Minkä kokoinen haalari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Voipulla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Voipulla

Vieras
Apuuva helppiva!

Eka laps ja eka talvi JA EKA HAALARI. Tyttö nyt 8kk ja 72cm pitkä, ostanko 74cm haalarin vaiko 80cm.. ? Suomalainen Reima tai vastaava olis tarkoitus ostaa.

Kasvunvaraa ei kuulemma sais olla liikaa, kun alkaa itse kohta liikkumaan, mutta jääkö tuo 74cm heti pieneks? Olis kuitenkin tarkoitus samalla haalarilla pärjätä koko tämä talvi.

Kiitokset jos joku vastaa!!

Mun kokemus on ollut se,että Reimalla olis tosi isot koot,joten mä ostaisin sinuna sen 74cm. Mutta ehkä kantsis kuitenkin käydä kokeilemassa,silloin kyllä näkis jos se 80cm on aivan valtava,niinkuin mä luulisin... :/
=)

Mä ostin 80 senttisen Reiman 71 senttiselle jätkälle, mutt toi on pulska poika myös.. 74 olisi mennyt juuri nyt vielä hyvinkin, vaan kun ei lopputelvesta tiedä. Varmanpäälle siis...

Meillä myyjä suositteli aikoinaa 86cm haalaria kun neiti oli 74cm jää kuulemma tilaa pylly osaan kun se on kovimmilla tuon ikäisillä kun opetttelee kävelee ja muksahtaa pyllylleen jos kangas on tiukalla menee helpommin rikki. Tosin reima on mitoitukseltaan reilumpi kuin tuo Jonathanin puku mikä me silloin ostetiin.
Ota neiti mukaan ja käy sovittamassa ja pyydä myyjältä apua sitä varten ne siellä on.

Kiitos kovasti vastauksista!

Äp puku meillä on, eilen sitä just kattelin, mut eikös ole tosi ohut?! Mun mielestä vastaa melkein tuota paksumpaa fleecepukua mikä meillä on jo käytössä.

Haalarivimma tuli päälle kun katselin tuota Sokoksen 3+1-päivän mainosta.. Tuli mieleen haalarinosto, vaikka ostettuna on jo 2-osainen puku .. siis olenko ihan pölvästi? Sanokaa suoraan.. Riittääkö pienelle 2-osainen puku vai onko se haalari välttämätön?

Tulee vaan mieleen et olisko sittenkin kannattanut jättää se 2-osainen kauppaan ja ostaa vaan haalari.. AAAAGGH.

Yrittäkää ymmärtää, se eka lapsi =).

Minä ostaisin 80cm haalarin. 74cm on kyllä auttamattomasti pieni helmikuussa. Ja kyllähän sitä pukee lapselle lämmintä sen puvunkin alle, joten ei ole kiva, jos on kamalan kittana. Toki haalareissa on kokoeroja, vaikka sentit samat, mutta en usko, että koot kovin valtavasti vaihtelee.

Meillä 83cm:llä pojalla 86cm reimatec, enkä usko, että keväällä enää menee...

Kyllä sille taitaa riittää tuo kaksiosainen puku, Onko housuissa henkelit, ettei ihan mene lumi sisään? Tai sitten pistät sen myyntiin ja ostat uuden. Mun mielestä ette kahta tarvitse :)

Alkuperäinen kirjoittaja tanja:
Kyllä sille taitaa riittää tuo kaksiosainen puku, Onko housuissa henkelit, ettei ihan mene lumi sisään? Tai sitten pistät sen myyntiin ja ostat uuden. Mun mielestä ette kahta tarvitse :)

Ainiin, minäkin uskoisin, että yksi puku riittää noin pienelle. Ja nimenomaan se yksiosainen olisi ehkä käytännöllisempi...

Alkuperäinen kirjoittaja Voipulla:
Apuuva helppiva!

Eka laps ja eka talvi JA EKA HAALARI. Tyttö nyt 8kk ja 72cm pitkä, ostanko 74cm haalarin vaiko 80cm.. ? Suomalainen Reima tai vastaava olis tarkoitus ostaa.

