Minkä kokoinen välikausihaalari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Assi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Assi

Vieras
Ihmettelen ja pähkäilen tässä nyt sellasta aisiaa että minkä kokonen välikausihaalari pitäs puolivuotiaalle ostaa jotta menis kevään ja syksyn. Käytetyn haalarin saa kyllä aika edukkaasti esim. huutonetistä mut koko mietityttää. Poika käyttää nyt kokoa 68cm. Jos ostan 74cm meneekö se enään syksyllä? Tuntuu että 80cm haalariin poika hukkuu vielä näin keväällä... ja mua ärsyttää liian suuret vaatteet!
Ja millasta kokemusta on kosteussuojahaalareista? Puolivuotiaalle varmasti vielä turha mut vuoden vanhalle jo tarpeellinen?
Tällästä kummastelua tää on esikoisen kanssa ;)

No et sä kyllä 80 senttistä voi ostaa kevääksi sillä se on liian suuri. Toisaalta se 74 senttinen tuskin mahtuu enää syksyllä. Lapsesi kasvaa vielä niin nopeasti että tänä vuonna joudut kaksi erillistä pukua ostamaan jos meinaat pukea lapsen sopiviin vaatteisiin...muina vuosina riittää sitten jo se yksi puku.

Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
No en kyllä ostaisi 80cm haalaria. Haalarit yleensä reiluja ja meillä menee esim. 80cm Jonathanin haalari vielä 2vuotiaalla.

Joo, haalarit on tosiaan reiluja yleensä...me on ostettu kevääksi koon 86 puku pitkälle, keväällä 1v4kk ikäiselle tytölle. Eli en todellakaan puolivuotiasta laittaisi koon 80 haalariin.

Alkuperäinen kirjoittaja rr:
Siis ihan oikeasti ei sun puolivuotias tarvitse välikausipukua vielä. Sitten lähemmäs yhden vuoden ikää se on ajankohtainen hankinta.

kyllä minä koin tarpeelliseksi syksyllä tuon välikausi haalarin lapsella joka konttaili maassa, ei ollut paikat märkänä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tukka Tötteröllä:
Siis ihan oikeasti ei sun puolivuotias tarvitse välikausipukua vielä. Sitten lähemmäs yhden vuoden ikää se on ajankohtainen hankinta.

kyllä minä koin tarpeelliseksi syksyllä tuon välikausi haalarin lapsella joka konttaili maassa, ei ollut paikat märkänä.

Tuskin tuo ap esikoistaan vielä märällä kontttauttaa. Se on enemmän kuopusten rooli...

Meidän tyttö on nyt 8 kk, kannattaako minun sit ostaa välikausipuku? On kuitenkin keväällä 10 kk ->
Ja minkähän kokoinen? Alaosa nyt 74 cm, yläosa 80 cm. Painoa 8,5 kg, pituutta en muista, jotain 70 cm...

Alkuperäinen kirjoittaja wrwerre:

Tuskin tuo ap esikoistaan vielä märällä kontttauttaa. Se on enemmän kuopusten rooli...

:o ? Kuopusten rooli? Minulla ainakin on vain Yksi lapsi

Alkuperäinen kirjoittaja kysymys:
Meidän tyttö on nyt 8 kk, kannattaako minun sit ostaa välikausipuku? On kuitenkin keväällä 10 kk ->
Ja minkähän kokoinen? Alaosa nyt 74 cm, yläosa 80 cm. Painoa 8,5 kg, pituutta en muista, jotain 70 cm...

ostaisin 80 cm, että mahtuis sit vielä syksyllä.

Riippuu varmaan lapsesta...kaikki puolivuotiaat eivät konttaa kun eivät osaa. Eikä välttämättä vielä istukaan. Eli jos lapsi on pääasiassa rattaissa niin silloin ei välikausihaalarilla ole mitään virkaa.

Mä en siis ihan oikeasti tajua näitä, ostetaan pari kokoa liian suuri puku, jotta siihen mahtuu vielä kahden vuoden päästäkin!!! mitä siinä säästää pari kymppiä?? Juma että muksulla on kiva olla tollaisessa. Ostaisin tuossa tilanteessa ihan max 74 cm puvun, itse asiassa todnäk 68 cm ja sitten syksyksi uuden.

Eli meidän tenavalle kuitenkin suosittelisit ostamaan? Suositteleeko muut?

Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:

Mä en siis ihan oikeasti tajua näitä, ostetaan pari kokoa liian suuri puku, jotta siihen mahtuu vielä kahden vuoden päästäkin!!! mitä siinä säästää pari kymppiä?? Juma että muksulla on kiva olla tollaisessa. Ostaisin tuossa tilanteessa ihan max 74 cm puvun, itse asiassa todnäk 68 cm ja sitten syksyksi uuden.

Niin sinähän et ole nähnyt tuota meidän pukua mun lapsen päällä :saint: Jokainen varmasti osaa käyttää maalaisjärkeä?

Alkuperäinen kirjoittaja Huoh:

Miks mun pitäis ostaa 68-74 puku, jos mun lapsi on nyt 74-80 cm, keväällä todennäköisesti lähempänä 80 vaatekokoa.

Eli meidän tenavalle kuitenkin suosittelisit ostamaan? Suositteleeko muut?

suosittelen, meillä todettu hyväksi. Eli kun ostin puvun, lapsi oli 8kk, puku vielä reilu, mutta muutamat ulkoilu kerrat meni hyvin tuo pukupäällä, ei kastunut pylly kun istui ulkona. Nyt keväällä sopiva ja menee varmasti syksylläkin kun ikää 1,5vuotta.

Ostaisin 74cm puvun ja uuden syksyllä. 80cm on liiian iso. Ja tämä ihan oman kokemuksen mukaan (esim 88cm lapselle oli 98cm puku TÖRKEÄN iso). VArsinkin jos pieni on aktiivinen, niin hyvin pianhan sitä oikeasti pitäisi pystyä liikkumaan sen puvun.

Meillä tehtiin hiekkakakkuja ja leikittiin autoilla 10kk iässä, sitä ennen sisällä leikittiin vaikka mitä. Jos olisi ollut kesä/kevät, niin puolivuotiaskin voi mennä ulkohommiin. Vauvojako te niiden kuvittelette olevan - nukkuvan kaiket päivät :saint:

Muoks. Mutta riippuu vielä merkistä tuo koko. Lenne voisi olla 80cm just ja just, mutta Reimasta pienempi.

Miks mun pitäis ostaa 68-74 puku, jos mun lapsi on nyt 74-80 cm, keväällä todennäköisesti lähempänä 80 vaatekokoa.

Etkö sinä kirjoittanut, että lapsesi on 70cm?

Yleensä vk-puvut on mitoitettu niin, että puku on iso, kun pituus ja kokolappu täsmäävät.

Omani käyttää paljon 110-116cm sisävaatteita ja 104cm ulkovaatteet ovat tosi isot....

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En ostaisi vielä välikausipukua. Ostaisin syksyksi kosteussuojatun puvun juhannuksen jälkeen alennusmyynneistä.

Mitä pidät vauvan päällä jos et toppahaalaria tai välikausihaalaria? Jotain vanupukua? Fleecehaalaria vai mitä?

Ite ole katellut noita kosteussuojapukuja huuto.netistä ja niitä saa varmasti halvemmalla kun alesta. Monet pienet puvut ovat vielä ihan uuden veroisia :)

Miten noi koot menee eri merkeillä? Reimat oli tosi reiluja vai? Mitens Lassie? Ja mitkä merkit on hyviä?

Mulla kakkonen täyttää lokakuun lopussa sen yhden vuoden ja ostin nyt kevääksi HALVAN välikausihaalarin 74cm Prismasta. Varmaa ei ole mahtuuko enää syksyllä, saattaa mahtuakin, tai sitten ei. Mutta 80cm oli niin reilun näköinen, etten nyt keväällä kehtaisi laittaa sitä päälle. Mitään kosteussulullisia tuskin tarttee alle vuosikkaalla miettiä. Jos maahan laittaa röhmimään niin kurahousut on sit kivemmat laittaa märällä kelillä, tai no itse tuskin annan kontata kosteassa ja kylmässä maassa.

Välikausihaalaria tarvitsee alle yksivuotiaatkin, sitä kun voi pitää tuulipukuna sitten kesälläkin kylmemmällä kelillä. Onhan lapsella oltava ulkovaatteet vaikka vaunuissa oliskin. En kyl ymmärrä noita kommentteja ettei välikausipukua tartte. Lapsihan hikoaa siellä vaununkopassa jossain toppapuvussa jos on pieniä plussa-asteita. Samoin autossa, kaupassa jne.

No joo kukin taaplailee tyylillään.