Minkä kokoiseen vuokra-asuntoon mahkuja (pk-seutu)?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Perheeseen kuuluu isä, äiti, yhteinen vauva, sekä edellisistä liitoista eskari-tyttö ja kouluikäinen poika (asuu virallisesti äidillään, mutta meillä puolet ajasta). Lapset eivät ole siis sukua toisilleen. Onko mahdollista saada omat huoneet isommille lapsille? Lasketaanko "etälasta" edes perheenjäseneksi? Entä vauva, tarvitseeko hän omaa tilaa ollenkaan? Pitääkö meidän sulloutua kolmioon? Lähinnä kiinnostaa tilanne Helsinki/Espoo/Vantaa -alueella.

Tilanne on aika huono.
Kun meille oli toinen lapsi tulossa, haimme kaksiosta kolmioon. Koko sen 8kk oltiin jonossa, soiteltiin heti vuokranantajalle jos nettiin ilmestyi vapautuva/vapaa asunto jonka tahdoimme. Suoraan sanottuna piinasimme vuokranantajaa, sillä muuttoon alkoi olla kiire. Muutettiinkin edeltävänä viikonloppuna ennen vauvan syntymää kolmioon, jonka saimme tuolla jatkuvalla soittelulla ja utelulla :D

Ja olimme kuitenkin kiireellisemmässä jonossa asuntoa odottamassa. Tämä Espoossa.

todella huono tilanne, Vantaalta kuulemma saa suht nopeasti asunnon. Me olimme yksiössä mies ja minä, koko raskauden ajan jonotimme kaksioon, kaupungilla ei kuulemma ollut tarjota. Alkoi paniikki iskeä kun laskettuun aikaan oli reilu kuukausi. Päädyimme lopulta vuokraamaan yksityiseltä ja muutto oli 2 viikkoa ennen synnytystä. Vuokra 200 korkeampi kuin mitä olisi ollut kaupungin samankokoisessa asunnossa. Kaupungin asuntoihin pätee...en tiedä mitkä säännöt. Sanoivat meille että teillä ei ole häätö/muutto uhkaa joten ette ole kiireellisyys jonossa. Jumalauta, ois varmaan pitänyt häätö hankkia ensin. olihan siinä kiire kun asuimme 35 neliön yksiössä jossa oli niin pieni wc jonne ei olisi edes vauvan kylvetysvanna mahtunut.

Tilanne on aika huono.
Kun meille oli toinen lapsi tulossa, haimme kaksiosta kolmioon. Koko sen 8kk oltiin jonossa, soiteltiin heti vuokranantajalle jos nettiin ilmestyi vapautuva/vapaa asunto jonka tahdoimme. Suoraan sanottuna piinasimme vuokranantajaa, sillä muuttoon alkoi olla kiire. Muutettiinkin edeltävänä viikonloppuna ennen vauvan syntymää kolmioon, jonka saimme tuolla jatkuvalla soittelulla ja utelulla :D

Ja olimme kuitenkin kiireellisemmässä jonossa asuntoa odottamassa. Tämä Espoossa.

Tässäkin taitaa olla eroja.. Itse laitoin hakemukset 3h+k asuntoon, kun odotin esikoistamme kesällä 2006(asuttiin siis ennen kaksiossa). Uuteen asuntoon päästiin muuttamaan syyskuussa 2006 ja esikoinen syntyi joulukuussa 2006. eli pari kk meni jonossa, vaikka hengen hätää kolmion kanssa ei edes ollut.

4h+k asuntoon jonotettiin n.6kk(muutettiin 5/2011). Haluttiin samasta taloyhtiöstä asunto. Ja tällähetkellä meitä 2aikuista ja kaksi lasta (5.v ja 3.v)

Ja tämäkin siis Espoossa:)

Oletteko asunnottomia? Millaiset tulot teillä on? Hgin kaupungin asuntoihin jonottaa parisenkymmentä tuhatta ihmistä, joten asunnon saaminen sieltä on tuurikauppaa, jollette ole asunnottomia tai työsskäkäyviä. Hakekaa asuntoa muualta kuin kaupungilta.

[QUOTE="Minna";25056155]Lisää kokemuksia? Jonossa ollaan oltu yli puoli vuotta joka paikassa.[/QUOTE]

Helsingistä ei ainakaan kovin helpolla saa.

Itse olin vastasyntyneen vauvan kanssa kolme kuukautta asunnoton eikä kaupunki voinut meille asuntoa järjestää. Lopulta saatiin onneksi yksityiseltä asunto, joka on tosin aivan liian kallis mun tuloille.

Yhteistyössä