minkä kokoiseen asuntoon 3 lapsen kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mahtuuko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mahtuuko

Vieras
eli, tilanne on nyt semmoinen että taitaa se ero tulla :´(
Mietin että minkä kokoista vuokra asuntoa lähden hakemaan. Kolmio olisi hyvä, mutta vuokrat on kalliita. Pienestä palkasta 700-800e vuokra+lisäksi vesimaksut, huh huh. Jos vielä hetken aikaa joudun maksamaan asuntolainaakin ennenkuin asunto on myyty.
Lapset on alle 8 vuotiaita.
Meniskö reilu kaksio?
Lapset makkariin ja ite nukkuis olkkarissa?
Hakisi sitten myöhemmin isompaa...

Jos palkka on kovin pieni,voitte saada asumistukea.
Kaksio varmasti on ahdas, meillä 2 aikuista ja 1 lapsi eikä kolmio ole ollenkaan liian suuri vaikka pienituloisia mekin.

Meillä oli aiemmin 76 neliön kolmio ja siihen juuri ja juuri mahduttiin (2aikuista+3lasta).. Kaksiossa voi tulla tosi ahdasta.
Kannattaa laskea kelan sivuilla asumistukilaskurilla olisitteko te oikeutettuja asumistukeen tai sitten miettiä olisiko mahdollista muuttaa vähän kauemmas missä vuokrat olisi halvempia.

Minä etsisin mielummin vaikka pientä kolmiota, ja nukkuisin siiinäkin olohuoneessa. Itse erotessani, en halunnut tehdä väliaikaisratkaisuja, lapsella kun oli muuttumassa niin paljon. Äiti ja isä eroavat, tuttu koti ja huone katoavat, tavaroita jää taakse jne. Me muutimme lapsen kanssa kaksin todella isoon kolmioon, mutta muutimmekin tuplasti suuremmasta omakotitalosta.

Eli kyllä yrittäisin etsiä kodin, joka voisi olla pidempiaikainen koti, esim. vähän yli 60 neliön kolmioita on olemassa ja yrittäisin löytää sellaisen.

Onko lapset kaikki samaa sukupuolta vai miten menee ja minkä ikäinen vanhin. Esim. kouluikäiselle olis hyvä oma huone, jos on eri sukupuolta kuin nuorimmat. Voi tulla kavereita jne.

Meillä teki tiukkaa jopa yhden lapsen kanssa kaksiossa (yli 60m2). Nyt olemme muuttamassa pikkuisen (30min ajomatkan päähän) kauemmas pääkaupunkiseudusta 120m2 omakotitaloon, ja edelleen on vain yksi lapsi, eikä enempää varmaankaan ole tulossa. Vuokra on täällä "kauempana" kohtuullisempi, eikä miehen työmatka silti veny ihan mahdottomaksi.

En jättäis elarien varaan. Miehellä kans aika huono palkka.
Kiitos laskuri vinkistä! sen mukaan saattaisin saadakin vähän tukea :)
saakohan vuokra takuuseen apuja mistään?
kaupungin kämpissä se on onneksi vaan 1kk vuokra, muualla jopa 3kk :0 mulla semmosia rahoja ole heittää tuosta vaan

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen;24117661:
ja siis jos sovimme jotenkin että lapset on 50/50 niin eikait silloin mitään elareita makseta?

Lastenvalvojalla selviää, mutta kyllä maksetaan: lapset ovat kirjoilla toisessa asunnossa ja yleensä jommallekummalle jäävät isommat hankinnat (vaatteet, harrastusvälineet, sängyt jne. jne. lista on loputon) vaikka kuinka sovittaisiin että ostetaan puoliksi. Myös hoitomaksut katsotaan vain toiselle jne.

Itse oon asunut kolmen lapsen kanssa kolmiossa enkä muuttaisi pienempään, elämänlaatu kärsii pahasti jos ei lapsille oo tarpeeksi tilaa. Kela maksaa asumistukea ja neljälle hengelle neliöraja on 90. Usko tai älä, meillä oli silti aika ahdasta..

Mä kattelisin ison, hyvällä pohjaratkaisulla varustetun kaksion. Mun mielestä huonelukua enempi merkkaa se, että millaisia ne huoneet on. me asutaan väliaikaisesti 3 lapsen kanssa 78 neliön kolmiossa johon mahdutaan tosi hyvin. Aiemmin asuttiin 74 neliön kolmiossa ja vaikka meillä silloin oli vain 2 lasta niin se oli meille liian ahdas. Syynä erilainen pohjaratkaisu, toisessa oli hirmusti hukkaneliöitä,toisessa kaikki neliot on käytetty järkevästi.

Minä asun 81 neliön kolmiossa kolmen lapsen (3, 6 ja 7v) kanssa. Lapsilla on makuuhuoneet ja minä nukun olkkarissa. Mahduttaisiin kyllä kaksioonkin, sillä nuo voisi hyvin laittaa samaan makuuhuoneeseen jos vain on tarpeeksi iso makkari. Ainoastaan säilytystiloista voisi tulla puutetta. Täällä on kaksi vaatehuonetta ja minullekin vaatekaappi, joten tavarat mahtuvat vaikkei meillä olekaan lämmintä varastoa (asumme rivarissa, jossa on ulkona lämmittämätön varasto).

Olen opiskelija, joten saan täydet asumistuet. Muuten ei olisikaan varaa maksaa tätä yli 800 euron vuokraa.

Yhteistyössä