Minkä ikäisten kanssa jo helppo matkustaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nn

Vieras
Eli mulla 2- ja 4-vuotiaat vilkkaat pojat, enkä jaksais lentokoneeseen vielä lähteä. Kilttejä ovat mutta vilkkaita, ollaan kyllä oltu koneessa mut nyt pienempi niin villi ettei onnistuis. Koska teillä helpottanut matkustelu ulkomaille lasten kanssa? Olisiko helppoa jo 4- ja 6-vuotiaiden kanssa?

Kokemuksia olisi kiva kuulla, matkakuume on enkä haluaisi enää kymmentä vuotta odottaa :)

Ainakin meillä helpoin matkakumppani oli pienin 8 kk :) 3.v. ja 6.v. olivat joko väsyneitä illalla ravintolassa vaikka nukkuivat päikkärit tai muuten vaan härdäsivät ja kokoajan sitä "mennäänjo" miks ei mennä" "mitä sit tehään" jne.. jne.. Eli ei kyllä helpottanut yhtään.

poika oli melkein 6vee kun ekaa kertaa oltiin ulkomailla,ei ollut mitään ongelmia.
Vuodenkin päästä vois olla teillä matkailu jo helpompaa,kun pienemmällekkin vois olla helpompi keksiä rauhallista puuhaa lentsikkaan.

Lähinnä just se lentokoneessa paikallaan olo hankalaa. Isompi varmasti jo pysyis paikallaan ja tekee mielellään tehtäviä ja värityksiä yms. Eli voisin jo alkaa haaveilla ens talveksi matkaa. Jos toi pienempi sit jo jaksais paikoillaan... Mites pitkät lentomatkat, onko 3-4-vuotiaat jo jaksaneet hyvin?

Minä olen 4-kuisen muksun kanssa jo ollut matkassa, ja vanhin ollut 17-vuotias. Kaikkien kanssa on aivan yhtä helppoa matkustaa.

Lennot ovat olleet yli 10 h ja vaihtojakin joskus pari, eli koko vuorokausi menee matkustaessa, mutta ei hätää. :D

Yhteistyössä