Kasvunvaraa ei kuulemma sais olla liikaa, kun alkaa itse kohta liikkumaan, mutta jääkö tuo 74cm heti pieneks? Olis kuitenkin tarkoitus samalla haalarilla pärjätä koko tämä talvi.

Kiitokset jos joku vastaa!!

Minä ostaisin 80 cm, koska väli hartioista peppuun voi käydä liian lyhyeksi ja vaikeuttaa liikkumista ja pukemista. On kans pitkäraajaisia lapsia, jotka venähtää käsistä ja jaloista niin, että lahkeet nousee pian liian ylös ja hihat jää lyhyiksi. Kevättalveen on pitkä aika ja todennäköisesti tyttö kasvaa vielä reipasta vauhtia.

mulla tyttö 9kk ja 70cm, ostan 80cm haalarin. Niin nopeasti kuitenkin kasvaa. Olen ehdottomasti 80cm haalarin kannalla

Meillä on kyllä myös tuo äitiyspakkauksen haalari, mutta haluaisin kaksi osaisen toiseksi. Äitiyspakkauksen haalari on munkin mielestä aika ohut. Meillä ainakin tyttö jo niin kova menemään että kyllä kastuu vaatteet ulkona hetkessä. Ei se toinen asu ole pahitteeksi olla varalla. Jos käy lapsen kanssa ulkona ja vaatteet kastuu, ja sit pitäis myöhemmin lähteä johonkin vaikka kauppaan, mitäs sit lapselle puet jos ainut haalari on märkä.

Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
sovita siellä kaupassa niitä :)

Täähän tietty olis ihannetilanne, mutta likka harjoittelee mielellään uusia olomuotoja (jousipyssyn kaari/velliä pussissa/mato jne. ja yhdistettynä lujaan ja kantavaan ääneen) juuri puettaessa, joten tuollaiset 3+1- alennuspäivät saattaa tässä tilanteessa viedä äidin rakkautta aikas tiukalle, juu nou..

Elämä on vaikeita valintoja täynnä, nyt tarvii siirtyä sohvalle miettimään kahvin ja suklaan kera tätä tilannetta, mutta aikas lujaa se haalari mua sieltä kutsuu..

KIITOS kaikille vastanneille ja mukavaa keskiviikkoa!

Alkuperäinen kirjoittaja Voipulla:
Alkuperäinen kirjoittaja whatever:
sovita siellä kaupassa niitä :)

Täähän tietty olis ihannetilanne, mutta likka harjoittelee mielellään uusia olomuotoja (jousipyssyn kaari/velliä pussissa/mato jne. ja yhdistettynä lujaan ja kantavaan ääneen) juuri puettaessa, joten tuollaiset 3+1- alennuspäivät saattaa tässä tilanteessa viedä äidin rakkautta aikas tiukalle, juu nou..

Elämä on vaikeita valintoja täynnä, nyt tarvii siirtyä sohvalle miettimään kahvin ja suklaan kera tätä tilannetta, mutta aikas lujaa se haalari mua sieltä kutsuu..

KIITOS kaikille vastanneille ja mukavaa keskiviikkoa!

Myy se 2-osainen, yksiosainen on helpompi pukeakin. Housujen ja takkien kanssa on vähän kuin tunkisi sitä mustekalaa verkkokassiin.

onko kellää kokemusta n"joy-haalarista?meillä ois sellanen odottaas tota kuopusta varten...nyt 64cm pitkä ja haalari kokoa 68cm!onko miten reiluja vai pitääkö myydä eteepäi ja käyttää äippäpakkauksen haalarii?poika nyt 3kk!

Merkistä riippuen ostaisisin 74cm. Useat haalarit on niin reilusti mitoitettuja, että saa vielä keväälläkin puntteja kääriä isommassa koossa, eikä se ole kiva juuri kävelemään oppineella.

Meillä on 78cm pitkällä tytöllä käytössä REiman 80cm, joka on vähän turha iso ja Remun 74, joka on lahkeista lyhyt...kyllä tuollasella just liikkumaan opettelevalla/oppineella sais aika sopivan kokoinen puku olla...

Yhteistyössä