Minkä ikäisten lasten edessä on sopivaa juoda itsensä humalaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muppe
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muppe

Vieras
Siis vanhemmat? Kun olen vain miettinyt tätä kaverin kanssa, sillä tuossa yhdessä asunnossa pidetään silloin tällöin juhlia, joissa mukana vanhempien lisäksi muutamia muita aikuisia. Mitenkään eivät siellä riehu eivätkä mellasta, mutta varsinkin isä välillä kovassa humalassa, äitikin jonkin verran. lapsia heillä 7v, 5v ja 1v. Ovat kotona useimmiten kun viettävät iltaa. Ihmettelen vain miten lapset saavat nukuttua siinä melussa, sillä kuuluu hyvin heidän änensä naapureihin kun partsilla ottavat olutta. Mitään ilmoitusta en ole tekemässä, sillä kukaan lapsista ei ole vaarassa mun mielestä. Haluaisin vain yleisestä keskustelua aiheesta ja siitä miten te toimitte lastenne kanssa. Ja en ole kyylä, sattuu vaan kuulumaan hyvin kaikki jutut.

Lasten näkökulmasta ei minkään ikäisten. Edelleenkään ei tunnu kivalta jos näkee oman isän huppelissa, vaikka ikää on itsellä 30 v. ja isällä kohta 60 v.

Munkin mielestä ei ole kiva nähdä omaa isää humalassa, vaikka isä on melkein 50v, itse parikymppinen... Mutta varsinkaan pienten lasten ei tulisi nähdä vanhempia humalassa. Eri asia jos ottaa pari olutta lasten nähden, esim. juhannuksena, mutta humalassa ei mielestäni saa olla. Lapset kokevat humalassa olevat ihmiset pelottavina, on omaa kokemusta.

heh:D
mä oon ollut oman äitini kanssa monesti baarissa juopottelemassa kun olen täys ikäiseksi tullut..
Viimeksi pari kk sitten..(minä 20 v ja äiti kviikon päästä40 v)
Ja kivaa on ollut...
Oman lapsen läsnäollessa en itseäni humalaan kyllä juo vielä pitkiin aikoihin...
On sit likka hoidossa tai sitten isin kaa kotona ja äiti kaverin luona:)

No en kyllä minkään ikäisten. Vaikka oma poika 18v onkin tullut pienessä sievässä joskus kotiin, niin en kyllä hänen edessään vieläkään joisi. Mulla on kuusi lasta 1-18 vuotiaat, joten siinäkin jo syytä riittämiin, miksi en juo. en juo myöskään äitini aikana, ei vain tunnu oikealta. Eikä tunnu kivalta nähdä omia vanhempiakaan huppelissa, vaikka ovatkin jo 60v tietämillä.

Meidänkin naapureilla sama homma, ja huomaa kyllä lapsista että se aiheuttaa heissä kaikenlaista: levottomuutta, yöpissaamista, väkivaltaisuutta. Todella ikävää. Ja itsekin olin lapsena samassa tilanteessa. Aikuiset luulevat että ovat "pienessä" hiprakassa vain hauskoja, mutta lapselle on todella otuoa ja jopa pelottavaa kun aikuiset käyttäytyy epäloogisesti (kuten kännissä monesti), ja ovat muutenkin erilaisia kuin normaalisti. Mun mielestä tuollaisesta jatkuvasta kännäämisestä voi jo ilmoittaakin johonkin, alkaisivat ainakin tarkkailemaan. Koska se todellakin aiheuttaa lapsille ongelmia.

Yhteistyössä