Minkä ikäisenä teillä alkanut lapset juoda itse lasista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisamaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaisamaisa

Vieras
Niin, minkä ikäiset teillä juo itse ihan normaalista juomalasista? Entä milloin alkoivat mukista juoda (eli siis apuna kahvat)?
Milloin tuttipullo jätetty kokonaan pois? Entä nokkamukin käyttö, minkä ikäisenä?

Meillä vuoden ikäisenä siirrytty aika suoraan tuttipullosta mukiin/lasiin. Nopeasti oppivat. Kohdalle osuneet nokkamukit niin hankalia, että lensivät hyvin pian lepakkoon :)

Tuttipullo jäi himpun alle 1-vuotiaana, nokkamukia ei oo käytetty vaan heti lasista ja ei kai tuossa kauaa menny kun oppi itse pitämään. Muovimukeja on käytetty niin on saanu rauhassa treenata :D

Anna lapsen reilusti kokeilla.

Tuttipulloa ei ollut käytössä kuin muutaman kerran. Kahvallisesta nokkamukista opetteli juomaan n. 11 kk ikäisenä ja nyt 1v 5kk hiljalleen on alkanut itse juomaan lasista.

Meillä tuo 1v2kk juo ite ihan normaalista lasista ja mukista, mikä millonki pöytään katetaan. Osaa hyvin juoda, nyt reilu kuukauden juonut ite aina. Tuttipullo jäi päivistä pois n.10kk iässä, yöpullo jäi pois muistaakseni 11kk iässä.
Nokkamukiin ei koskaan edes opeteltu.

Ihan tavallisista kahvattomista muovimukeista ja joskus laseistakin alkoi juomaan n 9kk iässä itse, 8kk avustettuna. Mitään nokkamukeja tai tuttipulloja ei ole koskaan käyttänyt.

Tuttipulloa on käytetty vain silloin jos en ole ollut kotona imettämässä. Mies siis antanut pullosta. Joskus myös vaikka olisinkin ollut kotona, annettu vähän lisämaitoa mutta erittäin harvat on ne kerrat. Lisäks autoreissuilla oli tuttipullossa vettä janojuomana ihan pienenä. Nokkamukiin siirryttiin noin 5kk iässä (silloinkin vain vettä tms.) ja nokkamuki jäi pois noin 1v5kk kun oppi juomaan lasista/mukista.

ei tuttipulloa huolinut lainkaan.½v. aloin hörpyytystä harjoittamaan snapsilasista ja 9-10kk alkoi itse juomaan.Reilu 1v. oli kausi kun lasi kaadettiin koko ajan päydälle tai lattialle samalla kun todettiin "kaataa!",niin sitten taas juotin noin kuukauden.Nokkamukeista ei ole tykännyt koskaan,reissussa joskus käytössä.

Yhteistyössä