Minkä ikäisenä teillä on opittu itse...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja anna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meidän 6-vuotias osaa pestä hiuksensa ja käydä itsenäisesti suihkussa.
Pyllyn oppi pyyhkimään joskus 4-5 vuotiaana.

Miten 3-vuotias voi pyyhkiä jo huolellisesti kakkapyllynsä?

Suihkussa käy toisen vanhemman kanssa, saunassa koko perhe, suihkuttelee itseään.
Vanhempi hoitaa hiusten pesun ja loppuhuuhtelun.
Kakan jälkeen pyyhkii ensin itse ja vanhempi tarkastaa :D
Poika nyt 3v5kk. Pyykiä alkoi itse n. 3 vuotiaana.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Meidän 2v 4kk pyyhkii jatkuvasti sen kakkapyllynkin vaikka olen yrittänyt sanoa että sen pyyhkii äiti ja yllättävänkin hyvin on pyyhkinyt, ongelmia tulee vasta silloin kun on vetelä kakka, silloin saattaa tyttö olla kyynärpäitä myöten kakassa :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Ei mitenkään.

4-5 v on realistinen. Kyllä meillä vielä pojan liki 4v pylly pyyhitään.

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
5,5v. ei halua pyyhkiä itse. Pikkuhiljaa harjoitellaan.

Samanlaista ongelmaa. "pyyhkii" itse, eli käyttää paperia, muttei pyyhi kunnolla, pikkuhousut on aina kakassa. Tai sitten jättää pyyhkimättä, kun käy itsekseen ilmoittamatta että kakalla käy!!!!

Ollaan opeteltu kohta vuosi. En tajua, miksi ei mene jakeluun, miksi ei pyyhi, miksi se on niin vaikeaa.

vanhemmat lapset pyyhki itse ja tosi hyvin jo 4 vuotiaasta

meillä yhdellä lapsella on hyvin toimiva vatsa ja useimmiten pyllyssä ei ole mitään pyyhittävä vaan se pylly on aivan puhdas. Toisella taas aikuisellakin on vaikea saada sitä kakkaa pyyhittyä pois kun se on siinä pyllys kiinni kuin... lapset 5 ja 7 v.

meillä reilu kolmevuotiaat harjoittelevat pesusienellä pesemään itseään, samoin hiuksia pesevät, kun olen ensin pessyt ja hieronut shampoot päähän. Sit huuhdellaan ja lopuksi saavat vielä itse huuhdella. Pyllyä eivät pyyhi itse, eikä ole kiirettä, mieluummin teen sen itse.

Alkoi käydä itse suihkussa jotain 1v9kk, keksittiin päästää itsekseen, kun oli monta kuukautta pesusta kauhee huuto, eikä siitä meinannut tulla mitään. Viimesenä keinona tuo sitten sujuikin. Sillä tiellä ollaan. Ei pyyhi itse vielä, kun useimmat tarpeensa tekee edelleen vaippaan.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
5,5v. ei halua pyyhkiä itse. Pikkuhiljaa harjoitellaan.

Samanlaista ongelmaa. "pyyhkii" itse, eli käyttää paperia, muttei pyyhi kunnolla, pikkuhousut on aina kakassa. Tai sitten jättää pyyhkimättä, kun käy itsekseen ilmoittamatta että kakalla käy!!!!

Ollaan opeteltu kohta vuosi. En tajua, miksi ei mene jakeluun, miksi ei pyyhi, miksi se on niin vaikeaa.

vanhemmat lapset pyyhki itse ja tosi hyvin jo 4 vuotiaasta

Meillä toi esikoinen ei halua edes harjoitella :| Kokee sen hirmu vaikeaksi, osittain pelkää että kädet likaantuvat tms. Olen nyt pikkuhiljaa alkanut laittaa pyyhkimään itse, tarkistan sitten lopputuloksen.

Suihkuun en päästä yksin vielä eli aina oon mukana. Osittain siksi, että käytän kuopuksen samalla kylvyssä ja yksin ei voi laittaa 9kk ikäistä kylpyyn.

Yhteistyössä