muuttumaan totaalisesti ku saat kunnon liivit päälles. Mä olen käyttäny ennen jotain H&M ja Lindex rättejä. Nykyään maksan helposti 50? kivoista liiveistä. Changella ku liittyy siihen klubiin ei useimpien edes noin paljoa tarvii maksaa, mä olen saanu jopa 28? hyvät liivit mutta isommilla koolla usein maksaa enempi.

Sä et tule löytämään sun kokoas ihan mistä vaan. Saanko muuten kysyä mitä kokoa oot tähän asti käyttänyt?

Changessa on TOSI usein näitä -50% ja "kaksi yhden hinnalla" -tarjouksia...

No toi kahdet yksien hinnalla vois olla kiva :) Vois ottaa saman tein sitten yksien hinnalla vaikka mustat ja valkoiset. Täytyykin seuraavalla reissulla keskustaan käydä tarkistamassa että olikos se yksi rintsikkakauppa change :)

Mä tiedän että jossain Tampereen lähellä on ainakin Anutar, josta sai isoja liivejä joskus, mutta senkin nettisivut näyttää olevan jumissa... Lempäälässä taitaa olla Change siellä isossa kauppakeskuksessa. Ja Tampereen Lorellasta varmaan niitä isoja ympäryksiä, mutta osaakohan ne sitten sovittaa. Ääh, mä en tunne tuota aluetta ollenkaan :D

Mä en tiedä oletko sä muuten iso vaan pelkästään tosta rintojen alta, mutta mä luulen että http://isotkoot.com -sivun foorumilla voisi joku tuntea tota aluetta paremmin.

Alkuperäinen kirjoittaja fanatus:

Voi kuule :) Sun mieli tulee muuttumaan totaalisesti ku saat kunnon liivit päälles. Mä olen käyttäny ennen jotain H&M ja Lindex rättejä. Nykyään maksan helposti 50? kivoista liiveistä. Changella ku liittyy siihen klubiin ei useimpien edes noin paljoa tarvii maksaa, mä olen saanu jopa 28? hyvät liivit mutta isommilla koolla usein maksaa enempi.

Sä et tule löytämään sun kokoas ihan mistä vaan. Saanko muuten kysyä mitä kokoa oot tähän asti käyttänyt?

Nyt jotenkin oikeen innostuin :) Pakko saada kunnon liivit.. Nytkin kun oikein keskityn näihin rintsikoihin mitkä on päällä ni on kyllä tosi epämukavat. Ei tue kunnolla ja muutenkin jotenkin semmoset epäsuhtaiset mun rinnoille.

Käytän tällä hetkellä kokoa 80/85C.

Alkuperäinen kirjoittaja joo!:
Nyt jotenkin oikeen innostuin :) Pakko saada kunnon liivit.. Nytkin kun oikein keskityn näihin rintsikoihin mitkä on päällä ni on kyllä tosi epämukavat. Ei tue kunnolla ja muutenkin jotenkin semmoset epäsuhtaiset mun rinnoille.

No jos tollainen koko sulle venyy, niin Changeen, mars mars :)

Alkuperäinen kirjoittaja joo!:

No jos tollainen koko sulle venyy, niin Changeen, mars mars :)

Näin teen :)
Kiitos paljon ap:lle ketjusta!
Tiedä muuten paljonko kauemmin olisin vaan tyytynyt huonoihin rintsikoihin!

Terppa.
Vihdoin ja viimein sain aikaiseksi käydä kunnon liiviliikkeessä.Päätin ostaa kerrankin kunnon liivit. Myyjä oli avulias ja toi mulle liivit 70 E ?? Sanoin että äläs nyt,kokoni on 75 C johon myyjä hymyili ja sanoi että ei ole. Yritin inttään vastaan mutta myyjä pakotti minut sovitus huoneeseen ja toi muutamat 70 E mallit ja muutamat F 70 mallit. Ei muuta kun sovittamaan epäuskoisesti ja voi jumankekka. Sopi kuin nakutettu,tuki juuri oikein ,kuitenkin tuntui että ei ole päällä mitään,kerrankin kun oli sitten oikea koko. Joten suosittelen todellakin alan liikkeitä jossa on osaava henkilö kunta. Minä päätin tästä eteenpäin ostaa liivini kunnon liikkeestä,hieman kalliimpia toki ovat mutta enään en kyllä vaihda.
Myyjä sanoikin että 80-90%naisista käyttää väärän kokoisia liivejä. Nyt uskon senkin,itse kun todellakin kuvittelin tietäväni kokoni.

Yhteistyössä