Tai minkä ikäiselle vauvalle/lapselle? Tietääkseni vauvojen ja pienten lasten vaatekoko voi vaihdella aika paljonkin, mutta varmaankaan pään koko ei vaihtele niin paljoa? (Tai oon ymmärtänyt että sitä aika tarkkaan seurataan.) Eli vois olettaa että samanikäiset käyttäis lakeissa suurinpiirtein samaa kokoa? Tosin en sitten ymmärrä miksi nuo lakkien koot pitää merkitä samalla kokomerkinnällä kuin vaatekoot. Olisi paljon helpompi ymmärtää jos ne menisivät päänympäryksen mukaan. Mulla ei oo hajuakaan paljonko minkäkin koon lakki on senttimetreissä. Eli saa kertoa minkä ikäisenä on sopinut lakki kokoa 74, 80, 86 tai 92 ja paljonko päänympärys on ollut silloin senteissä jos muistaa.
Nämä mun kysymykset vaikuttaa varmaan aika tyhmiltä, mutta johtuu siitä että mulla ei oo itselläni lapsia. Ois vaan kiva ostaa oikeankokoisia lahjoja kummilapsille, ja menee tosiaan miettimiseksi jos näkee jotain kivaa ja toteaa että se sopii juuri tiettyyn vuodenaikaan, ja pitäis päätellä juuri oikea koko sille vuodenajalle jottei lahja mene ihan hukkaan. Ois se vähän noloa jos esim. kevättalveksi sopiva pipo sopiskin vasta kesällä yms.
Nämä mun kysymykset vaikuttaa varmaan aika tyhmiltä, mutta johtuu siitä että mulla ei oo itselläni lapsia. Ois vaan kiva ostaa oikeankokoisia lahjoja kummilapsille, ja menee tosiaan miettimiseksi jos näkee jotain kivaa ja toteaa että se sopii juuri tiettyyn vuodenaikaan, ja pitäis päätellä juuri oikea koko sille vuodenajalle jottei lahja mene ihan hukkaan. Ois se vähän noloa jos esim. kevättalveksi sopiva pipo sopiskin vasta kesällä yms.
Viimeksi muokattu: