minkä ikäisenä teidän lapset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitä kannattaisi tehdä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitä kannattaisi tehdä

Vieras
on alkaneet istua Stokken tripp trappissa tai vastaavassa kaarella varutetussa syöttötuolissa ilman kaarta? Meidän pikku apina 1 v 5 kk kiipeää nyt jatkuvasti itse tuoliin. Heti kun selkäni käännään, poika on vetänyt tuolin esiin pöydän alta ja kiipeää sinne istumaan. Tänäänkin istui siellä toinen jalka turvakaaren alla ja toinen päällä :whistle: Pohdin tässä nyt, et kumpi on vaarallisempi noin pienelle, kaari pois kokonaan vai että kiipeilee tuoliin omia aikojaan, eikä pääsekään kunnolla istumaan, koska kaari on tiellä. Kaarellinen syöttötuoli ostettiin juuri sen takia, että se olisi turvallinen ja että lapsen voisi jättää hetkeksi yksin siihen istumaan. Nyt ei enää voi, koska poika yrittää seistä tuolissa ja toisaalta kiipeilee sinne miten sattuu. Enkä nyt tietty ole jättämässä pitkäksi aikaa, mutta joskus on tilanteita, joissa olisi pakko pystyä hetkeksi kääntämään selkänsä pojalle ja tuolille. Isompi lapsi saattaa tarvita apua vessassa tms pakollista.

No meillä on reilu 1v4kk ja turvakaaren kanssa istuu. Ei venkoile siinä mihinkään.
Kylässä on istunut ilman kaarta ja joutui jännittämään hirmusti kroppaansa ettei tippuisi, joten kaari vielä meillä paras.

Alkuperäinen kirjoittaja rapu:
No meillä on reilu 1v4kk ja turvakaaren kanssa istuu. Ei venkoile siinä mihinkään.
Kylässä on istunut ilman kaarta ja joutui jännittämään hirmusti kroppaansa ettei tippuisi, joten kaari vielä meillä paras.

No ei meilläkään tuo isompi ole koskaan ollut tuollainen kiipeilijä kuin pienempi. Jatkuvasti kirjahyllyssä ja ties missä kiipeilemässä. Odotan kauhulla koska alkaa pinnasängystä kiipeillä, koska jatkettavassa ei vielä voisi nukkua, kun on niin levoton öisin. :(

Heti, kun on oppinut itse kiipeämään, ollaan otettu kaari pois. Se on myös Tripp Trappissa tarkoitus. Meillä on kaari irrotettu vähän yli 1v:lta,eikä kukaan ole pahasti tippunut. Pahempia vammoja olisi tullut, jos olisivat kaaren yli kiipeilleet...

Alkuperäinen kirjoittaja Sopraano:
Heti, kun on oppinut itse kiipeämään, ollaan otettu kaari pois. Se on myös Tripp Trappissa tarkoitus. Meillä on kaari irrotettu vähän yli 1v:lta,eikä kukaan ole pahasti tippunut. Pahempia vammoja olisi tullut, jos olisivat kaaren yli kiipeilleet...

Mutta sitten ei voi yhtään enää selkäänsä kääntää, hankalaa

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Syöttötuoli ei ole sitä varten, että lasta ei tarvitsisi valvoa.
Keksi jtn muuta puuhaa kun et halua lasta pyörimään jaloissa.

Meillä en muista kuinka vanha esikoinen ihan tarkalleen oli, mutta turvakaari otettiin pois heti kun poika oppi itse tuoliin kiipeämään, eli varmaan reilu vuoden oli..
Ja ei voi kääntää selkäänsä, mutta sehän ei kai ole tarkoituskaan. Meillä ei ole koskaan tiputtu tuolista, tosin nyt jo reilu3v koheltaa, niin sattunut muutama vahinko, pienempänä ei ollut mitään.
Nyt toisen tuolista meinataan kyllä ottaa kaari myös pois heti kun pieni itse tuoliinsa pääsee.

meillä kokeiltiin 1v9kk ikäiseltä ottaa kaari pois just sen takia, että kiipeää ite tuoliin, mut ei onnistunu istuminen ilman turvakaarta....heiluu niin hirveesti ruokailun aikana, että kesken ruuan laitettin kaari takas ;)
Eikä muuten meilläkään nuo isommat tuollaisia kiipijäapinoita ole olleet ;)

me taidettiin ottaa kaari pois stokkesta ku poika oli 1v2kk. ei se siitä tipu ku tuolin asettaa pöytää vasten! tai ainakaa meidän poika (tulee pian 2v.) ei ole kertaakaan tippunut siitä.

Syöttötuoli ei ole sitä varten, että lasta ei tarvitsisi valvoa.
Keksi jtn muuta puuhaa kun et halua lasta pyörimään jaloissa.

Siis en tarkoittanut, että jätän lapset yksin keittiöön ja lähden vaikka tähän koneelle palstailemaan :kieh: Mutta joskus on pakko kääntää selkänsä sille syöttötuolille, vaikka olisi samassa huoneessa. Isompi haluaa lisää ruokaa tai yhtäkkiä pyytääkin vessaan kesken syömisen jne jne. Silloin jää vaihtoehdoksi nostaa pieni lattialle kesken syömisen, jos haluaa varmistaa, ettei hän putoa. Kiva kun olet superäiti. Mulla ei ole silmiä selässä, vaikka useamman kerran olisi ollut tarpeen. Kaikkia pikku vahinkoja on sattunut, vaikka olen ihan vieressä seissyt. Ei niille mitään voi.

Meillä otettiin kaari pois äsken, ikää 1v10kk. Päiväkodissa vaihdettiin käsinojalliseen tuoliin puoli vuotta sitten jo. Kiipeää itse tuoliin, välillä nousee seisomaan, mutta on rauhallista tyyppiä. Ei tule itse pois tuolista

Yhteistyössä