Minkä kokoinen haalari olisi sopiva n 6-10kk ikäiselle vauvalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tulevalle kummilapselle ajattelin alkaa neuloa villapukua ensi talveksi. Sen kokoinen olisi hyvä, että menisi koko talven sitten, mutta ei olisi mikään jätti-iso päällä.. Samalla ajattelin alesta ostaa talvihaalarin, kun oli juuri sellaisia mitä äitinsä aikanaan ihaillut =). Osasitteko auttaa.. Miltä kuulostaisi 74cm?

[QUOTE="vieras";23121591]Tulevalle kummilapselle ajattelin alkaa neuloa villapukua ensi talveksi. Sen kokoinen olisi hyvä, että menisi koko talven sitten, mutta ei olisi mikään jätti-iso päällä.. Samalla ajattelin alesta ostaa talvihaalarin, kun oli juuri sellaisia mitä äitinsä aikanaan ihaillut =). Osasitteko auttaa.. Miltä kuulostaisi 74cm?[/QUOTE]

Mun vauvani on nyt 9,5kk ja meillä oli lokakuusta lähtien käytössä 74cm Reimatec baby haalari. Nyt kuitenkin vaihdoin pari viikkoa sitten 80cm saman merkkiseen, kun lahkeet alkoi jäädä lyhyiksi. Mutta 80cm olisi ollut aivan liian iso alkutalvesta, että mä ostaisin ulkohaalarin kokoa 74cm. Mut villahaalarihan vois olla kokoa 80, mut tee vaikka lahkeisiin ja hiahnsuihin pidemmät resorit, niin voi kääntää aluksi, eikä näytä liian isolta.

No meille 74 olisi ollut oikein sopiva, mutta meillä nuo on aika pieniä olleetkin.
Tosin jos nyt ajatellaan 6kk ikäistä vauvaa niin 80 senttinen tuntuisi ihan tosi reilulta, olkoonkin kuinka iso vauva vaan.

[QUOTE="hiphei";23121618]Mun vauvani on nyt 9,5kk ja meillä oli lokakuusta lähtien käytössä 74cm Reimatec baby haalari. Nyt kuitenkin vaihdoin pari viikkoa sitten 80cm saman merkkiseen, kun lahkeet alkoi jäädä lyhyiksi. Mutta 80cm olisi ollut aivan liian iso alkutalvesta, että mä ostaisin ulkohaalarin kokoa 74cm. Mut villahaalarihan vois olla kokoa 80, mut tee vaikka lahkeisiin ja hiahnsuihin pidemmät resorit, niin voi kääntää aluksi, eikä näytä liian isolta.[/QUOTE]

Vielä lisäys, et jos miettimäs ulkohaalari on jotain Lindexin tai vastaavan mallistosta, niin ostaisin kyllä sit sen 80cm. Ne on selvästi pienempiä kuin yleensä.

meidän 8kk ikäinen on käyttänyt tän talven äp:n haalaria, joka on reilu 68cm ja menee vielä lopputalvenkin. 74 voi olla vielä aika reilu puolivuotiaalle, mutta toisaalta vaunuissa makaavalla ei haittaa, vaikka kädet ja jalat jääkin haalarin sisään. Villapuku taas venyy ja joustaa, niin siihen ei välttämättä tarvii niin paljon varata kasvunvaraa.

[QUOTE="kkk";23121622]Meidän 6kk on nyt 80cm vaatteissa,joten 10kk vois olla lähellä 86-90cm ennemminkin.[/QUOTE]

No on sitten normaalia isompi, kun vaatekoot taitaa pääasiallisesti mennä niin, että 80cm=1v, 86cm=1,5v ja 92cm=2v.