Minkä ikäisten vaatteisiin käytätte huuhteluainetta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Meteli Seis harmaana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Meteli Seis harmaana

Vieras
Meillä kolme vuotta sitten syntyneen pojan isoisoäiti eli minun mummoni 94v ( nyt jo esesmennyt) tuppasi sanomaan,että muista ,että lasten vaatteisiin ei saa laittaa huuhteluainetta. Ei tee kuulemma iholle hyvää.
En ole koskaan lasten vaatteissa huuhteluainetta sitten käyttänyt. En laita edes noiden vanhempien lasten vaatteisin vaikka ovat jo aikuisuuden kynnyksellä tai toinen jo aikuinen :)
Hyvin menny oppi perille :D

En minkään ikäisten! Huuhteluaine kun jää vaatteisin ja lapsi hikoilee siirtyy aine iholle ja aiheuttaa ihottumaa. Mieluummin laitan vielä lisähuuhtelun pyykeille, ettei pesuaineistakaan jää jäämiä pyykkeihin! Ja monelle vaatteelle ei edes suositella huuhteluaineita! Turhia ne ovatkin!

Mä oon käyttäny huuhteluainetta ku pesen vauvan vaatteet samas muiden vaatteiden kans. Hyvältä tuoksuu ja ei ole tullut minkäänlaisia iho oireita. ymmärrän jos on herkkäihoinen vauva niin silloin vältetään kaikkee tuollaista "ylimääräistä"

• Tykkää
Reactions: MIRKAMÖRKÖ
Nyt pääsin kirjautumaan aikaisemmin ei jostain syystä onnistunut.

Kyllä mä omiin ja miehen vaatteisiin olen laittanut ihan siliämisen kannalta,mutta en pidä sitä mitenkään erityisen tärkeänä jos sitä ei ole niin sitä sit ei ole.

Lisäänpä vielä sen,että tyylinsä jokaisella. Tässäkään asiassa ei ole yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa.. kukin tekee niinkuin itse tykkää. Toiset käyttää ja toiset ei.. sillä selvä.

[QUOTE="lilli";26017237]Lisäänpä vielä sen,että tyylinsä jokaisella. Tässäkään asiassa ei ole yhtä ja ainoaa oikeaa tapaa.. kukin tekee niinkuin itse tykkää. Toiset käyttää ja toiset ei.. sillä selvä.[/QUOTE]
Aha.

Mä oon käyttäny huuhteluainetta ku pesen vauvan vaatteet samas muiden vaatteiden kans. Hyvältä tuoksuu ja ei ole tullut minkäänlaisia iho oireita. ymmärrän jos on herkkäihoinen vauva niin silloin vältetään kaikkee tuollaista "ylimääräistä"

Oletko ajatellut miten paljon on lisääntynyt hajuallergia? Kuulutko niihin äiteihin joiden lasten tulon haistaa jo metrien päästä? Itse en haluaisi oman mieltymykseni takia tuhota lapseni ihoa ja aiheuttaa haittaa hänen elimistölleen!

en käytä kuin lakana ja pyyhepyykkiin. minusta tarpeeton ja meillä pestään elastaania sisältävät ja sisältämättömät sekä myös tekniset vaatteet sekaisin. ihan tolkuton homma alkaa lajitella noita erikseen vaan sen takia että johonki vois käyttää huuhteluainetta.

[QUOTE="annika";26017286]en käytä kuin lakana ja pyyhepyykkiin. minusta tarpeeton ja meillä pestään elastaania sisältävät ja sisältämättömät sekä myös tekniset vaatteet sekaisin. ihan tolkuton homma alkaa lajitella noita erikseen vaan sen takia että johonki vois käyttää huuhteluainetta.[/QUOTE]

Pyyhkeisiin ei saa käyttää huuhteluainetta, niin hullulta kuin se kuulostaakin.

Ja täällä taas kiilotetaan kilpeä.. KUN MEIDÄN MURU EI HAISE,KUN SILLE EI LAITETA PÄÄLLE MITÄÄN HAISEVIA VAATTEITA.. MUTTA NAAPURIN KAKARA SE LEMUUA JO KILOMETRIN PÄÄHÄN KUN LAISKA ÄITINSÄ PISTÄÄ RYYSYIHIN HUUHTELUAINETTA... :D

Juu ja varmasti olette lukeneet MITÄ KAIKKEA se huuhteluaine sisältää.. mistä te sen tiedätte,jos te ette sitä osta... ja hei kun teitä topakoita luomumammoja suurin piirtein nyrkkipyykkääjiä :D on noin paljon niin voihan sitä sitten muut käyttää huuhteluainetta... tietty tasapainohan pitää olla HYVÄSSÄ JA PAHASSAKIN :D :D

Jos kaikki tekisi samoin niin hei.. mammat teillä ei olisi mitään valittamista ikinä mistään :D

Alkuperäinen kirjoittaja isoäiti mölykylästä;26017246:
kuivausrummun omistajan ei tarvii käytellä ollenkaan huuhteluainetta

Miehen työvaatteisiin, suoriin housuihin ja kauluspaitaan käytän huuhteluainetta, koska ne menevät henkariin kuivumaan. Muut vaatteet kuivausrumpuun.

Käytän kaiken ikäisten alle kolmevuotiaitten pyykit huuhdellaan tuoksuttomilla ja muitten tuoksullisilla... Ei oo tullut mieleenkää pestä taas pyykkiä ilman :O jos huuhteluaine on loppunut niin en pese pyykkiä, koska niistä tulee niin kovia koppuroita etten edes viiti koskea niihin, saati pukea päälle! Luulis et se iho ärsyyntyisi kovista ja karheista vaatteista ennemminku pehemeistä ja sähköttömistä. Tiedä häntä... vanhin meillä jo yhdeksän eikä koskaan ole ollut kellään iho tai muutakaan allergia ongelmia!

hajuallergia ei saa alkuansa hajuista!!! ottakaa asioista selvää!!! Sitä paitsi huuhteluaineella pestyt pyykit on pehmoisia ja tuoksuu hyvälle! Ne lapset ne haisee kilometrien päähän ketkä yritetään pitää mahdollisimman tuoksuttomina ni saa sitte yökkäillä ku niitte ominaishaju valtaa koko asunnon kun tulevta kyllään.

hajuallergia ei saa alkuansa hajuista!!! ottakaa asioista selvää!!! Sitä paitsi huuhteluaineella pestyt pyykit on pehmoisia ja tuoksuu hyvälle! Ne lapset ne haisee kilometrien päähän ketkä yritetään pitää mahdollisimman tuoksuttomina ni saa sitte yökkäillä ku niitte ominaishaju valtaa koko asunnon kun tulevta kyllään.
Ei kyllä tuoksu ihan kaikkien makuun. Itselläni se löyhkä laukaisee migreenin, joten en kauheasti sitä arvosta.

[QUOTE="vieras";26017320]Pyyhkeisiin ei saa käyttää huuhteluainetta, niin hullulta kuin se kuulostaakin.[/QUOTE]

pyyhkeiden imukyky joo on huonompi silloin kun niihin on käytetty huuhteluainetta, mutta ei ne siitä pilalle mee. keittiöpyyhkeisiin en sen vuoksi käytä.