Minkä ikäisenä pois pinnasängystä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pois pinniksestä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pois pinniksestä

Vieras
Hei,

Kyselisin, minkä ikäinen lapsenne on ollut, kun olette vaihtaneet pinnasängyn normaaliin lastensänkyyn?
Onko muutos aiheuttanut jotain ongelmia?
Meillä 1,5-vuotias on vielä pinnasängyssä joka alkaa olemaan jo aika pieni hänen kokoiselleen. Lisäksi olisi jo kiva, jos hän pääsisi itse sänkyyn ja pois sieltä. Meille on tulossa toinen lapsi syksyllä, joten sängyn vaihtaminen kannattaa varmaan tehdä hyvissä ajoin...
Kiitos vastauksista!

vaihdettiin kun oli 1v8kk ja ollut nyt kk jatkettavassa sängyssä. Sängyssä itsessään on korkeat reunat, mutta silti lapsi onnistui kierähtämään unissaan reunan yli joten ostimme vielä lisäreunakorokkeen. Pinniksessä ollut reuna pehmuste myös käytössä kun rassukka löi monia keroja yössä päänsä lujaa reunaan:(.
muuten toiminut todella hyvin. ainut poikkeavuus pinnikseen on että pääsee sänkyyn itse ja vasta aamulla herätessään tulee pois (yöllä herätessään ei tule sängystä pois).

Heh, meillä 2v8kk poika nukkuu vieläkin pinnasängyssä ja hyvin sinne mahtuu.
Kiirettä lastensänkyyn siirtämisessä ei olla pidetty, koska välillä nukkumaan saaminen on aikamoista taistelua.
Luulen, että tämän kesän aika poika siirtyy pois pinniksestä, lastensänky on jo olemassa ja hoidossa nukkuu tavallisessa sängyssä.

Vasta siirsimme 1v4kk lapsen isompaan sänkyyn, kun oppi kapuamaan pinniksestään pois. Vaihdon olisimme tehneet joka tapauksessa nyt kesän aikana, kun meillekin tulossa pikkusisko syksyllä. Hyvin on unet maistuneet uudessa sängyssä alusta lähtien ja lapsi tykkää, kun pääsee itse sänkyyn ja sieltä pois. Itse olen myös tyytyväinen, ettei ison mahan kanssa tarvitse enää esikoista pinnikseen nostella.

Meillä vaihdettiin isompaan sänkyyn tytön ollessa n.2v. Oli kans vauva tulossa joten pinnis tarvittiin vauvalle. Ja 2kk ennen vauvan syntymää tehtiin tuo vaihdos. Ihan hyvin meni, ei siis ollenkaan kaivannut vanhaa sänkyään, mutta nukkumaanmeno oli vähän aikaa hieman haastavaa kun tuli sitten pois sängystä (pinniksestä ei päässyt). Aika pian oppi jäämään sinne kun roudattiin aina vaan takasin sinnikkäästi. Yöllä ei tule kyllä ite pois sieltä sängystä vaikka pääseekin. Sänky on sellanen ikean jatkettava metallisänky jossa päädyissä vähän laitaa mutta sängyn keskikohdassa ei ollenkaan. Hyvin on pysynyt siellä, pari kertaa on yöllä pudonnut. Sänky on nyt siis ollut käytössä reilut puol vuotta.

Meillä vielä 2,5 v. poika nukkuu pinnasängyssä. Hyvin mahtuu nukkumaan ja välillä kun illalla ennen nukkumaan menoa köllöttelee meidän sängyssä niin kohta pyytää omaan sänkyyn. Kaippa se on sellainen turvallinen pesä ainakin vielä vähän aikaa.

siirryttiin meillä kaksi vuotiaana ja nukahtaminen muuttui haastavammaksi mutta kun nukhataa niin nukkuu kyllä hyvin. Joskus tosi harvoin tulee keskellä yötä meidän makkariin. VInkkinä että meillä otettiin pinniksen reunapehmuste junnusänkyyn. Junnusängyssä on päädyssä sellainen ristikko johon saatiin kiinni ja sitten sidottiin vielä turvalaitaan. Muualta vähän tungettiin patjan ja reunan väliin. Luonnollisesti kulkuväylän kohdalla ei pehmustetta ole. Ihan hyvin pysyy paikalla ja tyttö tykkää kun turvallinen ja tuttu pinniksen ajoilta.

Esikoinen oli 1,5v. Ei enää pysynyt pinnasängyssä, joten siirto oli luonteva. Parin illan taistelun jälkeen oppi jäämään sänkyynsä.

Toisen siirsimme jo kahdeksankuisena "vauvasängystä" kerrossängyn alasänkyyn. Ei siis ollut pinniksessä ollenkaan. Osasi varoa jo eikä tullut enää pää edellä alas. Tosin tämä sankari nukkuu myös usein meidän välissä :).

Yhteistyössä